اخبار داغ

وزیر دفاع آمریکا:

ریاض خواستار تعویق سفرم به عربستان شد

ریاض خواستار تعویق سفرم به عربستان شد
در حالی که تنها دو روز به بیستمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر باقی مانده، وزیر دفاع آمریکا که پیش‌تر خبر تعویق سفرش به عربستان سعودی منتشر شد، اعلام کرد این سفر به درخواست ریاض معوق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از آن که سرویس مطبوعاتی پنتاگون خبر داد سفر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به عربستان سعودی برای مدتی نامشخص به تعویق افتاده، خود وی اشاره کرد که سفرش به درخواست ریاض به تعویق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در این خصوص گفت: سعودی‌ها مسائل زمانبندی داشتند، نمی‌توانم دقیق بگویم این مسائل چه بوده است.
,
 
,
وزیر دفاع آمریکا در چهار روز اخیر به چند کشور حاشیه خلیج فارس سفر کرده و قرار بود عربستان آخرین مقصدش در منطقه باشد. 
,
 
,
لغو سفر آستین در آستانه بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر صورت گرفت. روز چهارشنبه، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای از اقدام برای خارج کردن اسناد از حالت طبقه‌بندی و انتشار اسناد بیشتر مرتبط با ۱۱ سپتامبر استقبال و ادعا کرد: هیچ مدرکی دال بر این که دولت سعودی یا مقامات آن از حمله تروریستی اطلاعات قبلی داشته یا به هر نحوی در برنامه‌ریزی یا اجرای آن مشارکت داشتند، به دست نیامده است.
,
 
,
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً دستور بازنگری خارج شدن اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر و انتشار عمومی آنها را صادر کرد.
,
 
,
رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: وقتی که رئیس‌جمهور شدم متعهد به شفاف سازی در ارتباط با از طبقه‌بندی خارج کردن اسناد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شدم. همزمان که به بیستمین سالگرد این حملات تراژیک نزدیک می‌شویم، مفتخرم که این تعهد خود را عملی کنم.
,
 
,
بر اساس گزارش رویترز، این فرمان «مریک گاربند» دادستان کل ایالات متحده را موظف می‌کند تا اسناد را طی شش ماه آینده و بر اساس بازنگریِ از طبقه‌بندی خارج شدن اسناد مربوط به اداره تحقیقات فدرال انتشار عمومی کند. 
,
 
,
پیش‌تر، خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر از دولت آمریکا درخواست کرده بودند که درباره احتمال دروغگویی و پنهانکاری اف‌بی‌آی یا از بین بردن شواهد مربوط به دست داشتن عربستان سعودی در این حملات و هواپیماربایان تحقیق کند. 
,
 
,
عربستان سعودی مدعی است که هیچ نقشی در ربودن هواپیماها که با برج‌های تجارت جهانی در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ برخورد کردند، نداشته است.
,
 
,
خانواده‌ها و بستگان قربانیان این حادثه طی دو دهه گذشته بارها خواستار ارائه اطلاعات بیشتر درباره تحقیقات و کشفیات اف‌بی‌آی درباره عاملان حوادث ۱۱ سپتامبر شده‌اند. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه