اخبار داغ

آیت الله رئیسی:

توزیع منابع باید در کشور به صورت عادلانه صورت گیرد/ مطالبات پیمانکاران خراسان جنوبی با اولویت پرداخت می‌شود

توزیع منابع باید در کشور به صورت عادلانه صورت گیرد/ مطالبات پیمانکاران خراسان جنوبی با اولویت پرداخت می‌شود
رئیس جمهور پرداخت مطالبات پیمانکاران را از اولین اقدام برای استان بیان کرد و گفت: متاسفانه بدهکاری های زیادی وجود دارد که این مطالبات در اولویت پرداخت قراردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهارکرد: خراسان جنوبی استان فرهنگی با محصولات بسیاری در حوزه کشاورزی و محصول فرهنگی نیروی انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی خاطرنشان کرد: از خراسان بزرگ حوزه‌های فرهنگی فعال داریم که نیروهای فرهیخته هستند و وظیفه همه ما است از این سرمایه صیانت کنیم و نگذاریم آداب و رسوم ارزشمند مردم به سردی بگراید.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط بین استان با استان های دیگر، کشور و جهان یک ارتباط حتمی برای توسعه یافتگی است، گفت: باید مراقب فرهنگ اصیل ارزشمند مردم خراسان جنوبی باشیم و باید نسبت به آن تلاش کرد که این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و الگوساز است.

,

آیت الله رئیسی توسعه یافتگی را امر ضروری برای خراسان جنوبی دانست و افزود: باید سعی کنیم فرهنگ ولایت مداری حفظ شود تا مردم و جوانان ها از آسیب های مختلف حفظ شوند.

,

وی گفت: علی رغم اقدامات موثر در زمینه توسعه یافتگی کارهای بسیاری باید انجام داد تا راه های استان توسعه یابد.

,

رئیس جمهور پرداخت مطالبات پیمانکاران را از اولین اقدام برای استان بیان کرد و گفت: متاسفانه بدهکاری های زیادی وجود دارد که این میزان بالا است که این مطالبات در اولویت پرداخت قراردارد و دولت باید نسبت به قراردادهایش پایبند باشد.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در سطوح مختلف باید پایبند به قراردادهایمان و متعهد باشیم، افزود: پیمانکار طبق قراردادی که با دولت دارد به کارگران و طلبکار نیز باید پاسخ بدهد از این رو نباید دولت به خود اجازه دهد قراردادها را نقض و کمرنگ کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: دولت در شرایط بدهکاری تحویل شده است و در مرکز سعی می‌کند برای پروژه های مهم تامین اعتبار کند.

,

رئیس جمهور بیان کرد: وزیر راه باید جلسات مختلفی با بانک های عامل در خصوص پروژه های راه و راه آهن بگذارد تا میزان اعتبارات مصوبه برای جاده ها و ریل پرداخت شود.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه توزیع منابع باید عادلانه باشد، خاطرنشان کرد: منابع محدود است و  بهترین راه بودجه ریزی براساس آمایش سرزمینی است که می تواند در حوزه منابع جزو اولویت ها باشد.

,

وی طرح ها و برنامه های مصوب شده در شورای برنامه ریزی استان ها را بسیار مهم در تخصیص بودجه دانست و گفت: بودجه 1401 براساس اولویت های تعیین شده در شورای برنامه ریزی خواهد بود.

,

رئیس جمهور مشکل بودجه و اعتبارات را از مهم ترین مشکل دولت دانست و افزود:  لازم است معادن نیمه فعال فعال شود و از ظرفیت کویر برای توسعه استان بهره گرفته شود.

,

آیت الله رئیسی ادامه داد: باید ظرفیت کویر در قالب مطالعات دانشگاهی مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد.

,

نهضت گلخانه‌ا ی کار ارزشمندی است

, نهضت گلخانه‌ا ی کار ارزشمندی است,

رئیس جمهور به نهضت گلخانه ای دراستان اشاره کرد و گفت: نهضت گلخانه ای کار بسیار ارزشمندی است با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی اجرای نهضت گلخانه‌ای و در نظر گرفتن اعتبار برای این امر ضرورت دارد.

,

وی افزود: نهضت گلخانه ای به لحاظ صرفه جویی در آب و کشت محصولات کم آب بر مورد توجه و اهمیت است.

,

آیت الله رئیسی اظهار کرد: فرآوری محصولات استراتژیک استان ارزش افزوده ایجاد میکند لذا باید در فرآیند کارهای آغاز شده تجدید نظر و مباحث مالی در نظر گرفته شود.

,

رئیس جمهور بیان کرد: هزینه کردن در بحث فرآوری محصولات کشاورزی سرمایه‌گذاری است چراکه توسعه کشاورزی باعث برگشت سرمایه به استان می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه با زمان بندی بای اجرای پروژه‌ها موافق هستم، عنوان کرد: زمان بندی مشخص برای اجرای پروژه اقدام خوبی است.

,

آیت الله رئیسی به کارخانه شیر آنا اشاره کرد و گفت: دلیل تعطیلی این کارخانه بررسی و پیگیری شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: سند توسعه نهبندان باید بازنگری شود. این موضوع از ظریق معاون اجرایی ریاست جمهوری پیگیری و اگر نیاز به اصلاح و تجدید نظر دارد انجام شود.

,
,

وی بیان کرد: نهبندان منطقه ای است که باید به آن توجه خاصی شود. توجه مدیران به توسعه نهبندان نباید محدود به یک دوره باشد بلکه در تمام دوره ها باید مورد توجه بوده و نظرها به این شهرستان جلب شده تا از محرومیت خارج شود. هرچند تاکنون اقدامتی انجام شده است.

,

رئیسی به بازدید از معدن پرورده طبس و دیدار با کارگران این معدن اشاره و تاکید کرد: نسبت به نظام پیمانکاری در کشور باید تجدید نظر شود. حق و حقوق کارگر به هیچ وجه نباید ضایع شود.نظام جمهوری اسلامی با کشورهایی که دم از کارگر در مکاتب سیاسی برای سوء استفاده می‌زنند فرق دارد.

,

آیت الله رئیسی با بیان این‌که برای دستان پینه بسته کارگران احترام جدی قائل هستیم، افزود: امروز سختی کار برای اینگونه کارها است.

,

وی تصریح کرد: باید نظام پیمانکاری با کارگران عدالت محور باشد. اگر حق و حقوق کارگر ضایع شود خدا را قهر میگیرد و اگر به کارگران توجه شود خداوند برکت می‌دهد.

,

رئیسی گفت: باید نظام پیمانکاری بررسی شود که دولت یا دستگاه اجرایی مسئول اعتبار را به پیمانکار نداده یا دیر میدهد اگر دولت مقصر است باید اعتبار به موقع بدهد.

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: قنوات سرمایه هایی است که نباید از بین برود. در بحث قنوات زیرساختها موجود است فقط نیازمند احیا است. مردم در این خصوص سرمایه گذاری کرده و با کمک دولت باید انجام شود.

,

وی به بازدید از معدن ذغال سنگ طبس اشاره و افزود: تولید این کارخانه 76 درصد است و این میزان میتواند نیاز کشور را تامین کند لذا در این صورت نباید ذغال سنگ وارد شود.

,

رئیس جمهور بیان کرد: گفته شد برای حدود 50 معدن مجوز بهره برداری صادر شده اما اقدامی نشده است، چرا؟ باید این مشکل پیگیری و برطرف شود.

,

آیت الله رئیسی به فعالشدن تمام بازارچه های استان تاکید کرد و گفت: بازارچه های مرزی یکی از راه های صادرات است و باید فعال شود.

,

وی خاطرنشان کرد: درخواست فرآوری شیشه در استان پیگیری شود و اگر مشکل مربوط به کشور است طلاع دهید ما پیگیری کنیم.

,

رئیس جمهور عنوان کرد: باید برای استان و شهرستانهایی که جاذبه سرمایه گذاری ندارد جاذبه سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد کرد.

,

آیت الله رئیسی اظهار کرد: تسهیل سرمایه گذاری که به آن اشاره شد کار مبارکی است و باید دنبال شود.

,

وی ادامه داد: باید سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان تشویق شوند چراکه خراسان جنوبی جای خوبی برای سرمایه گذاری است.

,

رئیس جمهور بیان کرد: در خراسان جنوبی اقتصاد معدن، گردشگری، کشاورزی، صنعت، صادرات و بازرچه های مرزی را داریم لذا در حوزه های مختلف باید اقتصاد استان فعال شود.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید از ظرفت نخبگان استان استفاده شود، افزود: مردم، مسئولان،شهدا، امنیت، وحدت بین شیعه و سنی از ظرفیت های این استان است.

,

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد که حل نشود باید با تلاش و توکل به خدا برای رفع مشکلات تلاش کرد.

,

رئیس جمهور بیان کرد: شرایط فعلی در کشور افغانستان برای تمام کشورها درس عبرت است.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه