اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

خدمت در راه کنگره شهدا، باقیات صالحات و ذخیره آخرت است

خدمت در راه کنگره شهدا، باقیات صالحات و ذخیره آخرت است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همه باید در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، پای کار باشند و خدمت در راه این کنگره را باقیات صالحات و ذخیره آخرت خود بدانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در جلسه هماهنگی کمیته علمی – پژوهشی کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان اظهار داشت: 2 موضوع در همایش این کنگره، ماندگار خواهد بود که یکی از آن‌ها کتاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه همایش در یک یا حداکثر 2 روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همین همایش حداکثر یک هفته یا یک ماه، موج ایجاد می‌کند اما آنچه باقی می‌ماند، آثار مکتوب از جمله کتاب است.

,

آیت‌اله خاتمی افزود: نظارت لزم باید نسبت به صحت و سقم کتاب‌ها قبل از چاپ نهایی صورت پذیرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اپلیکیشنی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر برای کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان تولید می‌شود، گفت: اگر یک سیستم قوی از نظر هنری و پردازش در این اپلیکیشن باشد شاید حتی ماندگارتر از کتاب هم باشد.

,

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از تمام افرادی که به هر نحوی در جبهه‌ها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: اِعمال سلیقه و خط‌کشی در چنین برنامه‌هایی نباید در نظر گرفته شود و امیدواریم این خط‌کشی‌ها با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی در جامعه کمتر شود.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه کنگره فقط یک بار برگزار خواهد شد، تاکید کرد: هر کس هر آنچه در توان دارد باید برای این کنگره به کار گیرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: همه باید در این کنگره، پای کار باشند و خدمت در راه این کنگره را باقیات صالحات و ذخیره آخرت خود بدانند.

,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این جنگ، یک گنج است، اظهار داشت: جنگ تحمیلی، گنجینه‌ای است که هر کس باید با توان و ظرفیت بالا این گنج را استخراج و استفاده کند.

,

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که بعد از گذشت سال‌ها وقتی روایت‌های جنگ را می‌خوانیم بازهم برایمان تازگی، حلاوت و شیرینی دارد.

,

آیت‌اله خاتمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند عاشورا یک روز بود اما 1400 سال است که اسلام را پشتیبانی می‌کند و جنگ تحمیلی نیز 8 سال بوده که حداقل 800 سال باید از انقلاب اسلامی ایران، پشتیبانی کند.

,

حجت‌الاسلام عنایت‌اله شامی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در خصوص کنگره شهدا باید بیشتر به خلق آثاری پرداخت که در تاریخ، ماندگار شود چرا که بعضی برنامه‌ها مانند نمایشگاه کتاب و... مقطعی هستند.

,

وی اظهار کرد: برای نمونه می‌توان شخصیت 3535 شهید استان را در قالب مجموعه‌ای به عنوان کتاب در شرح حال شهدا و در ابعاد مختلف، تدوین و گردآوری کرد که خروجی آن اثر ارزشمندی شده و در سطح کشور، ماندگار می‌شود.

,

حجت‌الاسلام شامی خاطرنشان کرد: در خصوص سخنرانان همایش علمی – پژوهشی نیز از محققان و پژوهشگران عرصه جنگ و جهاد که خودشان پژوهشگر خوبی هستند دعوت شود که در این زمینه، کار کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه