اخبار داغ

مردم چشم‌انتظار محقق شدن وعده مهم دولت؛

ضرورت اجرای قانون ساخت سالانه یک میلیون مسکن/ چشم امید محرومان جامعه به دولتِ مردمی است

ضرورت اجرای قانون ساخت سالانه یک میلیون مسکن/ چشم امید محرومان جامعه به دولتِ مردمی است
مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه برای خانه دار شدن و برخورداری حداقلی از یک سقف منتظر اقدام دولت مردمی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، شرایط امروزی جامعه، اجاره یک واحد مسکونی را برای مردم سخت کرده چه برسد به خرید یا ساخت آن، بر همین مبنا دولت سالانه موظف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی شده است.

گذشته از اینکه چرا عموم مردم دیگر توان خرید مسکن را ندارند و فارغ از پیامدهای مثبت ساخت مسکن در حوزه های مختلف، اجرای این قانون از جمله انتظارات مردم از دولت سیزدهم است زیرا متاسفانه طی هشت سال اخیر همواره شرایط برای اقشار آسیب پذیر جامعه بسیار ناهموار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

چهار وزراتخانه درصدد اجرای قانون جهش تولید مسکن هستند

, چهار وزراتخانه درصدد اجرای قانون جهش تولید مسکن هستند, چهار وزراتخانه درصدد اجرای قانون جهش تولید مسکن هستند,

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون جهش تولید مسکن که بر مبنای آن باید سالانه یک میلیون واحد مسکن ساخته شود و در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد در هفته جاری کمیسیون عمران مجلس جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد کرد با این موضوع که قانون مذکور کی عملیاتی می شود.

, مرصادنیوز ,

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح مذکور زمین به صورت رایگان و با قیمت تمام شده در اختیار نیازمندان قرار می گیرد و متقاضیان این واحدها موظف هستند ۲۰درصد هزینه را به عنوان آورده از درآمدهایشان پرداخت کنند.

,

حسین زهی گفت: چهار وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اقتصاد و وزارت نفت درصدد اجرای قانون جهش تولید مسکن هستند.

,

, ,

وی با ابراز امیدواری به منظور قابل اجرایی شدن قانون مذکور عنوان کرد: رئیس جمهور هم پیگیر این موضوع است و جز شعارهای تبلیغاتی وی بوده همچنین وزیر اقتصاد در کمیسیون تخصصی و در صحن مجلس برای تحقق این رویکرد، اعلام آمادگی کرده است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با اجرای قانون جهش تولید مسکن بتوانیم از افزایش قیمت هایی که به صورت حباب رشد کرده، جلوگیری کنیم و وضعیت بنگاه های اقتصادی که قبلا در معاملات، بر روی مسکن سرمایه گذاری می کردند و آن را به عنوان دارایی ثابت برای خود لحاظ می کردند با موضوع پرداخت مالیات خانه های خالی ساماندهی شود.

,

, ,

دولت جدید درصدد است بسترهای لازم برای ساخت مسکن فراهم شود

, دولت جدید درصدد است بسترهای لازم برای ساخت مسکن فراهم شود, دولت جدید درصدد است بسترهای لازم برای ساخت مسکن فراهم شود,

فرهاد فقیهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بنیاد مسکن در هیئت دولت پیگیر ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی است.

, مرصادنیوز,

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: متولی امر در بخش دولت وزارت راه و شهرسازی است و آن مصوباتی که هیئت دولت و مجلس تصویب کرده از جمله الزام دولت به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور که دارای مصوبه مجلس است و به قانون تبدیل شده را ابلاغ و اجرا می کند.

,

فقیهی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در این زمینه بیشتر درصدد پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و گاهاً مسکن شهری است.

,

, ,

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن موظف است سالانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را اجرا کند که سهم استانها هم بنا به تقاضایی که دارند، مشخص است و در این میان سهم استان ما سه هزار واحد است.

,

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: در سال جاری اعتبارات یکصد میلیون تومانی هم ابلاغ شد و اکنون بسیار جدی پیگیر هستیم تا پایان سال بتوانیم ساخت این سه هزار واحد مسکونی روستایی را آغاز کنیم.

,

فقیهی با بیان اینکه ساخت مسکن مولدی برای اشتغالزایی است، خاطرنشان کرد: هنگامی که در استانی سه هزار واحد مسکن ساخته می شود به این معنا است که باید سه هزار دستگاه تجهیزات و لوازم خانگی خریداری شود و این نشانگر ایجاد یک جهش تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

,

وی افزود: علاوه بر این موضوع، ساخت هر واحد مسکونی به صورت‌ مستقیم باعث اشتغالزایی برای ۸۰نفر  می شود.

,

فقیهی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا این گونه است که هنگام عقب ماندگی در حوزه اقتصاد، بخش مسکن را فعال می کنند و این بخش به صورت مستقیم و غیر مستقیم سبب اشتغالزایی شده و خط تولید کشور را جهش می دهد.

,

وی عنوان کرد: در دولت جدید هم برنامه های ویژه ای وجود دارد و در حال پیگیری هستند تا موانع موجود بر سر راه بانکها، ساخت و سازها و تامین مصالح را برطرف کنند و بسترهای لازم برای ساخت مسکن فراهم شود.

,

فقیهی گفت: در حال رایزنی با بانکهای عامل هستیم تا بانک‌ها در حوزه ضمانت ها همکاری بیشتری کنند در این صورت و اگر قیمت مصالح به همین نرخ باقی بماند پیش بینی می کنیم بیش از سه هزار واحد مسکونی ساخته شود زیرا استقبال هم نسبتا خوب است.

,

, ,

وی افزود: در این راستا بر روی مناطق محروم و به ویژه دارای بافت فرسوده متمرکز شده ایم زیرا ممکن است در جریان حوادث غیر مترقبه مشکلاتی برایشان ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه