اخبار داغ

مدیرکل راه آهن استان کرمان مطرح کرد؛

رساندن خطوط ریلی به کارخانه های صنعتی و معدنی اولویت اول بهشت معادن/ افزایش دو برابری سرعت قطارها با بازسازی خطوط ریلی استان کرمان

رساندن خطوط ریلی به کارخانه های صنعتی و معدنی اولویت اول بهشت معادن/ افزایش دو برابری سرعت قطارها با بازسازی خطوط ریلی استان کرمان
مجید ارجونی گفت: اولویت ما در استان کرمان این است که کارخانجات گندله و کنستانتره به معادن متصل شوند تا حمل بار به راحتی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ارجونی مدیرکل راه آهن استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با محدودیتهای دوران کرونا برای خطوط ریلی گفت: از زمان شیوع کرونا تصمیم گیری کلانی در سطح کشور در حوزه ریلی صورت گرفت که  کلیه قطارها با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت فعالیت داشتند یعنی ۶ تخته ها با ظرفیت ۳ نفر و ۴ تخته ها با ظرفیت ۲ نفر در حال خدمت رسانی به مردم هستند؛ البته افزایش تعداد قطار نداشتیم.

وی افزود: در شرایط کنونی برای حفظ سلامت مردم نظارت های ویژه ای از درون کوپه ها، سالن ها و حتی ایستگاه ها انجام می شود که ضدعفونی این مناطق مداوم باشد همچنین در رابطه با غذاهای داخل قطار گزارش گیری ها به صورت روزانه به تهران ارسال می شود.
 
مدیرکل راه آهن استان کرمان با اشاره به افزایش خطوط ریلی استان در سالهای اخیر توضیح داد: در خطوط فرعی نزدیک به ۱۲ کیلومتر ایستگاه زرند به فولاد زرند ایرانیان متصل شد که بار روی ریل حمل می شود.
 
ارجونی ادامه داد: همچنین ۱۵ کیلومتر از ایستگاه جلال آباد به کارخانه کنستانتره و گندله جلال آباد خط ریلی کشیده شده که مابقی آن تا یکی دوماه آینده به کارخانه متصل می شود.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی برخی خطوط ریلی استان گفت:  ۱۰ کیلومتر بازسازی خطوط ریلی سمت سیریز را داشتیم که سرعت قطار از ۶۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۲۰ کیلومتر رسید و به دنبال تامین اعتبار بیشتر هستیم تا امسال مشکل خطوط تا شهرستان زرند را حل کنیم.
 
مدیرکل راه آهن استان کرمان در رابطه با طرح های پیش رو تشریح کرد: برای اتصال کارخانه روغن نباتی گلناز به خطوط ریلی در حال زیرسازی خطوط هستیم و تا دو ماه آینده روسازی نیز به اتمام می رسد؛ همچنین برای رساندن خط ریلی به معدن گندله و کارخانه سنگ آهن چینی ها در راین وارد مذاکره شده ایم.

مجید ارجونی با اشاره به رتبه هفتم استان کرمان از لحاظ وسعت در خطوط ریلی کشور اظهار کرد: اولویت ما در استان این است که کارخانجات گندله و کنستانتره به معادن متصل شوند تا حمل بار به راحتی صورت گیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه