اخبار داغ

عضو هیئت پارلمانی اعزامی ایران به وین مطرح کرد:

صلح و توسعه پایدار، محور برگزاری کنفرانس روسای مجالس جهان

صلح و توسعه پایدار، محور برگزاری کنفرانس روسای مجالس جهان
عضو هیئت پارلمانی اعزامی ایران به وین گفت: صلح و توسعه پایدار برای همه مردم دنیا از محورهای اصلی برگزاری پنجمین کنفرانس روسای مجالس جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام آزاد در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: پنجمین کنفرانس جهانی روسای مجالس جهان در وین اتریش با هدف و موضوعیت رهبری پارلمان‌ها در خصوص صلح و توسعه پایدار برای همه مردم جهان در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: در نخستین روز این کنفرانس رئیس، دبیرکل و رئیس مجمع نمایندگان زنان IPU، رئیس مجمع سازمان ملل متحد و گزارشگر سازمان ملل در مورد مسائلی همچون بحران تغییرات اقلیم، شیوع بیماری کووید 19 و تحولات افغانستان سخنرانی کردند.
,
آزاد ادامه داد: در پنجمین کنفرانس روسای مجالس با تاکید بر تضمین توزیع برابر واکسن در کشورها و تقویت اجتماعی و اقتصادی زنان، بر ضرورت تلاش برای مدیریت بحران تغییرات اقلیمی و داشتن جهانی سبزتر و آبی‌تر تاکید شد و همچنین یکی از نمایندگان زن پارلمان افغانستان در این کنفرانس سخنرانی کرد.
,
وی با اشاره به تاکید بر تقویت تعامل مجالس قانون‌گذاری کشورها به منظور تضمین دموکراسی در شرایط بحرانی، خاطرنشان کرد: همچنین رئیس هیئت پارلمانی ایران در سخنرانی خود در پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین‌المجالس توجه به شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاص کشورها در زمینه تضمین دموکراسی را مهم خواند و گفت: به عبارت دیگر تجویز مقررات، رویه‌ها و پروتکل‌های واحد برای همه کشورها چاره کار نیست و برای تضمین رعایت اصول دموکراسی و صیانت از حقوق مردم هر کشور باید مقررات و رویه‌هایی منطبق با شرایط خاص آن در نظر گرفته شود.
,
 
,
عضو هیئت پارلمانی اعزامی ایران به وین افزود: همچنین احمد نادری یکی دیگر از اعضای هیئت پارلمانی ایران در نطق خود گفت: پیشنهاد مشخص ما در این زمینه، تقویت تعامل مجالس قانون‌گذاری کشورها در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در چارچوب اتحادیه بین‌المجالس به منظور کمک به یکدیگر در زمینه تدوین مقررات و پروتکل‌های استاندارد برای تضمین دموکراسی در شرایط بحرانی ناشی از بیماری‌های همه‌گیر منطبق با شرایط خاص هر کشور است.
,
 
,
آزاد عنوان کرد: در حاشیه این کنفرانس هیئت پارلمانی ایران نشست‌های مختلفی را با هیئت‌های پارلمانی کشورهای سوریه، هند و پاکستان با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری، تقویت تعاملات در جهت توسعه پایدار و صلح‌ و امنیت برگزار کرد.
,
وی با اشاره به تاکید هیئت‌های پارلمانی کشورهای سوریه و پاکستان بر تدابیر و نقش تاثیرگذار مقام معظم رهبری در برقراری امنیت در منطقه، گفت: در نشست هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه بر حمایت ایران از محور مقاومت و سوریه نه بر اساس مباحث دیپلماتیک که بر پایه مسائل اعتقادی تاکید شد و هیئت پارلمانی سوریه ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کرد.
,
عضو هیئت پارلمانی اعزامی ایران به وین تصریح کرد: در نشست بین هیئت‌های پارلمانی ایران و پاکستان نیز مباحثی حول محور توسعه روابط، گسترش و تحکیم روابط و رفع موانع مکانیزم تجارت تهاتری بیان شد.
,
آزاد اظهار کرد: در دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و هند نیز بر توسعه و گسترش نقش بسیار مهم بندر چابهار در توسعه روابط تعاملات ایران و هند تاکید شد.
,
وی ادامه داد: همچنین رئیس گروه دوستی پارلمان اتریش در دیدار با اعضای هیئت پارلمانی ایران نقش کشورمان را در تولید واکسن کرونا تحسین‌برانگیز خواند و علاوه بر آن درباره مسائلی مانند افغانستان و خروج آمریکا از برجام گفت‌وگو شد.
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه