اخبار داغ

طالبان: معترضان برای برگزاری تظاهرات باید مجوز بگیرند

طالبان: معترضان برای برگزاری تظاهرات باید مجوز بگیرند
طالبان به تظاهرکنندگان هشدار داد که برگزاری تظاهرات و تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز غیرقانونی است و با متخلفین برخورد جدی قانونی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت کشور طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به تظاهرات گسترده اخیر در سراسر افغانستان علیه این گروه گفت که تظاهرات باید بصورت قانونی برگزار شود و هرگونه تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز، غیرقانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این بیانیه آمده است که «شماری از افراد با اشاره گروه‌های مغرض به بهانه تظاهرات امنیت را اخلال می‌کنند و سبب آزار و اذیت مردم می‌شوند» و از مردم افغانستان خواست تا «فعلاً به هیچ عنوان تلاشی برای راه‌اندازی تظاهرات نکنند».
,
 
,
وزارت کشور طالبان می‌افزاید: تظاهرات باید قانونی باشد، نخست باید از وزارت دادگستری مجوز کسب شود و ارگان‌های امنیتی در جریان گذاشته شوند تا امنیت‌شان تضمین شود. هدف و شعارهای تظاهرات، همچنان محل و زمان آغاز و پایان تظاهرات و جزئیات دیگر، باید دست‌کم ۲۴ ساعت پیش با ادارات مربوطه شریک و اجازه گرفته شود».
,
 
,
طالبان ادامه داد:  تا همه روند قانونی طی نشده باشد، هیچکس نباید دست به تظاهرات بزند و برای هموطنان ما نگرانی ایجاد کند.
,
 
,
این گروه همچنین هشدار داد: امکان دارد که برخی گروه‌ها امنیت معترضان را به هدف تحقق اغراض شوم سیاسی‌شان، با تهدید مواجه بسازند، بنابراین در صورت تخلف مسئولیت هر رویداد به دوش متخلفین راجع است و با برخورد جدی قانونی روبه‌رو می‌شود.
,
 
,
گفتنی است که پس از دعوت «احمد مسعود» فرمانده نیروهای مردمی پنجشیر به «قیام عمومی» علیه طالبان، این گروه برای جلوگیری از تظاهرات تلاش کرده و براساس گزارش‌ها در نتیجه برخورد نیروهای طالبان چند تن از معترضین کشته و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه