اخبار داغ

در آئین تحلیف ۵ عضو پارلمان شهر یاسوج مطرح شد؛

قانون دوباره صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار دهد/ خروج ۲ عضو شورا از نشست تحلیف در فرمانداری

قانون دوباره صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار دهد/ خروج ۲ عضو شورا از نشست تحلیف در فرمانداری
چند عضو تایید شده شورای شهر یاسوج در آئین تحلیف پارلمان این شهر به عدم تایید و حضور ۲ عضو بلا تکلیف انتخابات ششمین دوره شورای شهر یاسوج واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در آئین تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج  هدایت امیری به عنوان رئیس سنی شورای شهر یاسوج انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

امیری گفت: در سلامت انتخابات شکی وجود ندارد اما برخی شبهات به انتخابات خدشه وارد کرد، انتخاباتی که با تلاش همه دست اندرکاران برگزار شد و در  این انتخابات مردم  در شرایط بیماری کرونا با جان خود بازی کردند و برای آرمان‌ها انقلاب  حضور پیدا کردند.

,

وی افزود: تاخیر یک‌ ماهه در برگزاری مراسم تحلیف مورد قبول نیست کسی که نفر اول شورا بود اما امروز چرا نباید در جلسه شورا باشد امروز جنگ قدرت وجود دارد وقتی کدی به نامزدی داده شود اما امروز حضور ندارند انتظار این بود که فرماندار وقفه و خلأ نبود آنها که  رای و تایید مردم داشتند را جبران کند ، باید درصورت داشتن هرگونه مشکل از طریق قانون پیگری شود‌.

,

امیری گفت: اگر در خصوص این فرد مشکل وجود دارد یا ندارد از طریق قانون پیگری کنید امروز اگر‌ وزارت کشور پذیرفتند این دو عضو نباشند قانون اجرا می شود، از طرفی رای و مشارکت مردم باید از طریق قانون پیگری شود و اگر‌ قانون اجازه داد حضور پیدا کنند یا اگر اجازه ندادند اعضای عدل البدل جایگزین شوند در این راستا فرصت دهید تا قانون دوباره این صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار دهد زیرا قرار است چهار سال سرنوشت شورا تعیین شود.

,

فرماندار بویراحمد در پاسخ به امیری گفت: هیئت عالی نظارت طبق قانون اعلام کرد مکاتبه ای برای حضور و عدم حضور این افراد نداشته است و‌ همچنین خود ما تاکید داریم تکلیف این افراد مشخص شود.

,

وی افزود: تاخیر در مراسم تحلیف نوعی تخلف بود و چندین بار تذکر داده شد و از طرفی مردم پیگر این موضوع بودند.

,

احمدی گفت: در خصوص شهردار می توانید تا زمان برگشت آن دو فرد به صورت سرپرست انتخاب کنید از طرفی در استان فرمانداری  نقشی در   تایید صلاحیت آن دو عضو ندارد بلکه باید نظر نهایی را وزارت کشور دهد.

,

عطا الله دانشی گفت: مردم رای دادند که هفت عضو در شورا دخیل و در انتخاب شهردار نقش داشته باشند در غیر این صورت نقش آنها دکوری است بنابراین در فرصت باقی مانده همچنان فرمانداری  فرصت دهد تا وزارت کشور رای و نظر خود را در خصوص آن دو فرد اعلام کند

,

عضو شورای ششم شهر یاسوج با بیان اینکه مردم در شرایط کرونا و صفوف فشرده حضور پیدا کردند و بخشی از رای ها مربوط به این دو عضو است، گفت: در فرصت باقی مانده تا ماه جاری اجازه داده شود تا وزارت کشور صلاحیت این افراد را بررسی مجدد قرار دهد و از طرفی بحث های حداقلی و حداکثری و‌ حاشیه ای نباشد.

,

فرماندار در پاسخ گفت: مردم برای تاخیر در مراسم تحلیف گلایه داشتند و برگزار مراسم امروز طبق قانون است و از نهادهای قانونی مجوز آن کسب شده است.

,

فرماندار در ادامه بیان کرد: ممکن است صلاحیت آن عضو به زودی تعیین نشود اما نباید کار و خدمت به مردم تعطیل شود از طرفی وضعیت شهردار از جنبه قانونی مشخص نیست و ۷۱ شهر این مشکل را داشتند و مراسم تحلیف برگزار شد بنابراین کار و تلاش مردم قائم به فرد و شخص نیست.

,

احمدی افزود: مردم انتظار دارند در اموراتشان کوتاهی صورت نگیرد و شورا فعال شود‌.

,

در ادامه عطااله دانشی برای بار دیگر بر فرصت قانونی برای بررسی صلاحیت دو عضو دیگر تاکید داشت که فرماندار بویراحمد در واکنش گفت: برگزاری جلسه تحلیف خواست قانون و مردم است و اجازه تاخیر در مراسم تحلیف و کار شوار‌ وجود ندارد.

,

هدایت اکبری با بیان اینکه تلاش بر انتخابات سالم بود  و انتخابات سالم برگزار شد، گفت : اگر به نام مردم ضربه به مردم بزنیم کار درستی نیست، شفاف اعلام کنید چه کسانی مشتاق برگزاری این جلسه هستند اگر یکبار هدایت اکبری با شما اعلام برگزاری جلسه با ۵ نفر تاکید داشته است اعلام کنید اما اگر چنین جلسه ای متناسب با منافع من نیست نباید سیاسی کاری شود و با الفاض بازی شود و اجازه کار مردم داده نشود.

,

اکبری با بیان اینکه با دو عضو دیگر مشورت کردم که اگر شما رضایتی برای حضور بنده ندارید حضور پیدا نخواهم کرد زیرا قبایی برای شورا ندوخته‌ام، گفت: شفاف اعلام کنید چه کسانی خواستار برگزاری مراسم تحلیف با ۵ نفر بودند و قانون را اجرا کنید.

,

در این نشست دانشی و هدایت امیری بر تعویق مراسم تحلیف تا پایان ماه جاری تاکید داشتند که فرماندار بویراحمد اجرای قانون و خواست مردم را اولویت ارزیابی کرد.

,

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه آگاه بودیم که جلسه به صورت ۵ نفره برگزار شود و به اعضای شورا اطلاع داده شد و اقای دانشی که بیان می کند اطلاع نداشتم که فقط ۵ نفر در جلسه حضور دارند اشتباه است زیرا قبل از این جلسه اعلام شد که ۵ عضو شورا حضور دارند و وضعیت دو عضو دیگر هنوز مشخص نشده است.

,

احمدی در ادامه افزود: تنها  تخلف توسط ما‌ در برگزاری مراسم تحلیف است و باید مراسم در همان روز اول برگزار می شد و قانون اجازه برگزاری مراسم تحلیف را داده است.

,

هدایت امیری با بیان اینکه اهل سیاسی کاری نیستم و وجلساتی با شما داشتم، گفت: اجرای کار  از روز اول کج گذاشته شد و باید تکلیف خودتان را با وزارت کشور روشن می کردید

فرماندار در‌ واکنش گفت: تا اکنون هیچ مکاتبه‌ای برای حضور و‌ عدم حضور دو عضو دیگر  نشده است و تنها تخلف عدم برگزاری و تاخیر در برگزاری جلسه تحلیف است.

,
,
,

عطاالله دانشی و هدایت امیری  دقایقی پیش نشست آئین تحلیف را ترک کردند تا نشست از رسمیت خارج و نیمه‌کاره رها شود.

,

فرماندار بویراحمد در خصوص نیمه تمام ماندن جلسه مراسم تحلیف گفت: امروز اولین جلسه تحلیف شورای شهر برگزار شد و در جلسات بعدی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

,

احمدی بیان کرد: طبق مقررات قانونی وظیفه خود را انجام خواهیم داد از طرفی این جلسه منطبق با قانون شورا برگزار شد و هر پنج نفر در جلسه بودند هر چند در این جلسه افرادی جلسه را ترک کردند اما جلسه بعدی تحلیف را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه