اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه مطرح کرد:

تجلیل از ۷۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در کرمانشاه

تجلیل از ۷۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در کرمانشاه
ناصر باباخانی گفت: از ۷۰۰ نفر پیشکسوت دفاع مقدس در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در اولین روز از هفته دفاع مقدس تجلیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سردار ناصر باباخانی امروز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، هدف از برگزاری مناسبت های دفاع مقدس را حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: امسال برگزاری برنامه های جمعی و گروهی، تابع مقررات ستاد مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: در راستای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در سطح استان با همان نقشه راهی که پیش روی ما قرار داده شده است فعالیت‌ها را با قوت ادامه خواهیم داد که در این جهت ۱۳ کمیته تخصصی نقش آفرینی می کنند و همه نهادها، ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌ها در آنها عضویت دارند.

وی با بیان اینکه چهل و یکمین هفته سالگرد دفاع مقدس با شعار "ما مقتدریم" برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت عظیم فرهنگی-تبلیغی حماسه اربعین حسینی در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس با توجه به تقارن این دو مناسبت معنوی و حماسی از اولویت ها است.

سردار باباخانی بیان داشت: بر اساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا رژه نیروهای مسلح به مناسبت سالگرد دفاع مقدس برگزار نخواهد شد.

وی گفت: ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در کشور، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس انجام می شود که سهم استان کرمانشاه ۲۰ هزار نفر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: همچنین از ۷۰۰ نفر پیشکسوت دفاع مقدس در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در اولین روز از هفته دفاع مقدس تجلیل می شود.

وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز ضمن تاکید بر پرداختن خطبای جمعه سراسر استان به دستاوردهای عملیات های مهم دفاع مقدس و همچنین سخنرانی مسئولین و فرماندهان نیروهای مسلح و جهادگران به عنوان سخنران قبل از خطبه ها اهتمام ویژه داشته باشند.

سردار باباخانی با تاکید بر اینکه هر کدام از سازمانها و نهادهای لشکری و کشوری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس نسبت به صدور بیانیه اقدام کنند، بیان داشت: صدا و سیمای استان با تهیه، تولید و پخش برنامه های متنوع و جذاب ویژه هفته دفاع مقدس ضمن دعوت از فرماندهان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس با روایتگری آنها و همچنین نقش اصناف و بازاریان در دفاع مقدس برنامه ریزی کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه اعلام کرد: پاسداشت از سربازان نمونه، سرکشی و دیدار خانواده شهدا، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا و شهدای گمنام، بزرگداشت نقش زنان در دفاع مقدس، بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در تولید و پخش فیلم و نمایش نمایش، تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و پیشگامان عرصه علم از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی گفت: بزرگداشت شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه، اجرای مسابقات فرهنگی - هنری و ورزشی، فضا سازی شهری و رونمایی در کتاب های صوتی و مکتوب دفاع مقدس از دیگر برنامه ها در این هفته است.

سردار باباخانی با اشاره به نقش آفرینی بانوان در دوران ۸ سال دفاع مقدس، بیان داشت: برای تجلیل از این بانوان به ۲۵ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که امیدوارم از جانب استاندار این مبلغ اختصاص داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

هفته دفاع مقدس یاد آور اقتدار کشور ایران است

, هفته دفاع مقدس یاد آور اقتدار کشور ایران است, هفته دفاع مقدس یاد آور اقتدار کشور ایران است,

به گزارش مرصادنیوز، حسین خوش اقبال امروز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به دوران سخت جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در روزهایی که هیچ کس حامی کشور ما نبود رزمندگان اسلام از جان خود مایه گذاشتند و گمنامان در روزهای سخت ایستادند تا امروز ما سربلند باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر نیاز جامعه به یادآوری دلاوری و شجاعت رزمندگان در آن دوران گفت: شیوع ویروس کرونا نباید باعث شود که یاد و خاطره این روزها را فراموش کنیم لذا ادارات حتما با استفاده از فضای مجازی و دیگر امکانات این روزها را گرامی بدارند‌.

وی خاطر نشان کرد: در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس باید قدرتمند از گذشته ظاهر شویم چرا که هفته دفاع مقدس یاد آور اقتدار کشور ایران است.

خوش اقبال با بیان اینکه مردم با غیرت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی به میدان آمدند و مقاومت کردند و این عزت و غیرت آنها را نشان داد، گفت: کمترین وظیفه مسئولین است که در چنین مراسمی حضور داشته باشند و آنرا برجسته کنند، چرا که این پست و مقام به برکت خون همین شهدا و رشادت ایثارگران بدست آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ادامه داد: مقام معظم رهبری چند سال قبل در جمع رزمندگان اشاره داشت که اگر خاطرات جنگ را شما یادگاران جنگ ننویسید معلوم نیست چگونه نوشته شود، لذا اهتمام به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شروع و پایان جنگ در استان کرمانشاه شکل گرفت، گفت: مردم این استان سخت ترین روزها را داشتند و با عزت و سربلندی آن را پشت سرگذاشتند.

خوش اقبال افزود: سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران در این روزها فراموش نشود، این بزرگواران کسانی بودند که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را برای مقابله با دشمن تربیت کردند و ایثار و مقاومت آنها سبب شد همچنان سربلند باشیم.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه