اخبار داغ

سخنگوی شورای شهر یزد:

بستن پارک‌ها تصمیم اشتباه ستاد کرونا بود/ توجه به ۷۰ پروژه نیمه‌تمام، اولویت شورای ششم شهر یزد

بستن پارک‌ها تصمیم اشتباه ستاد کرونا بود/ توجه به ۷۰ پروژه نیمه‌تمام، اولویت شورای ششم شهر یزد
حجت‌الاسلام حیدری سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه بستن پارک‌ها تصمیم اشتباه ستاد کرونا بود، گفت: اولویت شورای ششم شهر یزد توجه به ۷۰ پروژه نیمه‌تمام خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ابتدای شروع کار، موضوع مهمی که در این شورا با آن مواجه بودیم انتخاب شهردار یزد بود، گفت: این شهردار بر اساس رویکردهای شورای ششم باید انتخاب می‌شد و مؤلفه‌های بسیاری را مدنظر داشتیم که همین مسائل باعث شد که زمان انتخاب شهردار به طول بیانجامد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: شهر یزد متاسفانه به خاطر نرفتن به سمت درآمد پایدار و سرمایه‌گذاری، فشار بیش‌ازاندازه ای را روی مردم وارد آورده و مواردی مثل عوارض، جریمه، دیرکرد ازجمله مباحثی است که باید برای حل این مسائل به سمت درآمد پایدار و سرمایه‌گذاری برویم.

,

وی تحول و انگیزه بخشی به نیروی خدمت گذار را از دیگر مواردی دانست و باید در شهر یزد شاهد آن باشیم، افزود: توجه به امور فرهنگی، رفاهی، گردشگری و اجتماعی ازجمله مواردی است که شهردار یزد باید بر اساس آن انتخاب می‌شد.

,

محمدی با اشاره به اینکه حق مردم این است که بهترین شهردار را داشته باشند، افزود: برای اینکه بتوانیم بهترین فرد را برای شهرداری یزد انتخاب کنیم، زمان بیشتری را گذاشتیم تا بتوان نتیجه مثبتی را از آن گرفت.

,

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: در روزهای پایانی انتخاب شهردار، از شب تا صبح جلسات متعددی را برگزار کردیم تا بتوانیم انتخاب خوبی را داشته باشیم.

,

محمدی یکی از راه‌های درآمد پایدار را توجه به بحث گردشگری بیان کرد و اذعان داشت: بیش از 180 صنف در بحث گردشگری می‌توانند فعال باشند و افراد بسیاری را مشغول به کار کنند.

,

توجه به 70 پروژه نیمه‌تمام، اولویت شورای ششم شهر یزد

, توجه به 70 پروژه نیمه‌تمام، اولویت شورای ششم شهر یزد, توجه به 70 پروژه نیمه‌تمام، اولویت شورای ششم شهر یزد,

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه توجه به 70 پروژه نیمه‌تمام در شهر یزد که از سال‌های گذشته باقی‌مانده از دیگر اولویت‌های شورای ششم شهر یزد است، افزود: برخی از پروژه‌ها بیش از 30 است که در یزد بلاتکلیف مانده و مردم نیز دچار مشکل شده‌اند که ما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم این چالش‌ها را رفع کنیم.

,

وی با بیان اینکه برای انتخاب شهردار یزد بیش از دو ماه وقت گذاشته شد، افزود: این چالش‌ها و سخت بودن تطبیق این شاخصه بر روی مصادیق، سبب شد تا انتخاب شهردار به طول بیانجامد.

,

سخنگوی شورای شهر یزد عنوان کرد: بااعتبار 1800 میلیاردی، چالش‌ها، تورم‌ها و مشکلات در مناطق مختلف شهر یزد شاید نتوانیم کارهای اثربخشی که مدنظر است به نتیجه برسد.

,

وی افزود: تنها ایرادی که شاید وارد شده باشد این است که روی 6 به 5 برای انتخاب شهردار یزد بوده و ما برای این مسئله، شش ماه دیگر را وعده می‌دهیم تا نتیجه کار مشخص شود.

,

محمدی با تأکید بر اینکه شهردار یزد شخص دوازدهم شورای ششم شهر یزد است، افزود: اینکه 5نفر مخالف در شورای شهر برای انتخاب شهردار داشتند، اصلاً خللی در فعالیت‌های ایشان ایجاد نمی‌کند بلکه 11 نفر شورا همراه و همگام خواهند بود چون از افراد باتجربه و جهادی هستند و شخص دیگر که به‌عنوان شهردار انتخاب نشد، حتماً در کنار ما خواهند بود.

,

عضو شورای شهر یزد در ادامه با بیان اینکه طرح تفضیلی جدید در یزد باید تدوین شود، افزود: شورای ششم نسبتاً جوان هستند و اولویت به نیازهای آموزشی و وزرشی و خانواده و نشاط و رفع مشکلات جوانان از دیگر دغدغه‌های این شورا است.

,

سخنگوی شورای شهر یزد شهر پیشرفته اسلامی را یکی از اهداف این شورا بیان کرد و گفت: شهر اسلامی ویژگی‌های مختلفی دارد که برای اجرایی کردن آن نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق حاشیه شهر یکی دیگر از اولویت‌ها ما خواهد بود، اذعان داشت: ساماندهی مهاجرین و اتباع یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود که در استان یزد باید این چالش حل‌وفصل شود.

,

محمدی گفت: اگر مسجد، محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و دیگر مسائل محلات در مساجد حل شود بدون شک با این کار می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت.

,

عضو شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، افزود: بسیاری از مشکلات مردم منحصر به مجموعه شهرداری نیست بلکه در نهادها و ادارات دیگر است و ما باید با آنها ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم این مشکلات را حل‌وفصل کنیم.

,

نباید نگاه درآمدی به بافت تاریخی داشته باشیم

, نباید نگاه درآمدی به بافت تاریخی داشته باشیم, نباید نگاه درآمدی به بافت تاریخی داشته باشیم,

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه امنیت بافت تاریخی با ساکن شدن مردم بومی آن محل در آنجا حل می‌کند، گفت: نباید نگاه درآمدزایی در این مناطق داشته باشیم بلکه با کمترین عوارض شهرداری باید فرآیندی ایجاد کند تا بتوانیم امنیت را در بافت تاریخی داشته باشیم.

,

وی افزود: خالی شدن بافت تاریخی و حضور و ساکن شدن افراد مشکل‌دار در این مناطق باعث ایجاد چالش‌ها و مسائل مختلف برای دیگران شده است.

,

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه بیشترین هزینه و اعتباری که داریم در بحث آموزش شهروندی است، اذعان داشت: ترافیک، زباله و دیگر مباحث ازجمله مواردی است که در بحث آموزش شهروندی می‌تواند دنبال شود و یک شهر جهانی نیازمند این مسائل است.

,

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر یزد کم است افزود: با نگاه تخصصی و فنی به دنبال این هستیم تا تفرجگاه‌ها و فضای سبز را بیفزایم تا شهروندان به بهترین شکل ممکن بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

,

بستن پارک‌ها چه میزان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد؟

, بستن پارک‌ها چه میزان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد؟, بستن پارک‌ها چه میزان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد؟,

سخنگوی شورای شهر یزد در پایان با اشاره به اینکه دستور بستن پارک‌ها و خاموش کردن روشنایی آن یکی از تصمیمات اشتباه ستاد مقابله با کرونا است، اضافه کرد: باید پرسید تعطیلی پارک و فضای سبز چه میزان در ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیرها را تأثیرگذار بوده و درصورتی‌که همین مسئله اتفاقات بدی را رقم زده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه