اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تکرار شدیدترین طوفان زابل در ۳۷ سال اخیر/ طوفان سهمگین با سرعت ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید

تکرار شدیدترین طوفان زابل در ۳۷ سال اخیر/ طوفان سهمگین با سرعت ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید
محسن حیدری گفت: صبح امروز طوفان سهمگین با سرعت ۱۲۲.۴ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را درنوردید و شعاع دید افقی در فرودگاه زابل را به شدت کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری،مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: این سریع ترین طوفان شن زابل در ۳۷ سال اخیر است که تنها شش متر برثانیه کمتر از توفان شن سال ۱۳۶۳ این شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی ادامه داد: طوفان امروز زابل شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۸۰۰ متر کاهش داد و رفت و آمدهای جاده ای در پنج شهرستان شمال استان را با اختلال همراه کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در زهک نیز طوفان شن با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت، شعاع دید افقی را به ۳۰۰ متر کاهش داد و موجب افزایش قابل توجه غلظت ذرات غبار در هوای شهر شد.

حیدری افزود: شدت طوفان و گردوخاک ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه آنقدر زیاد بوده که گردوغبار ناشی از آن به زاهدان نیز نفوذ کرد و ضمن کاهش دید افقی این شهر به هزار و ۵۰۰ متر، بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را هم به ۱۲ برابر حد مجاز رساند.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گردوغبار ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه به سایر نقاط استان نیز سبب شد تا شعاع دید افقی در شهرهای نصرت آباد به هزار و ۵۰۰، میرجاوه ۲ هزار، خاش، چهار هزار، ایرانشهر و مهرستان ۵ هزار ، سراوان ۶ هزار راسک ۷ هزار و نیکشهر ۸ هزار متر کاهش یابد.

وی افزود: انتظار می رود در ادامه روز بر غلظت ذرات غبار سایر نقاط استان نیز افزوده شود و به تدریج شاهد کاهش بیشتر شعاع دید افقی باشیم.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون اکثر شهرها و روستاهای نیمه شمالی استان تحت تأثیر غبار ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه شمال استان هستند و انتظار می رود در ادامه روز مناطق بیشتری درگیر شوند.

این مقام مسئول پیش بینی کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا شنبه در شمال استان و با شدت کمتر در نوار شرقی و غربی استان جریان دارد.

وی گفت: در این مدت در عرض های پایین تر از شمال استان شاهد افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه