اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خبرداد:

آغاز طرح "مهرواره اوج" در استان کرمانشاه

آغاز طرح "مهرواره اوج" در استان کرمانشاه
حجت الاسلام یوسف احمدی ادر خصوص طرح مهرواره اوج با محوریت مساجد، گفت: در راستای لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استمرار کمک‌های مواسات و همدلی، طرح مهرواره اوج در این استان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص طرح مهرواره اوج با محوریت مساجد، اظهار داشت: در راستای لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استمرار کمک‌های مواسات و همدلی، طرح مهرواره اوج در این استان آغاز شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: این طرح برای کمک به نیازمندان در سطح کشور آغاز شده است که با ایجاد انگیزه برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم در محلات، احیای سنت حسنه مواسات و همدلی با استفاده از ظرفیت مساجد و جلب مشارکت مردم شکل می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این طرح ارتقای خدمت‌رسانی مساجد به عموم مردم و جلب مشارکت مردم، شناسایی مشکلات محلات و روش‌های حل مسئله است.

حجت الاسلام احمدی گفت: مهراوه اوج در استان کرمانشاه از ۱۳ شهریور آغاز و تا ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت تا در این مدت ۲ ماه ظرفیت‌های اجتماعی مساجد فعال شود.

وی ادامه داد: طرح مهرواره اوج در ادامه طرح محله همدل است و تا کنون حدود ۵۰۰ نظر برای این طرح به دست ما رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در استان، گفت: ۳۰ نقطه در کرمانشاه حاشیه‌نشینی بوده و ۱۱ نقطه اسکان غیر رسمی دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: شهر کرمانشاه تنها شهری است که ۴ طرف آن حاشیه نشینی وجود دارد و بخش عمده ای از آن به دلیل سوء مدیریت شکل گرفته است.

وی گفت: مساله حاشیه نشینی که در برخی نقاط مورد غفلت واقع شده یکی از اولویت های سازمان تبلیغات است به همین منظور پایگاه‌های اجتماعی را راه اندازی کردیم که امروز تعداد آنها از ۳ پایگاه به ۲۸ پایگاه رسیده است.

حجت الاسلام احمدی همچنین دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا را محیطی مناسب برای پرورش روحیه معنویت و ارتقا و رشد علمی دانش آموزان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۷ مدرسه صدرا در استان کرمانشاه داریم که ۲ مدرسه دیگر در سنقر و اسلام آباد قرار است به این تعداد اضافه شود.

وی جذب جوانان و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد را یکی از برنامه‌ها مورد توجه دانست و افزود: راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد و بهره‌مندی از توانمندی جوانان در عرصه‌های گوناگون برای ارتقا ظرفیت آنان، از اولویت های ما است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، راه اندازی اتاق رصد را نیز یکی از اولیت ها عنوان کرد و بیان داشت: بنده معتقدم تا اتاق رصد نداشته باشیم کارمان به جایی نمی رسد.

وی گفت: متاسفانه با جامعه ایده آل به دلایل مختلف از جمله جزیره ای عمل کردن دستگاه‌های مختلف فاصله داریم.

حجت الاسلام احمدی از خلاء اطلس فرهنگی- اجتماعی در استان کرمانشاه سخن گفت و اظهار داشت: اگر چه کارهایی در این خصوص صورت گرفته است اما تا نقشه راه نداشته باشیم تمام زحمات هدر می رود.

وی از اخذ مجوز برای جذب ۶۰ روحانی خبر داد و افزود: برای اولین بار توانستیم این مجوز را اخذ کنیم و تا کنون ۱۱ نفر را جذب کردیم و روحانیونی که شرایط را دارند می توانند برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

حجت الاسلام احمدی همچنین از باز شدن مرز عراق برای اربعین خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس اخبار واصله روز گذشته دولت عراق با بازگشایی راه زمینی موافقت کرده تا زوار بیشتری بتوانند در این ضیافت الهی شرکت کنند.

وی گفت: زیارت اربعین برای جاماندگان از پیاده روی اربعین برنامه ریزی شده که مکان و زمان آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه