اخبار داغ

روزنامه گاردین:

سومین دریافت‌کننده واکسن آلوده "مدرنا" در ژاپن فوت کرد

سومین دریافت‌کننده واکسن آلوده "مدرنا" در ژاپن فوت کرد
روزنامه گاردین گزارش داد که یک مرد ۴۹ ساله در ژاپن، یک روز پس از دومین تزریق واکسن کرونای "مدرنا" جان خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه گاردین گزارش داد که یک مرد 49 ساله در ژاپن، یک روز پس از تزریق دومین دوز واکسن کرونای "مدرنا" جان خود را از دست داد. او سومین فردی است که پس از تزریق یکی از واکسن‌های سه "بچ" آلوده مدرنا، جان خود را از دست می‌دهد؛ با این وجود مقامات ژاپن می‌گویند هنوز رابطه علت و معلولی بین مرگ این فرد و تزریق واکسن کرونا شناخته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این مرد 49 ساله دومین دوز واکسن خود را در 11 آگوست دریافت کرد و پس از یک روز فوت کرد. وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرده است که فرد فوت شده، به "گندم سیاه" حساسیت داشته است و بنابراین باید وجود رابطه میان تزریق واکسن کرونای مدرنا و فوت وی، بررسی و مشخص شود.
,
 
,
با این وجود، واکسن تزریق شده به این مرد از محموله‌هایی بوده که به دلیل وجود ذرات خارجی، تزریق آن متوقف شده بود.
,
 
,
پیش از این، ژاپن به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی در ویال‌های واکسن، محموله‌ای حاوی 1.63 میلیون دوز از واکسن مدرنا را از مراکز واکسیناسیون جمع‌آوری کرد؛ پس از چند روز گفته شد که ذرات خارجی که منجر به آلودگی واکسن‌های مدرنا شده بود، قطعات فولاد ضدزنگ بوده است.
,
 
,
کمپانی سازنده مدرنا در اسپانیا که تولید این واکسن‌ها را انجام داده است؛ درمورد آخرین مرگ و میر ناشی از تزریق این واکسن در ژاپن اظهارنظری نداشته اما پیش‌تر اعلام کرده بود که وجود این ذرات خارجی خطر جدی برای افراد ایجاد نمی‌کند.
,
 
,
 انتهای پیام/
منبع: تسنیم 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه