اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی:

دشمن به دنبال نابودی فرهنگ خانواده ‌ایرانی است/ تخریب موریانه‌ای افکار عمومی با استفاده از قدرت رسانه

دشمن به دنبال نابودی فرهنگ خانواده ‌ایرانی است/ تخریب موریانه‌ای افکار عمومی با استفاده از قدرت رسانه
صباحی‌زاده با بیان اینکه دشمن به دنبال نابودی فرهنگ خانواده ‌ایرانی است گفت: به جد نیازمند مقابله با جریان نفوذ دشمن در کشور هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ خانواده در تمام فرهنگ ها کانون شکل گیری هویت فرد می باشد. هیچ فردی جدا از خانواده اش قابل تعریف نسیت و خانواده رکن اصلی سازنده ی فرد و شخصیت آن است، نهاد مقدس خانواده، رکن بینادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا جایی که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون خانواده می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است. همه دستاوردهای علمی و هنری بشر در سایه خانواده‌های سالم و امن پدید آمده است. در این میان نقش زن به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار است که در عصر حاضر تلاش می‌شود از جایگاه و نقش اصلی خود دور بماند که نتیجه آن جز بیماری و فروپاشی خانواده نیست. لذا زنان جامعه ما باید اهمیت این موضوع را درک کرده و با سبک زندگی اسلامی و ایرانی در راه داشتن خانواده‌ای پویا و سالم تلاش کنند.

غربی‌ها تلاش دارند تا با سیاست اشاعه فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در کشورها و جوامع اسلامی، جنگی نرم را اداره کنند که شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای آن‌ها است که اگر تدبیر مسئولان و صاحب‌نظران کارساز نشود باید به حال فرهنگ از دست رفته گریست.

محمود صباحی زاده کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار هرمز با توجه به جریان نفوذ در حوزه عفاف و حجاب و لزوم مقابله با آن با بهره گیری از کلیه امکانات اظهار کرد: تهاجم و نفوذ فرهنگی دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از طرق مختلف صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب، سالیان پیش این موضوع مهم را هشدار دادند اما متاسفانه کسی فریادهای معظم له را نشنید و خیلی ها نیز خود را به نشنیدن زدند.

وی در ادامه افزود: زمانی که تلاش دشمن از حمله به ایران اسلامی و استفاده از تجهیزات نظامی بی نتیجه ماند بهترین راه را تخریب موریانه ای از داخل کشور در پیش گرفت. متاسفانه دشمن به وسیله عوامل داخلی کشور و همچنین وجود قابلیت هایی از قبیل تبلیغات و رسانه ها، اجیر کردن برخی افراد به موفقیت هایی دست یافت و امروز بحث استعمار فرهنگی؛ خود را نشان می دهد.

نیازمند مقابله جدی با جریان نفوذ دشمن هستیم

,
,
,
,
, هرمز ,
,
,
,
,

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هرمزگان با تاکید بر اینکه به جد نیازمند مقابله با جریان نفوذ دشمن هستیم، گفت: جریان نفوذ در طول تاریخ وجود داشته و تاثیرات خود را گذاشته است.

صباحی زاده گفت: دین مبین اسلام با هدف ارتقای جایگاه زنان مسلمان و ایجاد شرایط مساعد برای بانوان، حجاب را واجب کرده است چراکه حجاب برای زنان آرامش و امنیت به ارمغان می آورد و عاملی برای نقش آفرینی این قشر تاثیرگذار در اجتماع است تا خدشه ای به جایگاه همسری و مادری وی وارد نشود.

وی ادامه داد: اما امروزه شبکه های معاند به کرار حجاب و پوشش زنان مسلمان را مورد هجمه قرار داده اند و چنین تلقی می کنند که شرایط بانوان مسلمان وخیم است و حجاب موجب ناکارآمدی و موانع متعدد می باشد که بخش قابل توجه این هجمه ها را باید نتیجه جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن بدانیم.

هویت و کارآمدی بانوان مسلمان با زنان اروپایی قابل مقایسه نیست

,
,
,
,
,
,
,

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: با توجه به آموزه های دینی و سبک زندگی اسلامی؛ هویت، کارآمدی، امیدواری، عرت نفس، روحیه معنوی و جهادی یک بانوی مسلمان به هیچ وجه با یک زن در اروپا قابل مقایسه نیست.

صباحی زاده افزود: متاسفانه زن در اروپا و آمریکا به یک کالای تبلیغاتی و ابزاری برای سوءاستفاده تبدیل شده اند. این درحالی است که امروزه زنان اروپایی که قربانی سیاست های سرمایه داری غرب شده اند فریاد استمداد سر داده اند.

استعمار به دنبال قربانی کردن بانوی ایرانی از طریق جربان نفوذ است

,
,
,
,
,

وی اضافه کرد: استعمار به دنبال این است تا از طریق جربان نفوذ، بانوی ایرانی را نیز قربانی کند. برای مقابله با این نقشه شوم استعمار باید جریان نفوذ و اهداف استعمار را که همان بی هویتی، بی پناهی، سردرگمی و در نهایت قربانی کردن هویت ایرانی است را به زنان، جوانان، نوجوان و حتی کودکان ایرانی تبیین کرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هرمزگان بیان کرد: یکی از شگردهای استعمارگران برای پیروزی در جریان نفوذ، غالب کردن فرهنگ خودشان به منطقه تحت نفوذشان است. اما با درایت مقم معظم رهبری و جوانان فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی تا کنون این نقشه شوم استعمار نقش برآب شده و نتوانسته اند آنگونه که مدنظر دارند، فرهنگ خود را وارد ایران اسلامی کنند.

صباحی راده با بیان اینکه دشمن در داخل کشور، طرفدارانی دارد که خواسته های دشمن را عمدا یا سهوا منتقل می کنند، افزود: می طلبد با برگزاری همایش ها، سمینارها و حتی ارائه مشاوره های تخصصی، این جریان نفوذ دشمن را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: نیاز است در حوزه های فرهنگی و اجتماعی هوشیارانه و به صورت عملیاتی و برنامه ریزی شده وارد عمل شویم و یکی از مواردی که می تواند بسیار مهم و اساسی باشد؛ آموزش اثربخش و تاثیرگذاری این آموزش ها بر قشر جوان و نوجوان است.

جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب با تشکیل اتاق فکر و تولید محتوای مطلوب

,
,
,
,
,
,
,
,
,

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان اذعان داشت: طینت و سرشت جوان ایرانی، پاک و اصیل است بنابراین باید بکوشیم با بکارگیری آموزه های دینی، اجرای برنامه های فرهنگی و فاخر و همچنین تشکیل اتاق فکر و تولید محتوای مطلوب توسط صدا و سیما، مدرسه، دانشگاه ها، سرشت جوانان ایرانی را تقویت و از ترویج فرهنگ غرب جلوگیری کنیم.

صباحی زاده در پابان گفت: دشمن به دنبال به فساد کشاندن مادر ایرانی و نابودی خانواده هاست اما زهی خیال باطل؛ جوانان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس ثایت کردند که می توانند از کشور خود دفاع کنند امروز هم جوانان دهه هفتاد و هشتادی ها با حضور جدی در عرصه فرهنگی می توانند تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه