اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی:

الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است/حمایت از ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان

الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است/حمایت از ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان
محترمی گفت: با پیگیری های انجام شده در سالجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مرکزی در نظر گرفته شده که از این مقدار تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص که در کنار آموزش های لازم در اختیار افراد قرار می گیرد و در نظر داریم در سالجاری بیش از یک هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد کنیم و حمایت از پانصد واحد تولیدی کوچک و بزرگ که راکد و یا نیمه فعال هستند را در دستور کار داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در تشریح برنامه های این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری که ۲۴ بند مهم در آن تاکید شده و در راستای تحقق و اجرای این سیاست ها بسیج برنامه ریزی های لازم برای اقدامات موثر در این راستا انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

محترمی اظهار کرد: ایجاد بستر لازم و مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی که در سطح کشور شاهد فعالیت آنها هستیم و مردمی کردن اقتصاد مهمترین اهداف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج است.

,

وی ادامه داد: رویکرد بسیج در این مسیر ایجاد ظرفیت ها و بسترها برای تشکیل اقتصاد درون زا است و به دنبال این هستیم الگویی جامع و الهام بخش برای سایر بخش ها ایجاد کنیم.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در طول این سالها اقدامات قابل توجهی در این راستا در بسیج انجام شده که افزایش تولید، کمک به امنیت و تامین غذایی، ایجاد اشتغال و در نهایت رفع فاصله های طبقاتی و ایجاد عدالت را به همراه داشته است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی یکی از راهبردهای اصلی در این مسیر می باشد که باید همه توان و ظرفیت های لازم را در این راستا به کارگیری شود.

,

محترمی بیان کرد: مهمترین برنامه و سیاست بسیج سازندگی استان مرکزی آموزش و توانمندسازی افراد برای تقویت پتانسل های نسبی آنها است که در همین راستا به دنبال این هستیم با تقویت توانمندی های افراد در راستای ایجاد اشتغال برای آنها اقدامات موثر انجام دهیم.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای افراد یکی از برنامه های مهم است که در طی سال های اخیر بیش از ۳۵ هزار نفر در استان مرکزی از دوره های آموزشی بهره مند شدند و توانمند شدند و بسیاری از آنها با اخذ مدرک معتبر مهارتی موفقیت های زیادی کسب کردند.

,

وی ادامه داد: دوره های توانمند سازی در عرصه های تولیدی، خدماتی، فنی و کشاورزی برگزار می شود که دستگاه های متولی نیز مشارکت می کنند و بسیجیان و جهادگران در دوره ها توانمند می شوند و این یک اصل مهم در بسیج است که همواره به آن توجه می شود چراکه اعتقاد داریم افراد در ابتدا باید توانمند شوند و پتانسیل های آن شکوفا شود و در نهایت در راستای تولید و اشتغال آفرینی گام بردارند.

,

محترمی اظهار کرد: حمایت از افراد آموزش دیده با پرداخت تسهیلات گام بعدی بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال است و البته ایجاد اشتغال همیشه نیاز به تسهیلات نیست چراکه بسیاری از افراد می توانند با توجه به توانایی مالیشان در عرصه تولید ورود می کنند و افرادی که توانایی لازم را ندارند توسط بسیج سازندگی حمایت می شوند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در طی هفت سال گذشته بیش از یکصد و ده میلیارد تومان تسهیلات از سوی بسیج سازندگی در اختیار افراد قرار گرفته و بیش از ۸ هزار فرصت شغلی عمدتا پایدار در سطح استان مرکزی ایجاد شده است.

,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در مسیر اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق های قرض الحسنه است که در سطح استان مرکزی ۶۸۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور ایجاد شده و بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح استان مرکزی سازماندهی شدند که در دوسال اخیر بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

,

محترمی بیان کرد: در کنار ایجاد صندوق های قرض الحسنه ۵۰ تعاونی اشتغال ایجاد شده که موضوعات مربوط به اشتغال را پیگیری می کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اضافه کرد: توانمند سازی افراد از اولویت های بسیج سازندگی است که در این مسیر برای تحقق اهداف تشکیل دهکده های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۲ دهکده اقتصادمقاومتی در سطح استان شکل گرفته و دهکده ها به دنبال آموزش ، توانمند سازی و کمک به ایجاد بستری مناسب برای کسب تجربه متقضایان ایجاد اشتغال است که امیدواریم در این مسیر موفقیت های خوبی حاصل شود.

,

وی ادامه داد: در سال گذشته با پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد تومان بیش از ۹۵۰ فرصت شغلی ایجاد شد که رویکرد بیشتر در مناطق محروم و خصوصا کمک برای زدودن فقر و محرومیت از این مناطق بود.

,

محترمی گفت: اعتقاد داریم پرداخت تسهیلات تنها نمی تواند به ایجاد اشتغال منجر شود بلکه تسهیلات یک مشوق در کنار سایر اقدامات است و بسیج سازندگی به هیچ عنوان رویکرد تصدی گری ندارد و تنها هدف تسهیل گری و حمایت از افراد ضعیف است.

,

وی افزود: بسیج سازندگی به عنوان خادمین ملت با حفظ کرامت و منزلت خدمت بی منت به محرومین ارائه می کند و گروه های جهادی بسیج سازندگی ثابت کرده اند می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند و البته الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: در هرجایی که می خواهیم نقش آفرینی کنیم اگر مردم همراه باشند و بسیج مردمی اتفاق بیفتد موفقیت های بزرگ حاصل خواهد شد و اگر مردم پای کار نباشند موفقیتی حاصل نخواهد شد.

,

محترمی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه اشتغال در بسیج سازندگی وجود دارد که می توان حمایت های لازم انجام داد گفت: از پرورش آبزیان و کشاورزی گرفته تاواحدهای خدماتی و ایجاد فروشگاه ها برای ارائه محصولات و حمایت از طرح های دانش بنیان و صنایع دستی از جمله بسترهای لازم است.

,

وی گفت: با توجه به ضرورت تحقق شعار سال بسیج سازندگی به دنبال نقش آفرینی گسترده است و عزم جدی در این مسیر داریم که به یاری خداوند سعی داریم گام های بلندی برای مبارزه با بیکاری و فقر برداریم و تحقق اقتصاد مقاومتی را با قوت اجرا خواهیم کرد.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده در سالجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مرکزی در نظر گرفته شده که از این مقدار تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص که در کنار آموزش های لازم در اختیار افراد قرار می گیرد و در نظر داریم در سالجاری بیش از یک هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد کنیم و حمایت از 500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ که راکد و یا نیمه فعال هستند را در دستور کار داریم.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه