اخبار داغ

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس باید زنده شود/ رویکرد امام در دفاع مقدس توده محور بود

فرهنگ دفاع مقدس باید زنده شود/ رویکرد امام در دفاع مقدس توده محور بود
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید برای نسل جوان و آینده‌دار احساس نیاز به گفتمان را فراهم کنیم، البته الزاما این گفتمان با خلاقیت همراه است، زیرا بخشی از زیست فرهنگی ما در دفاع مقدس جای دارد و فرهنگ دفاع مقدس باید دوباره در زندگی زنده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ امیر سرتیپ نبی سهرابی صبح امروز چهارشنبه هفدهم شهریور ماه  با حضور در  آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار کرد: گفتمان دفاع مقدس همان گفتمان انقلاب اسلامی است و امام با اسلام ناب و پیام عاشورا این انقلاب را به پیروزی رساند و دفاع مقدس نیز اینچنین بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: رویکرد امام در دفاع مقدس توده محور بود، یعنی با توده مردم ارتباط برقرار کرده بودند، امام حاکمان جهان اسلام را کاری نداشت، بلکه با مردمان منطقه صحبت می کرد به همین علت گفتمان دفاع مقدس به عدالت محور و حقیقت محور تبدیل شد و توده های مردم کشور با دل و جان پیام امام را پذیرفتند و در دفاع مقدس شرکت کردند.

,

وی ابراز داشت: این گفتنان مقابل توطئه های امریکا و صدام موثر واقع شد، و انقلاب و کشور مارا در مقابل حمله های دشمنان حفظ کرد، چراکه امام در روز اول تجاوز صدام به مردم کشور گفتند مردم نگران نباشید چراکه یک دزدی آمده و سنگی انداخته و مردم جواب آن را خواهند داد.

,

امیر نبی سهرابی مطرح کرد: گفتمان تولید و بازتولید می‌شود اما شعار، تاریخ مصرف دارد و بر روی هیجانات سوار می‌شود و عمر شعار کوتاه است. ما از گفتمان عاشورا و کربلایی صحبت می‌کنیم که ۱۴۰۰سال قدمت دارد و دفاع مقدس نیز در ادامه عاشورا می‌باشد.

,

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید برای نسل جوان و آینده‌دار احساس نیاز به گفتمان را  فراهم کنیم، البته الزاما این گفتمان با خلاقیت همراه است، زیرا بخشی از زیست فرهنگی ما در دفاع مقدس جای دارد و فرهنگ دفاع مقدس باید دوباره در زندگی زنده شود.

,

وی ادامه داد: گفتمان رویکرد اعتماد به باور ها و اعتقادات را به همراه دارد، زیرا به همین جهت تنها با بخشنامه نمی‌شود امر به معروف کرد و باید تکنینک هایی را با وسایل امروزی به گونه‌ای ارائه کنیم که نسل امروز بپذیرد، باید نسل جوان را جوری متاثر کنیم که بر ارزش های دفاع مقدس احساس غرور کند، اقناع سازی برای اجماع سازی باید انجام پذیرد و اداره کل استان برای گفتنان دفاع مقدس ساختاری  مناسب است.

,

سرهنگ پاسدار محمد رضایی مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان در این آیین اظهار کرد: تشکر دارم از فرماندهان و سرداران استکی و فدا که با حسن نیت و عنایتی که داشتند، نشان خادمی شهدا را نصیب بنده کردند، امیدوارم بتوانم با تمام توان مباحثی  را که امیر عزیز  گفتند را نصیب خود کنم و تقدیر دارم  از مسئولان گذشته بنیاد آقایان سردار اسماعیلی و سردار موسوی و سردار شیروانیان که انصافا با زحمات شبانه روزی خود توانستند این بنیاد را  به اینجا برسانند، و من  امیدوارم بتوانم ادامه دهنده این راه آن‌ها باشم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه