اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

پیش بینی ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی

پیش بینی ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی
امیر سرتیپ محمد نجاتی گفت: ۴۶ میلیارد تومان اعتبار طی تفاهم نامه ای که سال گذشته بین استانداری و بنیاد حفظ و نشر آثار کشور منعقد شد برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان پیش بینی شد که در انتظار تخصیص هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس در استان خراسان شمالی توضیح داد: این مجموعه فرهنگی در ۱۲ هکتار با  ۶ هزار و ۳۰۰ متر زیربنا در پنج فاز ساختمانی و مابقی فضای محیطی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فوندانسیون و بتن ریزی های این پنج واحد ساختمانی، به صورت کامل انجام شده، ادامه داد: ساختمان بخش اسناد، سال گذشته افتتاح  و استقرار در آن انجام شده است و ساختمان های دیگر که شامل کتابخانه دفاع مقدس، آمفی تئاتر، گالری ها است در دست اقدام است.

امیر نجاتی اضافه کرد: سال گذشته تفاهم نامه ای در زمان افتتاح ساختمان اسناد بین استانداری خراسان شمالی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کشور منعقد شد که حدود ۴۶ میلیارد تومان برای تکمیل این مرکز فرهنگی پیش بینی شده است که در انتظار واگذاری اعتبارات سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری واحدهای ساختمانی آمفی تئاتر، سالن اجتماعات و کتابخانه در دست اقدام هستند و زمانی که اعتبارات استانی و ملی تخصیص پیدا کند، کار شروع خواهد شد.

این مقام مسئول باغ موزه دفاع مقدس را مهم ترین مرکز فرهنگی در سطح هر استانی خواند و ادامه داد: باید تکمیل این بنا در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم  فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل کنیم و یادگارهای دفاع مقدس در این مکان حفظ کنیم.

انتهای پیام/



 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه