اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

سه راهی "مسک" فاقد حداقل تجهیزات و افزایش تصادفات منجر به فوت/ وقتی سلایق شخصی مسئولان ایمنی جاده را کاهش می‌دهد

سه راهی "مسک" فاقد حداقل تجهیزات و افزایش تصادفات منجر به فوت/ وقتی سلایق شخصی مسئولان ایمنی جاده را کاهش می‌دهد
اهالی روستاهای بورنگ و مسک از عدم حداقل تجهیزات روشنایی و ایمنی مناسب در سه راهی مسک گلایه داشته و خواستار پیگیری مسئولان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجهیز جاده‌ها به نصب علائم، چراغ چشمک زن، روشنایی مناسب و ... مسئله بسیار مهمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تجهیز جاده‌های روستایی نیز امر مهمی است چراکه مورد استفاده و رفت و آمد مردم است. به دلیل انجام ترددها در شب تجهیز جاده‌ها به روشنایی از واجبات است.

,

سه راهی مسک- بورنگ- گسک در جاده اصلی بیرجند- اسدیه یکی از سه راهی هایی است که تردد در آن بسیار بالا و در تمامی ساعت شبانه روز خودرو و موتور سیکلت از آن سه راهی عبور می‌کنند.

,

به گفته اهالی منطقه این سه راهی فاقد حداقل امکانات، روشنایی، سرعت گیر، علائم و ... است و متاسفانه تصادف‌های منجر به فوتی زیادی در این نقطه اتفاق افتاده است. شنبه شب این هفته ساعت 20 یک خودرو پراید با موتورسیکلت برخورد کرده که منجر به فوت راکب موتور سیکلت شده است.

,

با توجه به این‌که جاده اسدیه- بیرجند محل رفت و آمد خودروهای سنگین به دلیل وجود کارخانه سیمان، خودروهای شخصی، کارمندان شهرستان درمیان و اهالی منطقه است لازم است تجهیزات و علائم لازم در این جاده و جاده‌های فرعی موجود در این مسیر انجام شود تا شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت باشیم.

,

عدم روشنایی مناسب در سه راهی مسک

, عدم روشنایی مناسب در سه راهی مسک, عدم روشنایی مناسب در سه راهی مسک,

یکی از اهالی روستای مسک در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: تاکنون چندین تصادف منجر به فوت در این سه راهی اتفاق افتاده و تصادف ابتدای هفته در این نقطه اولین و آخرین تصادف نبوده و نخواهد بود.

,

وی با بیان این‌که این سه راهی فاقد روشنایی مناسب است، افزود: این سه راهی نیاز به احداث زیرگذر دارد.

,

این شهروند بیان کرد: چراغ چشمک زنی که در این نقطه وجود دارد یا خاموش است و یا روشنایی بسیار ضعیفی دارد.

,

وی اظهار کرد: طی چند سال گذشته یکی از اهالی روستای مسک موقع شب در این سه راهی تصادف کرد و جان خود را از دست داد و این بار یکی از اهالی روستای منصورآباد در این سه راهی قربانی شد.

,

این شهروند تصریح کرد: حتما نباید حادثه منجر به فوتی در این نقطه روی دهد که مسئولان به فکر باشند. مسئولان باید برای اینگونه نقاط به فکر بوده و تمامی تجهیزات و روشنایی لازم را پیش‌بینی کنند.

,

وی بیان کرد: متاسفانه همیشه راکبین موتورسیکلت که اغلب از اهالی روستاهای منطقه هستند در این نقطه قربانی شده و داغ یتیمی برای فرزندان آنها می‌ماند.

,

این شهروند از مسئولان مربوطه فرمانداری درمیان، راهداری، پلیس راهور و ... برای رسیدگی به این موضوع درخواست کرد برای رضای خدا هم که شده فکری برای این سه راهی کنند تا دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

,

تردد بالا در سه راهی مسک

, تردد بالا در سه راهی مسک, تردد بالا در سه راهی مسک,

یکی از اهالی روستای بورنگ نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به وسعت روستای بورنگ و وجود شهرک این روستا در حاشیه جاده بورنگ- مسک این سه راهی مورد استفاده بسیار زیاد اهالی روستای بورنگ است.

,

وی افزود: تردد از این سه راهی موقع شب به دلیل نداشتن روشنایی مناسب بسیار خطرناک است.

,

این شهروند بیان کرد: چندین بار در این خصوص پیگیری‌های لازم از سوی دهیاری بورنگ انجام شده اما اقدامی صورت نگرفته است.

,

وی عنوان کرد: جاده بیرجند- اسدیه بیش از آنکه مورد استفاده مردم شهرستان باشد مورد استفاده کارمندان و مسئولان شهرستان درمیان است و حداقل روزی دو بار از این جاده عبور می‌کنند اگر برای تجهیز و ایمن سازی این جاده و سه راهی اقدامی صورت گیرد بیش از مردم منطقه به نفع جان مسئولان شهرستان است.

,

این شهروند اظهار کرد: سه راهی مسک بورنگ به دلیل واقع شدن گاوداری شیری در جاده مسک بورنگ بازهم مورد استفاده زیاد مردم منطقه است. رفت و آمد از این سه راهی پایپند زمان خاصی از شبانه روز نیست و دائما مورد استفاده است پس روشنایی مناسب، ایجاد زیرگذر و ایمن سازی این نقطه لازم است.

,

سرعت‌گیرهایی که به دستور مسئولان حذف شد

, سرعت‌گیرهایی که به دستور مسئولان حذف شد, سرعت‌گیرهایی که به دستور مسئولان حذف شد,

سلطانی دهیار روستای بورنگ در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برای ایمن سازی، تجهیز روشنایی ورودی مسک و بورنگ و ایجاد زیرگذر، یک سال و نیم گذشته مکاتبه‌ای با مسئولان مربوطه انجام شده اما تاکنون جواب نامه را نداده‌اند.

,

وی افزود: تاکنون تصادفات زیادی در این نقطه اتفاق افتاده و مردم به نشانه اعتراض و رسیدگی مسئولان، تجمع کردند اما مشکلی حل نشد که بماند بلکه برای من به عنوان دهیار محکومیت کیفری صادر کردند.

,

دهیار روستای بورنگ بیان کرد: برای کاهش تصادفات و پایین آمدن سرعت خوردوها قرار شد 6 سرعتگیر در این مسیر نصب شود که چهار سرعتگیر به دستور یکی از مسئولان وقت درمیان حذف و دو سرعتگیر باقی ماند؛ ظاهرا مسئولان و کارمندان شهرستان درمیان که رفت و آمد داشتند به دلیل وجود سرعتگیرها چند دقیقه‌ای دیرتر به مقصد( بیرجند و اسدیه) می‌رسیدند لذا چهار سرعتگیر جمع آوری شد و دو سرعتگیر باقی ماند.

,

سلطانی ادامه داد: ابتدا که 6 سرعتگیر بود راننده ها سرعتشان را کم میکردند اما حال که دو سرعتگیر باقی مانده راننده‌ها به گونه ای این دو را رد کرده و سرعت را کاهش نمی‌دهند.

,

روشنایی انجام نشده است

, روشنایی انجام نشده است, روشنایی انجام نشده است,

سلطانی عنوان کرد: برای روشنایی مسیر با شرکت برق مکاتبه کردیم اما گفتند چون جاده خارج از روستا است بحث تامین روشنایی بر عهده اداره راه است؛ اگر مانند جاده روستای گسک که از وسط روستا رد شد می‌بود شرکت برق بحث روشنایی را انجام می‌داد اما چون جاده بورنگ- مسک چند کیلومتری از روستا دورتر است تجهیز روشنایی بر عهده اداره راه است اما اداره راه تاکنون برای روشنایی این مسیر اقدامی انجام نداده است.

,

وی اظهار کرد: ورودی جاده مسک اصلا روشنایی ندارد وروشنایی به سمت ورودی بورنگ بسیار ضعیف است و نور دو طرف جاده می‌افتد. کنار جاده، ایستگاه مسافر است و نداشتن روشنایی بسیار خطرناک است.

,

دهیار بورنگ با بیان این‌که این سه راهی باید روشنایی داشته باشد، عنوان کرد: اگر به دلیل نبود روشنایی در این جاده تصادفی انجام و از اداره راه شکایت کنند، اداره راه مقصر است.

,

سلطانی گفت: برای ایجاد زیرگذر ظاهرا طی جلساتی که در فرمانداری با حضور مسئولان اداره راه برگزار شده به دلیل عدم تامین اعتبار به نتیجه نرسیده و پیگیری نشده است.

,

وی افزود: قبلا طراحی یک میدان در ورودی بورنگ پیش‌بینی شده بود که اگر اجرایی شود سرعت خودروها از سمت مسک هم کاهش پیدا می‌کند اما همین کار هم انجام نشده است.

,

خسروی دهیار روستای مسک نیز در این خصوص گفت: متاسفانه سه راهی مسک بورنگ فاقد حداقل روشنایی مناسب است.

,

وی افزود: نور چراغ چشمک زنی که در این سه راهی نصب شده بسیار ضعیف است.  چندین نوبت به راهداری درمیان برای افزایش روشنایی یا حداقل بازدید از این نقطه و وضعیت چراغ چشمک زن تماس گرفته و پیگیر شدم در نهایت مدیر راهداری درمیان طی بازدیدی که داشت گفت به همکاران اطلاع می‌دهم لامپ را تعویض کنند.

,

دهیار مسک بیان کرد: این نقطه نیاز به نصب و علائم بیشتر، روشنایی مناسب و بلوکه گذاری شبرنگ دارد.

,

خسروی عنوان کرد: روشنایی این سه راهی به حدی کم است که راننده‌های بومی منطقه از هر طرفی که در مسیر جاده باشند ورودی مسک را ندیده و گم می‌کنند، بارها این مورد اتفاق افتاده است. حال چطور چراغ چشمک زنی در این نقطه نصب کردند که روشنایی داشته و ورودی روستا را نشان می‌دهد؟ این چراغ با این میزان روشنایی مناسب نیست.

,

وی اظهار کرد: قبل از این‌که اتفاقات ناگوار بیشتری در این سه راهی شاهد باشیم و خانواده‌های دیگری داغدار شوند از مسئولان درخواست می‌شود به این نقطه توجه داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

,

مکاتبه با فرمانداری، راهداری و پلیس راهور شهرستان درمیان

, مکاتبه با فرمانداری، راهداری و پلیس راهور شهرستان درمیان, مکاتبه با فرمانداری، راهداری و پلیس راهور شهرستان درمیان,

دهیار مسک خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری‌های مکرر، مجدد در پی تصادف ابتدای هفته نامه‌ای تهیه و تحویل فرمانداری، راهداری و پلیس راهور شهرستان درمیان شده است. امیدواریم مسئولان قبل از این‌که دیر شود برای رفع مشکلات اقدام کنند.

,

رضا نوری مقدم رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: جهت آرامسازی و آشکار سازی ترافیک در محدوده سه راهی مسک اقداماتی از جمله اجرای سرعتکاه آسفالتی ،افزایش علائم ایمنی بالاخص نصب تابلو اطلاعاتی، نصب چراغ چشمک‌زن انجام گرفته است. 

,

 وی افزود: با عنایت به این‌که مراحل تعیین نقاط حادثه خیز پروسه خاصی دارد که در کمیسیون مربوط در سطح ملی تصویب  می‌گردد و اعتبار به آن تعلق می‌گیرد نقطه فوق الذکر جزء نقاط مصوب شده نمی‌باشد.

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان بیان کرد: برای اجرای روشنایی و احداث زیرگذر نیاز به اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال می‌باشد که در صورت تامین  وتخصیص اعتبار توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان این اداره آمادگی انجام عملیات فوق رادارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه