اخبار داغ

دبیر کل ناتو مدعی شد؛

ایران و کره شمالی در حال توسعه فناوری موشکی خطرناک خود هستند

ایران و کره شمالی در حال توسعه فناوری موشکی خطرناک خود هستند
دبیرکل ناتو طی سخنانی مدعی شد که ایران و کره شمالی در حال توسعه فناوری موشکی خطرناک خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وب سایت رسمی ناتو، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز طی سخنانی خواستار افزایش همکاری اعضا و متحدین این پیمان نظامی برای عملیاتی سازی بیشتر پیمان منع تسلیحات هسته‌ای، تقویت و به روز رسانی پیمان‌های کنترل تسلیحاتی و پاسخگویی بیشتر در برابر خشونت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو که این سخنان را در جریان نطق سالانه خود مطرح می‌کرد، مدعی شد که روسیه همچنان به نقض و انحراف مقررات مربوط به پیمان‌های بین‌المللی کنترل تسلیحاتی ادامه داده و چین نیز به سرعت در حال تقویت و توسعه برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود است.
,
 
,
وی همچنین در ادامه مدعیات خود تاکید کرد که چین توسعه فعالیت‌های نظامی هسته‌ای خود را بدون وجود هیچ‌گونه شفافیت و محدودیتی رو به جلو برده و این در حالیست که ایران و کره شمالی نیز در حال توسعه فناوری موشکی خطرناک خود هستند.
,
 
,
استولتنبرگ در پاسخ به این تهدیدات خیالی، خواستار همبستگی بیشتر اعضای ناتو برای تقویت پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای شده و این پیمان را سنگ بنای رژیم کنترل تسلیحات هسته‌ای در جهان دانست.
,
 
,
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفته‌تر شدن تسلیحات هسته‌ای با به‌کارگیری تجهیزات مدرنی همچون هوش مصنوعی در ساخت آنها، خواستار بازتعریف و اصلاح پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه