اخبار داغ

رئیس جمهور:

ستاد احیای قنوات به سرعت در خراسان جنوبی تشکیل شود/ وزیر صمت ساز و کاری برای حمایت از داخلی‌سازی و صادرات صورت دهد

ستاد احیای قنوات به سرعت در خراسان جنوبی تشکیل شود/ وزیر صمت ساز و کاری برای حمایت از داخلی‌سازی و صادرات صورت دهد
آیت الله رئیسی گفت: ستاد احیای قنوات سریعا در استان خراسان جنوبی فعال شود و مسئولان دولتی از این ستاد حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز در جمع نخبگان خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز در جمع نخبگان، فرهخیتگان و بانوان گرامی در خراسان جنوبی هستیم دوست داشتم از نزدیک شاهد اجتماع باشکوهی از حضور مردم و در جمع باصفای مردم باشیم و عرض سلام و ادب به مردم داشته باشم اما شرایط این اجتماع را نمی توانیم داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی خاطرنشان کرد:همه مردم این استان حضور با معنا و فعالی در همه عرصه های اجتماعی سیاسی بویژه آنجا که در میدان بوده به وظیفه سیاسی خود عمل کردند.

,

رئیس جمهور ادامه داد: حضور مردم خراسان جنوبی حضوری مثال زدنی است و در همه ادوارخیلی خوش درخشیده اند.

,

آیت الله رئیسی یادآورشد: به سهم خودم به عنوان رئیس جمهور از همه فرهیختگان، کسبه، بازاریان کشاروزان و کارگران صنعتگران و بانوان تاریخ ساز و اینده ساز و ائمه جمعه و نیروهای مسلح و فرماندهان عالی سپاسگذاری می کنم.

,

وی گفت: طبق گفته نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی که اعلام کردند وضعیت معیشت و اقصتادی وشاخصه هایی که کشور وارد دولت جدید شده است برای مردم تبیین شود سعی میکنیم وضعیت موجود را برای مردم تسهیل کنیم.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: من و همه همه همکارانم در دولت بسیج شدیم تا وضعیت مردم را در جهت بهتر شدن سفره و معیشتان تغییر بدهیم.

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: علی رغم همه مشکلات، آینده را بسیار روشن و امیدوار کننده می دانم و به کمک مردم، نخبگان و به لطف خداوند شرایط را در حالت تغییر می بینیم و نصرت الهی همراه ما خواهد بود.

,

وی یادآورشد: اگر سازمان های اداری بخواهند در این دوره تلاش مضاعف داشته باشند این تلاش مردم را به نظام اداری امیدوار می کند چراکه مشارکت مردم سرمایه اجتماعی عظیم و موثر است و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

,

رئیس جمهور گفت: هر کسی در هر مسئولیتی باید به نام نظام اسلامی اعتماد آفرینی کند تا اعتماد مردم به بخش های مختلف کشور افزون شود.

,

آیت الله رئیسی رعایت حقوق شهروندی را تکلیف دانست و گفت: دولت باید با رعایت حقوق مردم، از قبیل حقوق زنان سرپرست خانوار و فرهیخته، زنان و مردان نقش آفرین در کشور عدالت را برقرار کند.

,

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی علی رغم کمبود نزولات و خشکسالی ها ظرفیت بسیاری دارد و در سفری که رهبر معظم انقلاب به بیرجند و نهبندان داشتند اقتصاد معدن و سنگ و محصولات استراتژیک استان را مورد توجه قرار دادند.

,

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه باید روی معادن استان کار شود، تاکید کرد: لازم است محصولات زعفران، زرشک و عناب پژوهشکده‌های فعال داشته باشند.

,

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، گفت: باید سرمایه گذاران به استان جذب و حمایت شوند چراکه معادن ظرفیت‌های بسیاری دارند به طوری که اگر زیرساخت‌های لازم در معدن زغال سنگ طبس تکمیل شود ما چند برابر نیروی شاغل امروز میتوانیم اشتغال زایی کنیم و نیاز کشور به زغال سنگ نیزمرتفع و واردات نیزکم شود.

,

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان باید دنبال شود، تصریح کرد: وزیر نیرو انتقال آب از دریای عمان را دنبال می کند و این برنامه مهم دولت تا سال 1404 است .

,

رئیس جمهور ضمن تاکید بر بهره گیری از آب های ژرف در خراسان جنوبی، گفت: بهره گیری از آب های ژرف تاکنون در استان سیستان و بلوچستان نتیجه بخش بوده و ضروری است این استان نیز این رویه را دنبال کند.

,

ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود

, ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود, ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید ستاد احیای قنوات در استان خراسان جنوبی تشکیل شود و مسئولان استان از آن حمایت کنند، گفت: وقتی در استان قدس بودیم ستاد احیای قنوات در برخی از استانها تشکیل شد که علی رغم کوتاه مدت بودن اما نتایج خوبی داشت.

,

وی اظهار کرد: ستاد احیای قنوات باید به صورت کشوری انجام شود. فعال شدن ستاد احیای قنوات برکت دارد و مردم نیز خودشان کمک میکنند.

,

رئیس جمهور بیان کرد: در خراسان جنوبی نیروی ارزشمندی اعم از عشایر، مرزنشین و مرزبانی داریم. مرزبانانی که نشان دادند صداقت داشته و علی رغم تهدیدات مرزی اما امنیت کشور و استان را تضمین و تامین کردند.

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: خراسان جنوبی علی رغم نزدیک بودن به نقاط مرزی با کشورهای همسایه که به نوعی تهدید است اما سطح جرم و جنایت در خراسان جنوبی بسیار پایین است و دلیل این امر وجود مردمان خوب خراسان جنوبی است؛ آمیختگی فرهنگ مردم خراسان جنوبی با دین باعث مصونیت استان شده است.

,

وی با بیان اینکه نرخ جرم و جنایت در خراسان جنوبی پایین است، افزود: وجود علما، روحانیون، دانشگاهیان، مردم با فرهنگ و دیندار است.

,

رئیس جمهور گفت: دانشگاهیان و مسئولان خراسان جنوبی باید نسبت به دانشگاهی و لایی بودن مردم استان تاکید کنند.

,

کاهش فشار مالیاتی نسبت به واحدهای تولیدی

, کاهش فشار مالیاتی نسبت به واحدهای تولیدی, کاهش فشار مالیاتی نسبت به واحدهای تولیدی,

آیت الله رئیسی اظهار کرد: باید فشارهای مالیاتی نسبت به واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند و باید به واحدهای تولیدی مهلت داد و با استمهال موافقت کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه باید مالیات را برای فعالیت های اقتصادی غیر مولد وضع کرد، گفت: فعالیت های مولد باید مالیات کمتری داشته باشد تا رونق بیشتری داشته باشند. این موضوع در دولت برنامه ریزی میشود که فعالیت های اقتصادی غیر مولد را باید به آن مالیات بیشتری تعلق بگیرد اما فعالیت های مولد باید حتما از رخصت ها و امکانات مالیاتی خوبی بهره مند شوند. این حرف حرف درستی است و در سیاست های دولت دنبال میشود.

,

تعیین ساز و کار برای داخلی سازی تولید و افزایش صادرات

,

رئیس جمهور اظهار کرد: تعیین ساز و کار برای داخلی سازی تولید و افزایش صادرات ضروری است. به وزیر صمت و سایر وزرای مربوطه تاکید میکنم سازوکاری فعال برای حمایت از داخلی سازی و صادرات باشد. برای واحدهای تولیدی ممیزی قرار دهند که واحدهای صنعتی تشویق شوند.

,

آیت الله رئیسی گفت: شرایط تحریم برای کشور تهدید هایی ایجاد کرد اما برخی از این تهدید فرصت ساخته و به کار خود ادامه دادند که یکی از واحدهای تولیدی که تهدید را به فرصت تبدیل کرد کارخانه کویر تایر بود. 

,

وی خاطرنشان کرد: کارخانجات لوازم خانگی نیز از این تهدید استفاده کرده و با تبدیل به فرصت کار را ادامه دادند و کار در خیلی ازکارخانجات لوازم خانگی به راه افتاده است. اما متاسفانه برخی ها داد میزنند که لوازم خانگی از کشورهای خارجی از جمله کره وارد شود.

,

اجازه واردات بی رویه را نمیدهیم

, اجازه واردات بی رویه را نمیدهیم, اجازه واردات بی رویه را نمیدهیم,

رئیس جمهور تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد واردات بی رویه ای که تولیدات داخلی را تحت الشعاع قرار میدهد رونق بگیرد. داخلی سازی باید در کشور رونق بگیرد و این موضوع نیز سیاست کشور است و دنبال میشود.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به نهاده های دامی، بیان کرد: ارز ترجیحی را برای اینکه بر سفره مردم تاثیر گذار باشد در نظر گرفتند اما به دلیل عدم نظارت این ارز به دست دلال ها رسید و تاثیری در سفره مردم نداشت. 

,

وی با بیان اینکه این مسئله در حال بررسی و دستور کار است، ادامه داد: حتما آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند در بحث پیوست عدالت را با نگاه عدالت محور دنبال میکنیم.

,

بازار باید به ثبات برسد

, بازار باید به ثبات برسد, بازار باید به ثبات برسد,

رئیس جمهور بیان کرد: اختصاص ارز برای تامین نهاده یا هر کالای دیگری با نگاه به سفر مردم در حال دنبال کردن است. بازار باید به ثبات برسد و به نفع مردم باشد.

,

آیت الله رئیسی به مسئله هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و افزود: هدفمند کردن یارانه ها مسئله مهمی است که مورد توجه است. از کارشناسان بخش های مختلف نظرات را میگیریم تا کار خاصی در این زمینه انجام شود و مردم را نیز در جریان قرار خواهیم داد.

,

وی تصریح کرد: مسائل استان که در این جلسه بیان شد چه کارشناسی شده و کارشناسی نشده باید توسط صاحبنظران سنجیده شود و مطمئین باشید که مورد توجه است.

,

رئیس جمهور اظهار کرد: هر نگاه و نظری که دارید مرقوم کنید تا به دست من برسد. من و همراهان حتما پیگیری کرده چراکه نگاه شما ما را به اهدافی که دولت دارد کمک خواهد کرد.

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: قدرت نظامی، اقتصادی، علم و فناوری مهم است. وجود نیروهای کار در استان نیز قدرت آفرین است.

,

وی گفت: باید با فعل ماضی با مردم سخن گفت. از کارهای انجام شده باید صحبت کرد نه آنهایی که انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه