اخبار داغ

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

اجرای عدالت مهمترین هدف دستگاه قضاست/ نگرانی از آمار بالای سقط غیرقانونی جنین

اجرای عدالت مهمترین هدف دستگاه قضاست/ نگرانی از آمار بالای سقط غیرقانونی جنین
مسجدی آرانی با بیان اینکه اجرای عدالت مهمترین هدف دستگاه قضا است، گفت: حدود ۱۰ هزار مجوز سقط صادر شد اما نگرانی ما چیزی است که در تضاد با سیاست‌های جمعیتی بوده و آن سقط جنایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، عباس مسجدی آرانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی لرستان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، با تاکید بر اتکا بر ظرفیت های نیروهای داخلی، اظهار داشت: اگر به جوانان و نخبگان احترام بگذاریم اتفاقات خوبی را برای کشور رقم می زنند، باید توجه داشت که دیگران برای ما کاری انجام نمی دهند، ما اهل تعامل و گفتگو هستیم؛ امام(ره) به ما یاد داد به کسی باج ندهیم و زیر بار ظلم و زور نرویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: باید به ظرفیت ها اعتماد داشته باشیم و ضروری است تا تلاش شود این مهم در زندگی مردم جاری گردد به طوری که کیت ژنتیکی که یکی از ابزارهای مورد نیاز آزمایشگاهی بود هفته گذشته توسط نخبگان ایرانی ساخته و رونمایی شد و نشان داده شد که اتکا به نیروهای داخل گره گشا است.

,

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه بالاترین نهضت، نهضت خدمت رسانی به مردم است، گفت: کسانی که به این سازمان مراجعه می کنند دردمند هستند، اگر با این نگرش به مردم نگاه کنیم قطعا به خاطر اینکه دردمند هستند و گرفتاری دارند با تکریم و عزت و در کمترین زمان این خدمت را برای آنها خواهیم داشت.

,

مسجدی آرانی تصریح کرد: اگرچه در تحریم های ظالمانه در تهیه برخی موارد مشکلاتی ایجاد شد اما ان‌شاءلله خبرهای خوبی شنیده خواهد شد و با اتکا به توان داخلی این مشکلات برطرف می شود، این در حالیست که قیمت دستگاه و مواد در سال به دلیل تحریم ها ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

,

وی بیان کرد: اجرای عدالت مهمترین هدفی است که در دستگاه قضا پیگیری می شود، در سال ۹۸ تعداد دو میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد که مورد بررسی قرار گرفت.

,

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با تاکید بر اینکه در دستگاه قضایی هیچ کسی خلاف شرعی را انجام نخواهد داد و کسی به دنبال عادی سازی سقط جنین نیست، گفت: سال گذشته از ۱۲ هزار درخواست سقط جنین، پس از بررسی های انجام شده، حدود ۱۰ هزار مجوز سقط گرفتند اما نگرانی ما چیزی است که در تضاد با سیاست های جمعیتی است و آن سقط جنایی است.

,

مسجدی آرانی افزود: گاهی اعلام می شود که آمار سقط ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار است که برای جلوگیری از این موضوع اقداماتی صورت گرفته و اقداماتی هم در دستور کار است که نباید یک سقط غیر شرعی رخ دهد.

,

وی بیان کرد: در شهریور ماه حوادثی مانند آغاز جنگ تحمیلی، شهادت شهید رجایی و باهنر، کشته شدن هزار نفر در میدان ژاله در دوران ستم‌شاهی رخ داد که در هشت سال جنگ تحمیلی همه با هم دشمن را شکست دادند.

,

 رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: اجرای عدالت در همه ابعاد هم عدالت قضایی، آموزشی، اقتصادی و توزیع منابع از مهمترین اهداف است و همه وظیفه داریم در گام دوم انقلاب به این مهم توجه نماییم.

,

مسجدی آرانی خاطرنشان کرد: اگر فرامین رهبری در استان بازنگری شود فرمودند که دشمن تلاش می کند که مردم را از نظام مایوس کند، در این دولت جدید سه جلسه سه جانبه داشتیم و دشمن از این موضوع ناراحت و عصبانی است و امروز دشمن از اینکه نظام ما نظامی باشد که به مردم خدمت کند نگران است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه