اخبار داغ

جهاد ادامه دارد؛

درخشش سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب/ از «امنیت آفرینی» تا «محرومیت‌زدایی»

درخشش سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب/ از «امنیت آفرینی» تا «محرومیت‌زدایی»
سپاه و بسیج از دفاع مقدس تاکنون جلوه هایی ناب از ایثار، همدلی و محرومیت زدایی را به نمایش گذاشته اند و امروز نیز در میدان مبارزه با کرونا حضور درخشانی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حدود چهار دهه گذشته بسیجیان سربندهایی منقش به نام ائمه اطهار(ع) می بستند و با شور و شوق فراوان در لبیک به ندای امام خمینی(ره) راهی جبهه های نبرد می شدند، جوانانی که دفاع از اسلام، انقلاب و وطن را افتخار می دانستند و جان های زیادی فدا شد، ایثارگری و اسارت هایی رخ داد که در تاریخ انقلاب برای همیشه باقی ماندند تا نسل های بعدی بدانند استمرار انقلاب مرهون جانفشانی چه بزرگوانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

در طول این سالها جهاد ادامه داشت، جهاد تنها در میدان جنگ نبود، در این سالها بسیجیان در صحنه هایی از همدلی برای کمک به زلزله زدگان، سیل زدگان، محرومیت زدایی و سایر موارد آنچنان از دل و جان تلاش کردند که هیچگاه این مجاهدت ها فراموش نخواهد شد.

,

برای التیام دردها و رنج های مردم از هر جنسی که باشد، آستین همت بالا می زنند، یک روز در میدان نبرد با دشمن، یک روز در میان سیل و زلزله، یک روز در میدان مقابله با کرونا و یا کمک به محرومان گام برمی دارند.

,

,

, ,

جولان کرونا در این مدت بار دیگر صحنه هایی از همدلی و ایثار را به نمایش گذاشت، از مرد و زن گرفته تا جوانان و نوجوانان هر کدام به نوعی قصد داشتند تا با تلاش های خود، تسکینی بر دردهای روزهای کرونایی باشند.

,

طی این سالها بسیج و سپاه همیشه پیشتاز و در خط مقدم جهاد و کمک رسانی به مردم بوده اند و در این روزهای کرونایی بسیج و سپاه از اجرای طرح شهید سلیمانی گرفته تا تهیه و توزیع بسته های معیشتی، بسته های بهداشتی، غربالگری، آزادی زندانیان و سایر اقدامات همه تلاش خود را به کار گرفته اند.

,

توزیع ۴۸ هزار بسته معیشتی

, توزیع ۴۸ هزار بسته معیشتی, توزیع ۴۸ هزار بسته معیشتی,

سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه خرم آباد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۸ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است که برای تهیه هر بسته معیشتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه شد.

,

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم و در بین خانواده های نیازمند مناطق حاشیه شهر و مناطق محروم توزیع شده است.

,

فرمانده سپاه خرم آباد تصریح کرد: توزیع ۳۰ هزار بسته بهداشتی و ۱۳۰ هزار ماسک در بین مردم و محرومان از دیگر اقدامات سپاه ناحیه خرم آباد بوده که کمک های بسیجیان و سپاه با قوت ادامه دارد.

,

سرهنگ بازگیر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: در هر گام از اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ نفر از بسیجیان مشارکت داشتند و در مجموع دو هزار و ۵۷۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی حضور داشته و همکاری های لازم را برای کاهش زنجیره انتقال کرونا و خدمت به مردم ارائه دادند.

,

وی گفت: در حال حاضر که در این گام از طرح شهید سلیمانی، اجرای واکسیناسیون علیه کرونا آغاز شده، ۳۰۰ نفر از بسیجیان خرم آباد در مراکز واکسیناسیون حضور دارند.

,

,

, , , ,

آزادی ۷۰ زندانی جرائم غیر عمد در خرم آباد

, آزادی ۷۰ زندانی جرائم غیر عمد در خرم آباد, آزادی ۷۰ زندانی جرائم غیر عمد در خرم آباد,

فرمانده سپاه خرم آباد به آزادی زندانیان در قالب کمک های مومنانه اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون ۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان با کمک خیرین از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.

,

سرهنگ بازگیر خاطرنشان کرد: طی این مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت کارت هدیه با هدف کمک به کاسبانی که کسب و کارشان بر اثر کرونا با مشکل مواجه شده است، پرداخت شد.

,

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از مهمترین رسالت های بسیج و سپاه است، گفت: در راستای زدودن محرومیت ها از سال گذشته تاکنون ۵۲ منزل مسکونی محرومان تعمیر، ۴۳ منزل برای محرومان ساخته شده، علاوه بر این نیز تعمیر دو مدرسه و دو مسجد و ساخت شش مدرسه انجام شده است.

,

فرمانده سپاه خرم آباد عنوان کرد: در این مدت دو هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند و ۴۸ سری جهیزیه برای کمک به نوعروسان نیازمند اهدا شده است، همچنین شش پروژه کانال آب کشاورزی به طول ۱۵ کیلومتر از دیگر خدمات ارائه شده بسیج خرم آباد بوده که انجام شد.

,

۵۰ فقره تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شد

,

سرهنگ بازگیر با اشاره به ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی افزود: در این مدت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب ۵۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به برگزیده شدن سپاه ناحیه خرم آباد در جشنواره مالک اشتر گفت: این جشنواره از سال ۹۱ تاکنون هر ساله اجرا شده که تاکنون ناحیه خرم آباد در رده اول و یا دوم قرار داشته که این مهم مرهون تلاش های شبانه روزی همکاران در این بخش است.

,

فرمانده سپاه خرم آباد همدلی و همراهی را رمز موفقیت و پیشرفت برشمرد و عنوان کرد: طی این مدت با همدلی در بخش های مختلف، موفقیت هایی کسب شده که همدلی در عرصه های مختلف می تواند راهگشا باشد.

,

,

, ,

پیشرفت و بالندگی رده های سپاه و بسیج در جشنواره

, پیشرفت و بالندگی رده های سپاه و بسیج در جشنواره, پیشرفت و بالندگی رده های سپاه و بسیج در جشنواره,

علیرضا داداشی مسئول اشراف سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره استانی مالک اشتر، اظهار داشت: نتایج چهار دوره ارزیابی اشراف سالانه و دو دوره از حوزه های مقاومت بسیج احصا شده و برترین های هر رده به جشنواره معرفی می شوند.

,

وی با اشاره به تدابیر و نظرات مقام معظم رهبری پیرامون اشراف فرماندهی، افزود: پویایی، تحرک، پیشرفت و بالندگی رده های سپاه و بسیج یکی از اهداف عالی این جشنواره است.

,

مسئول اشراف سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: برجسته سازی الگوهای موفق در بسیج، تعمیق خلاقیت ها، ابتکارات و گسترش در پهنه سپاه های استان، تقویت حس رقابت پذیری در مجموعه ها و رده ها با اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و عملیاتی که همگی برگرفته از فرامین رهبر معظم انقلاب است از دیگر اهداف جشنواره به شمار می رود.

,

داداشی با اشاره به شاخص های تعیین شده در این جشنواره گفت: در همین راستا ارزیابی ۲۸ کارگروه تخصصی، ۸۲ رده در سطح سپاه استان شامل معاونت های عمومی و تخصصی، قشری، نواحی مقاومت، مدیریت، گردان های تخصصی سایبری، امام علی، کوثر، بیت المقدس، حوزه های مقاومت، کانون و پایگاه های قشری، واحدهای دانش آموزی، مهدهای قرآنی و حلقات صالحین به عنوان رده های برتر و موفق منتخب شدند.

,

وی با اشاره به برتری نواحی مقاومت بسیج خرم آباد، پلدختر و عشایری در سطح سپاه استان خاطرنشان کرد: شش شاخص برای انتخاب معاونت ها و قشر، پنج شاخص برای ارزیابی نواحی، هشت حوزه و پایگاه اُسوه با رویکرد مسجد محوری، کاهش آسیب های اجتماعی مردم یاری و فرامین فرمانده معظم کل قوا و اجرای برنامه پیامد محوری، اثر بخشی برنامه ها، تعاملات درون و برون سازمانی، اجرای برنامه های اقتضایی، ابتکاری، کیفیت حلقات صالحین، میزان مهارت عمومی وآمادگی تاکتیکی و عملیاتی، معنویت، انگیره و خلاقیت گردان ها در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه