اخبار داغ

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی پاسخ داد؛

راه‌اندازی شعب بانکی جدید تحت الشعاع دستورالعمل بانک مرکزی/ لزوم اختصاص کدهای بانکی حذف شده به استان

راه‌اندازی شعب بانکی جدید تحت الشعاع دستورالعمل بانک مرکزی/ لزوم اختصاص کدهای بانکی حذف شده به استان
علی اصغر هدایتی گفت: پاسخ به تقاضای راه‌اندازی شعب بانکی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان تحت شعاع دستورالعمل بانک مرکزی کشور مبنی بر ممنوعیت تاسیس شعب جدید بانکی در مناطق، قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر هدایتی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: بانک مرکزی از پنج سال قبل سیاست تعدیل شعب در سیستم بانکی کشور و ممنوعیت تاسیس شعب جدید بانکی را در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

هدایتی گفت: در همین راستا، برنامه ادغام و جمع آوری شعب بانکی در سطح کشور نیز اجرایی شد از جمله اینکه در خراسان شمالی بانک صادرات استان 26 شعبه خود را به 18 شعبه و بانک ملی استان نیز 25 شعبه خود را به 23 شعبه کاهش داده است و در برنامه پیش رو نیز به 21 شعبه کاهش خواهد داد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شعب بانک های استان درخواست راه اندازی شعب بانکی در مناطق کمتر توسعه یافته استان را از سوی استاندار و کمیسیون بانک های استان دریافت کرده است، در این باره اظهار کرد: پاسخ به این تقاضا تحت الشعاع سیاست بانک مرکزی در زمینه ممنوعیت تاسیس شعب جدید بانکی در مناطق قرار گرفته است.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که هنوز در برخی از شهرهای واقع در شهرستان های جاجرم، گرمه و راز و جرگلان شعبه یا باجه بانکی وجود ندارد.

,

وی گفت: به طور مثال در شهر ایور از شهرستان گرمه فقط یک گیشه بانکی فعالیت دارد.

,

هدایتی افزود: امسال بانک ملی استان با بانک ملی مرکزی مکاتبه ای را انجام داده است مبنی بر اینکه از محل ادغام بانک ملی انجام شده در استان، کد بانک ملی ادغام شده در استان به شهر ایور اختصاص داده شود تا یک شعبه بانک ملی در این شهر راه اندازی شود.

,

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود که تا پایان ماه جاری کد رسمی برای راه اندازی شعبه بانک ملی در شهر ایور اختصاص داده شود.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان نیز اشاره کرد و گفت: استانداری خراسان شمالی هفته گذشته از بنده درخواست کرد تا برای شهرهای غلامان و یکه سعود شعبه جدید بانکی راه اندازی شود.

,

وی با یادآوری این مطلب که پنج بانک خصوصی در بانک سپه ادغام شده اند و این بانک دارای امکانات و نیروی انسانی بسیار است، بیان کرد: از مدیریت بانک سپه استان درخواست کردم تا بانک سپه استان با بانک سپه مرکزی نامه نگاری و موافقت آنها را دریافت کند تا در این دو شهر نیز شعبه بانک سپه راه اندازی شوند.

,

هدایتی تصریح کرد: به طور کلی مدیریت شعب بانک های استان در دوره پیشین و در دوره کنونی از فعالیت مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مردم استان در این مجلس درخواست کرد تا از محل ادغام بانک ها و حذف کدهای بانکی در دیگر استان ها، کدهایی به خراسان شمالی اختصاص داده شوند تا بتوان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان باجه بانکی راه اندازی کرد.

,

وی افزود: هنوز پیگیر تحقق این درخواست هستیم.

,

این مسئول در بخش دیگری از سخن خود درباره تقاضای استقرار خودپردازها در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله شهرستان راز و جرگلان نیز اظهار کرد: توسط 13 بانک دولتی و غیر دولتی که تحت مدیریت شعب بانک های استان فعالیت می کنند 300 دستگاه خودپرداز در سطح استان برای خدمت به مردم مستقر شده اند.

,

وی گفت: به طور مثال بانک ملی خراسان شمالی در سطح استان 100 دستگاه خودپرداز مستقر کرده است.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که استقرار خودپردازها در هر منطقه ای کار سختی است، بیان کرد: استقرار آنها نیازمند تامین امنیت این خودپردازها، سرویس دهی 24 ساعته به آنها در زمینه های پول گذاری و رفع نقص این دستگاه ها همچنین وجود شعب بانکی در منطقه است تا بتواند از دستگاه خودپرداز پشتیبانی کند.

,

هدایتی گفت: از شعب بانکی مستقر در شهرهای یکه سعود و غلامان درخواست خواهیم کرد که تعداد خودپردازهای خود در منطقه تحت پوشش خود را بیشتر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه