اخبار داغ

طالبان:

اقدام آمریکا علیه کابینه افغانستان خلاف توافقنامه دوحه است

اقدام آمریکا علیه کابینه افغانستان خلاف توافقنامه دوحه است
پس از افزایش جایزه برای بازداشت برخی اعضای کابینه جدید افغانستان، طالبان این اقدام را نادرست و خلاف توافقنامه دوحه دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درپی افزایش جایزه برای بازداشت «سراج‌الدین حقانی» سرپرست جدید وزارت کشور افغانستان از ۵ به ۱۰ میلیون دلار توسط آمریکا، طالبان تاکید کرد که باقی ماندن اسامی سران این گروه در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا خلاف توافقنامه دوحه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طالبان در بیانیه‌ای این اقدام را «نقض صریح» توافقنامه دوحه خواند و تاکید کرد که این اقدام در راستای منافع آمریکا و یا افغانستان نیست.
,
 
,
بیانیه می‌افزاید که خانواده حقانی جزو طالبان هستند و تشکیلات سازمانی جداگانه ندارند، بنابراین همانطور که در توافقنامه دوحه آمده است مقامات طالبان باید بدون هیچ استثنایی از فهرست سیاه آمریکا و سازمان ملل خارج شوند.
,
 
,
در ادامه بیانیه آمده است: اینکه آمریکا و دیگر کشورها چنین اظهارات تحریک‌آمیزی را بیان می‌کنند و سعی دارند در امور داخلی افغانستان دخالت کنند، طالبان آن را به شدت محکوم می‌کند.
,
 
,
طالبان خاطرنشان می‌کند که این اظهارات مقامات آمریکایی تکرار آزمایشات ناموفق گذشته است و برای آمریکا زیان‌آور خواهد بود.
,
 
,
طالبان همچنین خواستار حل فوری این «سیاست‌های نادرست» از طریق دیپلماتیک شد.
,
 
,
گفتنی است که از ترکیب ۳۳ نفره دولت اعلام شده توسط طالبان، ۱۷ نفر از آن‌ها در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و یا آمریکا قرار دارند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه