اخبار داغ

مهمترین محور خطبه‌های ائمه جمعه استان یزد؛

مردم درگیر اخبار غلط برای ایجاد ترس از واکسن نشوند/ ضرورت استفاده دولت از ظرفیت دانش‌بنیان برای رسیدن به خودکفایی

مردم درگیر اخبار غلط برای ایجاد ترس از واکسن نشوند/ ضرورت استفاده دولت از ظرفیت دانش‌بنیان برای رسیدن به خودکفایی
ضرورت اهتمام مردم به دریافت واکسن، شرایط افغانستان و ضرورت تغییر رویه ادارات مالیاتی از جمله محورهای خطبه ائمه جمعه استان یزد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائلی چون وقایع افغانستان، تلاش دشمن برای واکسن هراسی، ضرورت دریافت واکسن و انتقاد از عملکرد ضعیف دولت دوازدهم در واکسیناسیون پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام جمعه یزد: دولت از ظرفیت دانش‌بنیان برای خودکفایی بهره بگیرد

, امام جمعه یزد: دولت از ظرفیت دانش‌بنیان برای خودکفایی بهره بگیرد, امام جمعه یزد: دولت از ظرفیت دانش‌بنیان برای خودکفایی بهره بگیرد,

خطیب جمعه یزد افزود: هم‌اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه به نیروها و ظرفیت‌های داخلی شاهد تحول و موفقیت در بیشتر بخش‌های  مورد نیاز جامعه و مردم هستیم.

,

به گفته ناصری دولت جدید و شخص رییس‌جمهوری باید با همکاری نخبگان، جوانان و مسئولان زمینه خودکفایی و قطع وابستگی به خارج از کشور را بیش از گذشته فراهم کنند که این مورد از جمله موضوع ملی و اساسی است.

,

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: دولتمردان از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای خودکفایی کشور در همه عرصه‌ها به جدی استفاده کند.

,

ناصری در ادامه به جنگ اقتصادی و فرهنگی همه جانبه دشمنان علیه انقلاب اشاره کرد و بینش و بصیرت آحاد مردم مومن و مسئولان را برای خنثی‌کردن اهداف استکبارجهانی خواستار شد.

,

استاد درس خارج حوزه علمیه یزد با اشاره به افزایش قیمت کالا و تورم که فشار زیادی به مردم تحمیل کرد، گفت: باید دولت برای کنترل قیمت‌ها به جد اقدام کند و از افرادی که فقط به دنبال سود بیشتر هستند از سوی نهادی ذی ربط بر فعالیت آنها نظارت بیشتری داشته باشد. 

,

امام جمعه یزد در خصوص حوادث افغانستان هم اظهار کرد: دولت ایران تاکنون در موضوع افغانستان خوب عمل کرده و باید دولتی فراگیر در آن کشور تشکیل شود، باید مواظب توطئه‌های آمریکا و استکبارجهانی در منطقه و در خصوص این کشور  باشیم.  

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد:ادارات مالیات به مردم اتهام دروغگویی نزنند

, امام جمعه بخش مرکزی یزد:ادارات مالیات به مردم اتهام دروغگویی نزنند, امام جمعه بخش مرکزی یزد:ادارات مالیات به مردم اتهام دروغگویی نزنند,

امام جمعه بخش مرکزی یزد با گلایه از دولت دوازدهم به خاطر اقدام دیرهنگام برای واردات واکسن بیان کرد: کوتاهی بسیاری در این زمینه انجام شد اما خوشبختانه در اکنون روزانه ۵ تا ۶ میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مالیات و توجه به مردم در این زمینه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان دولت سیزدهم نامه ۵۳ نهج البلاغه که خطاب به مالک اشتر از ناحیه امیرالمومنین است را متذکر شدند و دولتمردان را به مطالعه دقیق در این زمینه توصیه کردند.

,

مدرسی یادآور شد: بخشی از این نامه در زمینه گرفتن مالیات است و مالیات یک ضرورت است برای جامعه و اصلاً قوام و حیات جامعه وابسته به بودجه ای است که حداقل بخشی از آن امروز باید از مالیات تامین شود اما چگونگی دریافت مالیات از مردم هم بسیار مهم است.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم را نسبت به هم بی‌عاطفه کنیم، تصریح کرد: وقتی به مردم اعتماد نداشته باشیم و در اداره دارایی هر تراکنش بانکی را برای مردم درآمد تلقی کنیم، باب قرض الحسنه‌ها و مساعدت‌ها بسته می شود.

,

مدرسی تاکید کرد: نباید مردم را متهم به دروغگویی، آن هم در این سطح گسترده کنیم و باید شرایط اخذ مالیات اصلاح شود و اصلاً دستگاه متولی اخذ مالیات چنین حقی ندارد.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: ارجاع دادن قوانین جدید به سال‌های قبل یا اجرای قوانین و احکامی که به صورت موردی صادر شده، برای عموم مردم کار درستی نیست.

,

امام جمعه ابرکوه:دل های آلوده شنونده بسیاری از درس های عزّت بخش مکتب اهل بیت (ع) نیست

, امام جمعه ابرکوه:دل های آلوده شنونده بسیاری از درس های عزّت بخش مکتب اهل بیت (ع) نیست, امام جمعه ابرکوه:دل های آلوده شنونده بسیاری از درس های عزّت بخش مکتب اهل بیت (ع) نیست,

حجت اسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به پایان ماه محرم و برگزاری بخش اوّل سوگواری مسلمانان جهان افزود: با شروع ماه صفر، بخش دوّم سوگواری‌ها در مصائب آل اطهر فرا رسید،زیرا ،حادثه کربلا و ماجرای اربعین عامل تحوّل در جامعه شد و نورامید را در دل های مردم تاباند .

,

وی بابیان اینکه ظاهر حادثه کربلا شکست نظامی امّا باطن این قضیه پیروزی معنوی بود، اظهارکرد: ظاهر حادثه کربلا پیروزی شمشیر بود ، امّا باطنش پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی حق بر باطل بود .

,

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: امید، موتور محرکه و قطب نمای حرکت حق است که در ماجرای عاشورا و اربعین به وضوح دیده می‌شود و حتّی یک سخن و یا روحیه ناامیدی در این جریان یافت نشد بلکه همه زیبایی  و امید بود .

,

حسینی ادامه داد: امّا دل های آلوده به گناه ما شنونده بسیاری از این پیام‌ها و گیرنده درس های عزّت بخش مکتب اهل بیت (ع) نیست و علّتش هم این است که در کشور ، ما انقلاب کردیم ، امّا سرنوشت انقلاب را عوامل انحراف و نفوذی در دهه های گذشته به دست گرفتند .

,

خطیب جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به اوضاع کنونی افغانستان افزود:  مجموعه ای با سابقه دهشت افکنی(تروریستی) و اندیشه منجمد ، افغانستان و کابل را تصرف می کند و خود را حاکم می داند ، امّا در نخستین اقدام جایگاه وزارتی برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌دهد .

,

امام جمعه بهاباد: تزریق واکسن تنها راه در اماندن از ویروس کرونا

, امام جمعه بهاباد: تزریق واکسن تنها راه در اماندن از ویروس کرونا, امام جمعه بهاباد: تزریق واکسن تنها راه در اماندن از ویروس کرونا,

امام جمعه موقت بهاباد هم  ، فرار نیروهای آمریکایی و سقوط دولت‌ کابل را درس عبرتی برای کشورها و دولتمردان وابسته به آن کشور بر شمرد و گفت: حضور  شیطان بزرگ به نفع هیچ کشور و ملتی در جهان نیست.

,

حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی در خطبه های نماز جمعه این هفته به خروج آمریکا از افغانستان و به قدرت رسیدن گروه طالبان در این کشور همسایه اشاره کرد و افزود: آمریکا در افغانستان با شکست روبرو شد و این موضوع در تاریخ آن کشور ثبت می شود و ادامه جنگ و حضور نظامی را به نفع خود می دید و برای کشورها و سایر ملت ها  دلسوزی نمی کرد .

,

امام جمعه موقت بهاباد بابیان اینکه ملت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا هرگز سرخم نکرد و تسلیم نشد ، افزود : ایران اسلامی در برابر همه دشمنان ایستاده است.

,

اخوان بهابادی با بیان اینکه امروز جنگ افروزی های آمریکا باید درس عبرتی برای همه کشورها ،ملت ها و افرادی که دم از آمریکا می زنند، باشد ،گفت : باید این افراد به حضور آمریکا متکی نباشند و دل خوش نکنند زیرا حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا به نفع هیچ کشور و ملتی نیست .

,

رییس حوزه علمیه بهاباد در ادامه با تاکید بر اینکه همه ملت ها با درک درست صحنه امروز افغانستان متوجه می‌شوند که ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ نتیجه اش پیروزی و در مقابل شکست اشغالگران است ، اضافه کرد: وقایع افغانستان نشان داد که پیروزی و شکست به دارایی ،امکانات و سلاح نیست بلکه به اراده‌های محکم حاضر در میدان بستگی دارد.

,

اخوان بهابادی همچنین وقایع و رخدادهای افغانستان را عبرت بزرگی برای اروپایی‌ها دانست و افزود: آن‌ها نیز بدانند که دنباله روی از آمریکا، ارمغانی جز ذلت و خفت ندارد.

,

وی با تاکید بر واکسیناسیون مردم بهاباد علیه بیماری کووید ۱۹ گفت : مردم به شایعه های  فضای مجازی توجه نکنند و هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند .

,

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه با تزریق واکسن شاهد مرگ و میرهای کمتری در کشور و شهرستان هستیم افزود : تزریق واکسن تنها راه در اماندن از ویروس کرونا و مرگ ومیر است.

,

وی با تاکید بر اینکه مردم باید شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را به صورت حداکثری رعایت کنند، ادامه داد: در مجالس حسینی تمامی امور بهداشتی باید رعایت شود و مساعدت‌های معیشتی در اختیار مردم آسیب ‌دیده قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه