اخبار داغ

سالی که نکوست از بهارش پیداست؛

نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر دهدشت همچنان در بلاتکلیفی

نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر دهدشت همچنان در بلاتکلیفی
ششمین شورای اسلامی شهر دهدشت همچنان در بلاتکلیفی، تایید یا رد یک عضو منتخب مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، ۲۸ خردادماه۱۴۰۰  انتخابات شورای ششم همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار شد. بعد از اعلام رسمی قبول شدگان، شوراهای جدید از ۱۴ مرداد در سراسر کشور با تشکیل جلسه، هیأت رئیسه خود را انتخاب کرده‌ و فعالیت خود را آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این در حالی است که با گذشت بیش از ۲ ماه از انتخابات، اما همچنان وضعیت شورای  شهر دهدشت در حاله ای از ابهام قرار دارد.

,

در این بین هیأت مرکزی نظارت اعلام کرده صلاحیت تعدادی از منتخبان شوراهای شهر مورد تأییدآنها نبوده، و این افراد در انتخابات شرکت کرده و با کسب  آرا در میان  منتخبان  شورای شهر  قرار گرفته، که همین امر موجب بلاتکلیفی شورای ششم در  دهدشت شده است.

,

ابهام در وضعیت منتخبان  در حالی است که قبل از برگزاری انتخابات صلاحیت چند تن از انها به تأیید هیأت نظارت نرسیده بود اما با پیگیری و  بررسی اعتراض‌ها  در تهران، آنها دوباره به رقابت انتخابات بازگشتند.

,

حال که وارد سومین ماه از بعد انتخابات می شویم این تأخیر در رسیدگی به وضعیت شورای شهر و  طولانی شدن روند مدت در تشکیل شورای ششم موجب اعتراض مردم شده است و کسانی که پای صندوق رای رفتند، خواستار تعیین تکلیف آرا خود هستند.

,

مسیولان اجرایی شهرستان، اعلام تأیید نهایی انتخابات شورای  دهدشت را از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات کشور می دانند و اعلام می کنند که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بعد از انتخابات و مشخص شدن منتخبان یک نفر شورای شهر دهدشت را رد صلاحیت کرده که گفته می‌شود هیئت استانی نظارت بر انتخابات شوراها و شورای تامین با این تصمیم شورای مرکزی نظارت مخالف هستند.

,

مسئولان نیز در بین نیز  خود بلاتکلف بوده و منتظر هستند از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات اعلام وضعیت صورت بگیرید که تاکنون  این هیات نظری در این ارتباط به وزارت کشور ارائه نداده است.

,

در قانون مشخص نشده که در صورت رد منتخبی، امکان جایگزینی عضو یا اعضای علی البدل وجود خواهد داشت نه؟!

,

در هر صورت شهروندان انتظار دارند  مسئولان و متولیان امر در این خصوص هر چه سریعتر با بررسی  همه جوانب و پیگیری ها،  نتیجه صلاحیت منتخبان خود را اعلام کرده  تا بیش از این مردم معطل بی‌تدبیری‌ها نشوند.

,

شهر دهدشت از آغاز فعالیت شوراها تاکنون، کارایی لازم را از منتخبان ندیده است و  اکنون که این دوره با حاشیه آغاز شده  معلوم نیست چه سرنوشتی برای شهر در آینده داشته باشد.

,

اما چیزی که از اکنون معلوم است حاشیه‌ها از متن پر رنگ تر بوده و معلوم نیست در آینده این شورا در راه خدمت به مردم گام برخواهد داشت یا نه!!!.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه