اخبار داغ

فعال سیاسی اصولگرا:

مواضع رهبر انقلاب در مورد افغانستان موضع رسمی نظام است

مواضع رهبر انقلاب در مورد افغانستان موضع رسمی نظام است
کنعانی مقدم گفت: ایران تنها حکومتی را در افغانستان به رسمیت می‌شناسد که مورد قبول مردم افغانستان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: خروج آمریکا از افغانستان موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و قطعاً چنین اتفاق مبارکی به نفع صلح و ثبات منطقه خواهد بود. آمریکا ۲۰ سال افغانسان را اشغال کرد و همچنین به بهانه‌های مختلف به عراق حمله کرد و سپس در این سال‌ها به‌جای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی از تروریست‌های تکفیری که مردم را به خاک و خون می‌کشیدند، حمایت کرد و به پرورش تروریست‌ها پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: رهبر انقلاب با اشرافیت و نکته‌سنجی که نسبت به تحولات منطقه دارند، در دیدار اعضای هیئت دولت با ایشان، چندین نکات ارزشمند را در خصوص تحولات افغانستان مورد اشاره قرار دادند. رهبر انقلاب با اعلام این موضع که جمهوری اسلامی ایران طرفدار مردم افغانستان است، نشان دادند که ایران تنها حکومتی را در افغانستان به رسمیت می‌شناسد که مورد قبول و مشروعیت مردم افغانستان باشد. موضوعی که می‌تواند به موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه تبدیل شود.

,

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: ایران خواستار تشکیل حکومتی در افغانستان است که همه جناح‌های و گروه‌های سیاسی در آن مشارکت داشته باشند تا هم از این طریق امنیت و منافع افغانستان حفظ شود و هم امنیت و منافع کشورها تهدید نشود و قطعاً اگر طالبان بخواهد رویه گذشته را تکرار کند، مطمئناً جمهوری اسلامی ایران به مخالفت با این رویه مبادرت می‌ورزد.

,

وی با بیان این مطلب که افغانستان از جایگاه ویژه‌ای در مناسبات منطقه جمهوری اسلامی برخوردار است، افزود: خروج آمریکا از افغانستان شکست بزرگی برای ایالات متحده محسوب می‌شود و امید می‌رود که در آینده، این کشور از کل منطقه غرب آسیا خارج شود.

,

کنعانی‌مقدم درباره تفسیرهای اشتباه اصلاح‌طلبان از راهبرد ایران در افغانستان تصریح کرد: جریان اصلاحات همیشه تلاش کرده که سیاست‌های کلی نظام را با چالش مواجه سازد یا اینکه این سیاست‌ها را زیرسئوال ببرد؛ درصورتی‌که سیاست خارجی نظام در برابر کشورهای منطقه روشن و واضح بوده و از حکومت‌هایی حمایت می‌کنیم که از مشروعیت و مقبولیت برخوردار باشند و قطعاً اگر طالبان به وعده‌های خود عمل کند، جمهوری اسلامی ایران با این حکومت مشکلی نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه