اخبار داغ

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

واکسن «سوبرانا» در کوبا برای ۲ ساله ها هم مجوز تزریق گرفت

واکسن «سوبرانا» در کوبا برای ۲ ساله ها هم مجوز تزریق گرفت
سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی از صدور مجوز واکسن کوبایی «سوبرانا۰۲» (Soberana۰۲) برای مصرف اضطراری گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در این کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی از صدور مجوز واکسن کوبایی «سوبرانا۰۲» (Soberana۰۲) برای مصرف اضطراری گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در این کشور خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کیانوش جهانپور روز دوشنبه در این توییت نوشت: واکسن Soberana۰۲ که در ایران با نام پاستوکووک تولید می شود در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.
, واکسن Soberana۰۲ که در ایران با نام پاستوکووک تولید می شود در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.,
 
,
واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.
,
 
,
مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.
,
 
,
مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران پیشتر گفته بود: مطالعه بررسی اثربخشی واکسن سوبرانا ۲ (پاستوکووک) در قالب مداخله دو دُزه ، فاز سوم بالینی در ۶ شهر مورد مطالعه، پایان یافته است.
,
 
,
به گفته دکتر احسان مصطفوی، نتایج گزارش آنالیز میانی مطالعه در مداخله دو دُزه و سه دُزه به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
,
 
,
وی افرزود: مطالعه بررسی اثربخشی و عوارض واکسن در شهرهای با مداخله سه دُزه (یزد و زنجان) و پی گیری عوارض احتمالی واکسن در ۶ شهر مطالعه همچنان ادامه دارد.
,
 
,
عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: نتایج مطالعه در کشور کوبا نشان داده است که این واکسن اثربخشی ۶۵ درصد در مداخله دو دُزه و ۹۲ درصد را در مداخله سه دُزه دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: خوشبختانه براساس نتایج مطالعه کوبا و نتایج مطالعه تاکنون در ایران، این واکسن بی خطر و کم عارضه بوده است.
,
 
,
مصطفوی بیان داشت: با توجه به پیک جدید اپیدمی کرونا در کشور، سرعت گرفتن واکسیناسیون گروه های مختلف، به دست آمدن تعداد موارد لازم برای مطالعه اثربخشی در رژیم دو دُزه و تایید سازمان غذا و دارو، مقرر شد به شرکت کنندگان مطالعه در ۶ شهر (در صورت تمایل داوطلبان)، دُز یادآور نیز تزریق شود که این کار در حال انجام است.
,
 
,
وی از ۲۴ هزار داوطلبی که با اعتماد به انستیتو پاستور ایران، در این مطالعه شرکت کردند و همچنین پرسنل پرتلاش ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور که این مطالعه با همراهی آنان، در حال انجام است، تشکر و قدردانی کرد.
,
 
,
مصطفوی اظهار امیدواری کرد که با تولید و عرضه واکسنی شایسته نام و اعتبار یکصد ساله انستیتو پاستور ایران، بتوانیم پاسخگوی اعتماد مردم شریف ایران باشیم و از دغدغه های آنان بکاهیم.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه