اخبار داغ

مسئول دایره پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی تجلیل می‌شوند

۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی تجلیل می‌شوند
فرامرزی گفت: سالجاری تجلیل از ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی هدف گذاری شده که بخشی از آن در هفته دفاع مقدس و باقی آن تا پایان سال و در طی برنامه های مختلف برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ مجید فرامرزی مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در استان گفت: یکی از باشکوه ترین برنامه ها در هفته دفاع مقدس تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت است که علاوه بر تجلیل از رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان برکات زیادی نیز به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: سال گذشته مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با حضور پربرکت مقام معظم رهبری برگزار شد که استان مرکزی نیز سهم به سزایی در این راستا داشت و امسال نیز با حضور ویدئو کنفرانس ریاست محترم جمهوری و مسئولین کشوری این مراسم باشکوه برگزار خواهد شد.

,

مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: مراسم‌ تجلیل از پیشکسوتان به شکل متمرکز در اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به شکل محدود برگزار می شود و شهرستان ها با توجه به ظرفیت ها و شرایطی که دارند و با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، این مراسم را برگزار می کنند.

,

وی بیان کرد: سالجاری تجلیل از ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی هدف گذاری شده که بخشی از آن در هفته دفاع مقدس و باقی آن تا پایان سال و در طی برنامه های مختلف برگزار خواهد شد.

,

فرامرزی ادامه داد: استان مرکزی بیش از ۵۵ هزار رزمنده دلاور در دفاع مقدس دارد که در راستای تحقق فرمایش مقام معطم رهبری مبنی بر عدم فراموشی پیشکسوتان در پیچ و خم زندگی برنامه های متنوعی برای آنها در نظر گرفتیم.

,

وی تأکید کرد: تکریم پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس یک وظیفه بر گردن همه مردم و خصوصا مسئولین است و انتظار می رود با به کارگیری ظرفیت ها در  راستای تکریم و پاسداشت مجاهدت این عزیزان گام های بلندی برداریم.

,

مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه راه اندازی نهضت خاطره گویی برای نسل جدید یکی از برنامه های دایره پیشکسوتان استان است ،گفت:در طول سال برنامه های مختلفی با توجه به مناسبت عملیات ها در نظر داریم چراکه اعتقاد داریم این مهم موجب احیای فرهنگ دفتع مقدس و ارزش های آن خواهد شد.

,

وی تأکید کرد: تقویت هویت ملی و خودباوری از مهمترین اهداف نهضت خاطره گویی دفاع مقدس است که در این راستا جشنواره استانی من افتخار می کنم در ابعاد مختلف در دستور کار قرار گرفت.

,

فرامرزی افزود: جشنواره استانی من افتخار می کنم با موضوع خاطرات پیشکسوتان اعم از جانبازان، ایثارگران، آزادگان ، رزمندگان و خانواده های معظم شهدا با رویکرد کلیه وقایع در هشت سال جنگ تحمیلی شامل بمباران مناطق، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در جبهه و مناطق جنگی، خاطرات اعزام به جبهه و صحنه‌های نبرد با دشمنان، عملیات‌های دفاع مقدس و نقش مردم و مناطق ویژه، خاطرات اسارت و خاطرات فرزندان عزیز و خانواده های معظم شهدا در استان مرکزی برگزار می‌شود.

,

وی گفت: شرکت در این جشنواره برای کلیه یادگاران عزیز دفاع مقدس استان مرکزی آزاد است و کلیه علاقمندان می توانند خاطرات دست نویس خود را از طریق پیام رسان های ایتا، سروش و واتس آپ به شماره ۰۹۱۸۴۳۴۹۵۷۱ ارسال کنند.

,

مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: آثار منتخب علاوه بر اینکه جوایز نفیسی به آنها تعلق میگیرد در قالب کتابی چاپ و منتشر خواهد شد و امیدواریم با این اقددامات در راستای حفظ سرمایه های ملی که همان خاطرات ارزشمند رزمندگان است گام های بلندی برداریم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه