اخبار داغ

کارخانه فرآوری پسته با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر در اسفراین به بهربرداری رسید

کارخانه فرآوری پسته با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر در اسفراین به بهربرداری رسید
کارخانه فرآوری پسته با تولید هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیون ریال و با رقم اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از اسفراین ، با حضور فرماندار اسفراین، و جمعی از مسئولین شهرستان ، کارخانه فرآوری پسته عظیما با تولید یک هزار  تن در سال و با  اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیون ریال و با رقم اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر به بهره برداری رسید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

 

,

, ,

مهدی کرامتی فرماندار اسفراین در آئین افتتاح این کارخانه با تاکید بر حمایت اثر بخش از بخش خصوصی توانمند ادامه داد: براساس الگوی توسعه اقتصادی شهرستان، ایجاد زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی یکی از مهمترین برنامه ها در حوزه بخش کشاورزی برای شهرستان است. 

,

فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد: اسفراین در حوزه تولیدات کشاورزی از جمله تولید ۴ هزار و ۳۰۰  هکتار اراضی پسته سرآمد شهرهای استان است که تلاش داریم  در این حوزه در بازه زمانی کوتاه این بخش را توسعه دهیم. 

,

وی با اشاره به تولید ۱هزار و ۳۰۰ تن پسته بارور و حدود ۳ هزار تن پسته غیر بارور در شهرستان به ویژه در منطقه بام و صفی آباد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در حوزه کشاورزی به همین تناسب پیش بینی حلقه های تولید و زنجیره ارزش را در دستور کار قرار داریم. 

,

کرامتی ادامه داد: در تکمیل حلقه های تولید باید پیش بینی لازم برای تکمیل سایر حلقه‌ای زنجیره ارزش از جمله بازاریابی و صادرات را مد نظر داشته باشیم. 

,

وی تصریح کرد: در همین راستا  تلاش داریم  تولیدات سالیانه را طبق الگوی کشت به ویژه متناسب با نیاز کشورهای حاشیه انجام دهیم. 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی بیان داشت: تمام طرحهای حمایت شده براساس پیشرانهای اقتصادی و کمک به بخش اقتصادی شهرستان و کمک به فرایند توسعه و ارتقاء ارزش افزوده به خصوص در بخش کشاورزی بوده است.

,

با توجه به ۴۱۳۳ هکتار سطح زیر کشت پسته در استان،  این شهرستان با کشت ۴۳۱۰ هکتار پسته ، ۷۱ درصد کل استان، رتبه نخست در استان را در تولید پسته دارد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه