اخبار داغ

۲ تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد

۲ تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد
۲ تفاهم نامه ایجاد آزمایشگاه غذا و دارو و تأسیس مدرسه عالی مهارتی و مشاوره شغلی بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این منطقه به امضا رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور امروز در این آیین اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید بازوی پیشرفت و توسعه منطقه آزاد ماکو باشد و سند آمایش و نقشه راه این دانشگاه توسط کارگروه ویژه ای تا سه ماه آینده تهیه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

محمدمهدی طهرانچی افزود: هر اقدامی که در آموزش عالی و دانشگاهی منطقه انجام می شود، باید پیوست توجه به ویژگی های منطقه آزاد داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد، درمنطقه آزاد باید متفاوت تر از دانشگاه های دیگر نقاط کشور باشد، اضافه کرد: درک درست از تحولات اجتماعی و اقتصادی پیرامون خود می تواند در سیاست گذاری و عملکرد مطلوب یک واحد دانشگاهی نقش بسزایی ایفا کند.

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حتما باید دانشگاه های آزاد در مناطق آزاد، سند آمایشی ویژه این مناطق داشته باشند که البته سند آمایشی استان های مختلف کشور آماده شده است.

,

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد ماکو باید در مسیر بین المللی شدن قدم بردارد و با الگو گیری از دانش کشورهای موفق در رسیدن به استانداردهای جهانی توسعه نقش ویژه ای داشته باشد.

,

وی خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد و دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی زمینه ها شد و اظهار داشت: نیازهای مطالعاتی اجتماعی، اقتصادی و فناورانه باید توسط ظرفیت های دانشگاه اسلامی تامین شود.

,

وی بالا بردن فرهنگ کار در منطقه را از رسالت های دانشگاه دانست و بیان کرد: تربیت نیروی ماهر و کارآفرین و نیز تعلیم نیروی متخصص واحدهای صنعتی همچنین ایجاد درآمد و مطالعه در بخش فرصتهای منطقه آزاد ماکو در سند آمایش منطقه لحاظ می شود.

,
دانشگاه آزاد ماکو نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند
,
دانشگاه آزاد ماکو نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند
, دانشگاه آزاد ماکو نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند, دانشگاه آزاد ماکو نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این آیین اظهار داشت: انتظارمی رود دانشگاه آزاد اسلامی با تعلیم و تربیت نیروی ماهر، نیروی انسانی مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند.

,

محمدرضا عبدالرحیمی با تشریح کسب و کارهای محوری پنجگانه منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۳۸ هزار میلیارد ریال در منطقه سرمایه گذاری صورت گرفته است و سرمایه گذاری های خارجی چشم گیری از جمله نیروگاه و دیگر صنایع نیز در این منطقه انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه با یافته‌های علمی و نرم افزاری می تواند در حوزه ارتقای بهره وری در کسب و کارهای مختلف از جمله کشاورزی، ‌ صنعت، ‌ حمل و نقل و ترانزیت و گردشگری و معدن نقش ویژه ای ایفا کند، ادامه داد: خواسته فعالان اقتصادی و مردم پایبندی حاکمیت به قوانین  و مقررات خاص مناطق آزاد است و با تثبیت اقتصاد کلان کشور، مناطق آزاد در مسیر صحیح خود قرار خواهند گرفت.

,

وی ایجاد آزمایشگاه غذا و داروی منطقه را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: چشم اندازی که برای این آزمایشگاه پیش بینی می شود این است که درآینده به آزمایشگاه مرجع غذا و داروی شمال غرب کشور و حتی فرا منطقه ای تبدیل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه