اخبار داغ

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

انتخاب استانداران باید با تکیه بر اصل شایسته سالاری باشد

انتخاب استانداران باید با تکیه بر اصل شایسته سالاری باشد
حسین جلالی گفت: انتخاب استانداران باید با تکیه بر اصل شایسته سالاری باشد نه سهم خواهی، منفعت طلبی شخصی، قومی و منطقه ای.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه باید هر چه زودتر استانداران و فرمانداران مشخص شوند، گفت: تسریع در انتخاب وزرا، معاونین، مدیران کل، استانداران، فرماندارن و بخشداران یک زنجیره است و زمانی که این زنجیره تکمیل شود، مطمئنا کار برای مردم آسان رفع و رجوع می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انتخاب استانداران باید با تکیه بر اصل شایسته سالاری باشد نه سهم خواهی، منفعت طلبی شخصی، قومی و منطقه ای عنوان کرد: برخی معتقدند چنانچه استاندار بومی باشد به دلیل شناخت منطقه موفق تر از استاندار غیر بومی عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی دیگر معتقدند استاندار غیر بومی با توجه به اینکه وابسته آن منطقه جغرافیایی نیست، نگاهش به استان متوازن خواهد بود و در تقسیم امکانات می تواند عادلانه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه دخالت مجموعه های متعدد در انتخاب استاندار از دیگر مسائل است، ابراز کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند "یکی از آسیب های مجلس شورای اسلامی این است که نمایندگان در حوزه اجرا ورود می کنند"؛ چه معنا دارد که من نماینده بگویم که استاندار چه فردی باشد؛ وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی افزود: اگر با منِ نماینده مشورت شد و قرار شد پیشنهادی را بدهم، پیشنهاد خود را خواهم داد؛ اما نباید به دستگاه های اجرایی فشار بیاوریم که فرد خاصی استاندار شود؛ وقتی اینگونه شود تعارض و منافع پیش خواهد آمد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند استان انتخاب استاندار صورت گرفته است اما ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم، تصریح کرد: در خصوص انتخاب استاندار در استان می خواهیم به اتفاق نظر و وحدت برسیم که این مسئله حاصل نمی شود و از سوی دیگر این اختیار را به دولت نمی دهیم که بنا به مصلحت استان تصمیم اتخاذ کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب استاندار در حوزه اختیارات دولت است و رئیس دولت باید استاندار را تعیین کند، عنوان کرد: من نیز در این خصوص نه کاندیدا دارم، نه اصرار کرده ام و مخالفتی را با کسی در این زمینه نکرده ام و هر فردی را که دولت به عنوان استاندار صلاح دانست با او همکاری خواهم کرد.

وی گفت: روز گذشته مجمع نمایندگان استان دیداری را با حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور داشتند و در آن جلسه نمایندگان افرادی را معرفی کردند؛ من مخالفت کردم و گفتم آیا شما می گویید که افراد انقلابی و ولایی هستید؟ ولایت از شما خواسته در حوزه اجرا به مصلحت دخالت نکنید؛ این چگونه ولایتمداری است؟ این اقدام با روحیه انقلابی بسیار منافات دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در پایان خاطر نشان کرد: کُند شدن روند انتخاب استاندار به واسطه دخالت جریان های مختلف در انتخاب و معرفی استاندار، عدم وفاق جریان ها بر سر یک استاندار و عدم تفویض انتخاب استاندار به دولت است.

انتهای پیام/http://armanekerman.ir/vdcfmydy1w6d00a.igiw.html

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, http://armanekerman.ir/vdcfmydy1w6d00a.igiw.html]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه