اخبار داغ

معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد:

سمنان در آستانه محو بی‌سوادی/ سمنان در سوادآموزی رتبه دوم کشور را دارد

سمنان در آستانه محو بی‌سوادی/ سمنان در سوادآموزی رتبه دوم کشور را دارد
اسماعیل ادهم گفت: استان سمنان از لحاظ نرخ سواد آموزی در وضعیت خوبی قرار گرفته و دارای رتبه دوم کشوری است و با توجه به جمعیت استان حدود ۱۰هزار نفر بی سواد هستند که نیمی از آن را اتباع تشکیل می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل ادهم معاون سواد آموزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت به مناسبت روز جهانی سواد آموزی از کسب رتبه عالی استان سمنان در نهضت سواد آموزی خبرداد و گفت: سازمان نهضت سواد آموزی هرساله استان های کشور را در شاخص هایی مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد و در مجموع عملکرد استان سمنان براساس ارزیابی در مولفه های مختلف حائز رتبه عالی در سطح کشوری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

ادهم در مورد وضعیت باسوادی در سطح استان گفت: استان سمنان از لحاظ نرخ سواد آموزی در وضعیت خوبی قرار گرفته و دارای رتبه دوم کشوری است و با توجه به جمعیت استان حدود ۱۰هزار نفر بی سواد هستند که نیمی از آن را اتباع تشکیل می دهد.

,

معاون سواد آموزی استان سمنان مهمترین چالش های پیش روی این نهضت را شناسایی این تعداد از جامعه هدف دانست و افزود: متاسفانه اطلاعات شناسایی دقیق از محل زندگی این افراد در اختیار نیست و این تعداد بیشتر بالقوه است و برای بالفعل شدن و شناسایی دقیق آنها نیاز به برنامه ریزی های جامع تر است.

,

ادهم در ادامه افزود: فعالیت های نهضت سواد آموزی تنها به باسوادی و خواندن و نوشتن محدود نمی شود، بلکه تعمیق سواد برای کم سوادان وایجاد امکان تحصیل در مقاطع بالاتر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی ترویج سواد کاربردی  را از اولویت های مهم نهضت سواد آموزی دانست و افزود:با توجه به تغییر رویکرد سازمان های بین المللی اگر به معقوله سواد با نگاه سنتی پرداخته شود، قطعا جایگاه کشور متزلزل خواهد شد از این رو یادگیری مهارت های کاربردی و عملی نیز در کنار سواد آموزی در اولویت است.

,

ادهم با بیان اینکه در حوزه سواد آموزی غنی ترین محتواهای اموزشی را در این حوزه ایجاد کرده ایم، تصریح کرد:  تدوین قریب به ۳۰۰هزار محتوای آموزشی و اجرای بیش از ۱۰۰۰ ساعت دوره آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی، فردی و حرفه ای در مراکز یادگیری محلی استان از مهمترین اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

,

معاون سواد آموزی استان سمنان خاطر نشان کرد: سالانه حدود ۳هزارنفر سهمیه آموزش و پرورش استان سمنان درحوزه آموزش سواد به جامعه هدف بیسوادان است و در ۸ مرکز سواد آموزی در سطح استان این مهم انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه