اخبار داغ

دکتر طبرسی خبر داد؛

ورود اسپایکوژن به سبد واکسیناسیون ایران از مهرماه

ورود اسپایکوژن به سبد واکسیناسیون ایران از مهرماه
محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن اظهار امیدواری کرد با پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مرحله سوم تست انسانی واکسن کرونای اسپایکوژن، از اواخر مهرماه ۱۴۰۰ این واکسن وارد سبد واکسیناسیون کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر پیام طبرسی محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن افزود: این کار منوط به تایید و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است که با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد تایید خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی، ظرفیت ماهانه مجموعه شرکت داروسازی سینوژن برای تولید این واکسن را ۳ میلیون دوز اعلام کرد.
,
 
,
محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی  اسپایکوژن، میزان ایمنی اسپایکوژن را ۷۷ درصد عنوان کرد و گفت: تزریق دوز دوم داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن به احتمال زیاد اواخر شهریور به پایان می‌رسد.
,
 
,
طبرسی افزود: حدود ۲ هفته بعد از تزریق واکسن به تمام داوطلبان مرحله سوم، می‌توان اثربخشی آن را به‌طور دقیق تر اعلام کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه چند هفته‌ای است که وارد فاز سوم تست انسانی این واکسن شده‌ایم، بیان داشت: تزریق دوز اول واکسن به ۱۶ هزار و ۸۰۰ داوطلب این مرحله انجام شد و تا چند روز پیش، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب هم دوز دوم را دریافت کردند.
,
 
,
طبرسی تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی واکسن کرونا اسپاکوژن را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: فاز دوم این واکسن مشترک ایرانی و استرالیایی به پایان رسیده است.
,
 
,
بنا بر این گزارش، واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است و در صورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران تولید خواهد شد.
,
 
,
فاز پیش‌بالینی و فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن  اسپایکوژن در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران هم آن را پذیرفت و فاز دوم تست انسانی انجام شد و مرحله سوم آن در ایران در حال انجام است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه