اخبار داغ

رئیس‌جمهور اعلام کرد؛

تکمیل زیرساخت‌ها و توجه به حقوق کارگران دو شرط توسعه معدن پروده شهرستان طبس

تکمیل زیرساخت‌ها و توجه به حقوق کارگران دو شرط توسعه معدن پروده شهرستان طبس
آیت الله رئیسی تکمیل زیرساخت ها و توجه به حق و حقوق کارگران را دو شرط اساسی توسعه معدن پروده شهرستان طبس عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری دولت سیزدهم امروز جمعه در سومین سفر استانی خود، در بازدید از معادن زغال سنگ پروده طبس با کارگران و مهندسان این معدن گفتگو کرد و از نزدیک در جریان وضعیت کار و فعالیت این معدن قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس جمهور در معدن پرورده شهرستان طبس با بیان ظرفیت بالای توسعه این معدن، اظهار کرد: با توسعه این معدن زغال سنگ نیاز کشور به واردات رفع خواهد شد.

,

وی گفت:  اما تکمیل زیرساخت ها و توجه به حق و حقوق کارگران دو شرط اساسی توسعه معدن پروده شهرستان طبس است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران در این منطقه است.

,

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود. ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران است.

,

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال‌سنگ کک شو در طبس مشغول فعالیت است. در این واحد فرآوری ذخایر معدنی سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ نیز تولید می‌شود و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

,

تعدادی از اعضای هیات دولت و وزیران از جمله وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند.

,

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه رئیس جمهور است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه