اخبار داغ

گزارش؛

بازگشایی مدارس در هاله ای از ابهام قرار دارد/ احتمال برگزاری کلاسها به صورت حضوری از آبان ماه

بازگشایی مدارس در هاله ای از ابهام قرار دارد/ احتمال برگزاری کلاسها به صورت حضوری از آبان ماه
با اینکه چند روز بیشتر به آغاز سال تحصیلی جدید نمانده وضعیت بازگشایی مدارس به صورت حضوری، غیرحضوری یا تلفیقی مشخص نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، به دنبال شیوع کرونا محاسبات آموزشی هم بهم ریخت و مدت ها است دانش آموزان رنگ میز و نیمکت و تخته را ندیده اند با این حال انجام واکسیناسیون عمومی نویدبخش بازگشایی مدارس به صورت حضوری است.

فارغ از تبعات مثبت یا منفی ارائه آموزش‌های حضوری، عدم تکمیل فرآیند واکسیناسیون برای همه فرهنگیان و دانش آموزان و نامعلوم بودن شرایط آینده شیوع کرونا در کنار روی کار آمدن دولت جدید سبب شده تصمیم گیری درباره چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید قدری به تاخیر افتد با این حال امیدواریم اتخاذ این تصمیم به سرانجامی نیک منتهی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده اصلی درباره بازگشایی مدارس است

, ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده اصلی درباره بازگشایی مدارس است, ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده اصلی درباره بازگشایی مدارس است,

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز از برگزاری جلسه کمیسیون آموزش مجلس درباره بازگشایی مدارس طی امروز خبر داد و اظهار داشت: آنچه مدنظر وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس قرار دارد، بازه زمانی آبان ماه است.

, مرصادنیوز,

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: البته با توجه به اینکه تاکنون واکسیناسیون برای همه فرهنگیان و دانش آموزان انجام نگرفته طبیعتاً نمی توانیم زمان دقیقی را بیان کنیم.

,

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: بازگشایی قطعاً در دستور کار قرار می گیرد اما تصمیم گیری درباره حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها باید اتخاذ شود.

,

وی عنوان کرد: در شرایط اضطراری کشور نه وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیرنده اصلی است و نه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بلکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات قانونی دارد و تصمیم می گیرد پس باید دید ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی دارد.

,

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت در خط مقدم ضمانت سلامت مردم قرار دارد باید دید نظر ستاد مقابله با کرونا چیست آیا می خواهند کلاسها را حضوری برگزار کنند یا خیر.

,

, ,

شرایط تلفیق آموزش حضوری و مجازی را بهتر می دانیم

, شرایط تلفیق آموزش حضوری و مجازی را بهتر می دانیم, شرایط تلفیق آموزش حضوری و مجازی را بهتر می دانیم,

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار موضوع بازگشایی مدارس بررسی شد و اعلام کردیم برای آغاز سال تحصیلی چند پازل داریم که برای همه آنها آمادگی داریم و منتظر رای ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

, مرصادنیوز,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ کند، بر اساس آن عمل می کنیم، افزود: اگر از خودمان بپرسند که در شرایط حاضر کدام راهکار را مطلوب تر می بینیم ما شرایط تلفیقی را بهتر می دانیم تا بتوانیم به مرور و رفته رفته کلاسها را به سمت حضوری پیش ببریم و به منظور جلوگیری از شلوغی بخش هایی را هم به صورت مجازی برگزار کنیم یعنی تلفیقی بین مجازی و حضوری را مد نظر داریم البته این پیشنهاد ماست و هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا بگیرد تابع آن هستیم.

,

یزدان پناه گفت: اگر به طور کامل کلاسها مجازی یا حضوری یا تلفیقی از این دو موقعیت باشد برای برگزاری آماده هستیم در این راستا ساماندهی نیروی انسانی و کار نقل و انتقالات انجام شده است.

,

وی عنوان کرد: تاکنون حدود ۹۳درصد دانش آموزان ثبت‌نام کرده اند تنها هفت درصد باقی مانده اند که عموم آنها کلاس دهم هستند و به دلیل اینکه اخیراً نتیجه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی اعلام شده، عده ای هم برای رفتن به رشته های خاص مقاومت می کنند در حالی که نمره آن رشته را کسب نکرده اند اما همچنان تا لحظات آخر می خواهند تلاش کنند که به این رشته بروند و البته تعداد اندکی از کلاس اولی ها هم باید ثبت‌نام کنند تا در نهایت صد درصد دانش آموزان ثبت‌نام شوند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور انجام برنامه ریزی برای دانش آموزان در برنامه شاد مثل همیشه آمادگی داریم البته تنها گروهی که جدیدا به برنامه شاد ورود می کنند کلاس اولی ها هستند و کلاس دوازدهم هم خارج می شوند پس باید به خانواده های ۳۲ هزار دانش آموز ورودی اطلاع دهیم بلافاصله فرزندان را وارد شبکه دانش آموزی شاد کنند که بر اساس آن بتوانیم کار را انجام دهیم.

,

, ,

یزدان پناه با بیان اینکه خبرهایی شنیده می شود مبنی بر اینکه ممکن است از اول آبان ماه کلاسها به شکل حضوری برگزار شود، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته آینده با ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه ای برگزار می کند و اعلام نهایی انجام خواهد شد اما از اکنون وضعیت مشخص نیست که کلاسها به چه شکلی برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: در این مقوله با دو حق مواجه هستیم یکی حق سلامت دانش آموزان و دیگری حق آموزش آنها است که البته حق اول اولویت همه جامعه به ویژه آموزش و پرورش است اما حق آموزش هم بر گردن ما حق دارد دانش آموز کلاس اولی که پارسال سر کلاس نبوده اند و یادگیری نداشته اند و امسال کلاس دوم می روند اگر امسال را هم از دست بدهند چیزی برای یادگیری در پایه های اولیه برایشان باقی نمی ماند بنابراین بهترین راهکار این است اگر شرایط مهیا شود بتوانیم تلفیقی بین آموزش حضوری و مجازی داشته باشیم که  خانواده ها هم ترغیب شوند.

,

یزدان پناه گفت: بهتر است شوراهای دانش آموزی و انجمن های اولیا را تقویت کنیم و خودشان تصمیم بگیرند در واقع در هر مدرسه انجمن اولیا و شورای آن مدرسه به عنوان نمایندگان اولیای دانش آموزان تصمیم بگیرند زیرا ما نمی خواهیم یک پازل را برای همه مدارس تعریف کنیم.

,

وی عنوان کرد: ممکن است در یک مدرسه روستایی چهار نفره خانواده ها خواهان برگزاری کلاس حضوری باشند اما در مدرسه ۶۰۰ نفره امکان حضور دانش آموز نباشد و تلفیقی از آموزش مجازی و حضوری در نظر گرفته شود برهمین مبنا قرار شد در هر شهرستان فرمانداران بر اساس ابلاغ استاندار به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش برای پروژه مهر مسئولیت‌ برگزاری کلاسها را برعهده گیرند و هر شهری می تواند پازل خاصی داشته باشد.

,

, ,

یزدان پناه گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که دانش آموزان کلاس اول به هر شکل ممکن ارتباطی با مدرسه ولو با تعداد محدود نفرات برقرار کنند البته باید پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود با این حال همه این موارد منوط به رای ستاد ملی مقابله با کرونا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه