اخبار داغ

سرپرست شهرداری زنجان خبر داد؛

بهبود وضعیت جمع‌آوری زباله در مناطق پیمان‌سپاری شده شهر زنجان/ تشدید تیم‌های نظارتی شهرداری در روزهای آینده

بهبود وضعیت جمع‌آوری زباله در مناطق پیمان‌سپاری شده شهر زنجان/ تشدید تیم‌های نظارتی شهرداری در روزهای آینده
سرپرست شهرداری زنجان گفت: وضعیت جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب مناطقی که پیمان‌سپاری شده‌اند در حال حاضر نسبت به ۱۵ تا ۲۰ روز گذشته تا حدودی سر و سامان پیدا کرده و طی بازدیدی که شخصاً در روزهای اخیر داشتم، وضعیت بهتر شده هر چند اگر مسائل و مشکلات قابل پیگیری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور سلطانی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به اینکه امور شهر منطقه 4 در اواخر سال گذشته و منطقه یک نیز امسال به پیمانکار وگذار شده، طبیعی است که اول کار بوده و مشکلات خاصی در ماه‌های اولیه به وجود می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه پیمانکاران این 2 منطقه، غیربومی بوده و شناخت کامل و کافی از شهر نداشتند، خاطرنشان کرد: نیروهای به‌کارگیری‌شده توسط پیمانکاران نیز از نیروهای مازاد شهرداری هستند که در سال گذشته ساماندهی و امتیازبندی شده و به پیمانکاران معرفی شده‌اند لذا طبیعی است که در ابتدا با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

,

سلطانی‌محمدی با اشاره به بازدید از شهرک‌های اقماری و جلسه‌ای که 2 هفته قبل با پیمانکار منطقه یک داشته است، افزود: وضعیت رُفت‌وروب و جمع‌آوری زباله واقعاً اسفناک بود که اخیراً و بعد از بازدیدها و برگزاری جلسه با پیمانکار، تیم‌های نظارتی شهرداری نیز که غیرفعال بودند، اکنون فعال شده‌اند و بازدید مجددی ک هاخیراً انجام شد، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

,

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه شاید مشکلاتی به صورت موردی وجود داشته باشد که آن هم به 2 بخش برمی‌گردد، گفت: بخش اول، جمع‌آوری زباله است که پیمانکار طبق قاعده در ساعتی که شهردای اعلام می‌کند موظف به جمع‌آوری زباله است.

,

وی افزود: بخش دوم نیز به درصد کمی از شهروندان برمی‌گردد که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و زباله‌ها را در خارج از ساعت‌هایی که شهرداری اعلام کرده به بیرون می‌گذارند و شهرداری مجبور می‌شود که زباله‌ها را دوباره جمع‌آوری کند.

,

سلطانی‌محمدی با بیان اینکه فازبندی برای پیمانکار تعریف شده و پیمانکار طبق قرارداد باید تعهداتی که دارد را انجام دهد، اظهار داشت: در حال حاضر، مشکلات خاصی در نحوه رفت‌وروب در شهرک‌های اقماری وجود ندارد.

,

وی در خصوص کمبود نیروی نظافتی در شهرک‌ها که سبب کُندی کار و عدم نظافت کافی می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری، کار را به صورت حجمی به پیمانکار واگذار کرده و تعداد کارگر در قرارداد مشخص نشده بلکه نظافت کل منطقه مربوطه، پیمان‌سپاری شده و انتظارات از پیمانکار نیز در قرارداد آمده است.

,

سرپرست شهرداری زنجان تصریح کرد: پیمانکار موظف به انجام تعهدات خود طبق قرارداد بوده و در غیر این صورت و تکرار مشکلات طبق صورت‌وضعیتی که به شهرداری می‌دهد از مبلغ قرارداد پیمانکار کسر می‌شود و پیمانکار متعهد می‌شود که نظافت لازم را انجام دهد.

,

وی تاکید کرد: وضعیت جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب مناطقی که پیمان‌سپاری شده‌اند در حال حاضر نسبت به 15 تا 20 روز گذشته تا حدودی سر و سامان پیدا کرده و طی بازدیدی که شخصاً در روزهای اخیر داشتم، وضعیت بهتر شده هر چند اگر مسائل و مشکلات قابل پیگیری هستند.

,

سلطانی‌محمدی با بیان اینکه با تشکیل تیم‌ها، نظارت لازم به عملکرد پیمانکاران صورت می‌پذیرد، گفت: فصل مشترک بین شهرداری و پیمانکار، قرارداد است و شهرداری، پیمانکار را ملزم به انجام کار برابر مفاد قرارداد منعقده کرده و خروجی کار باید طبق آن باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت بر اساس گزارش‌های نظارتی، ابتدا تذکر و سپس کسر مبلغ از صورت‌وضعیت و در ادامه نیز مراحل قانونی برای خاتمه قرارداد و انتخاب پیمانکار جدید انجام می‌شود.

,

سلطانی‌محمدی اظهار کرد: وضعیت جمع‌آوری زباله توسط پیمانکاران رو به بهبودی است و در حال حاضر این شرایط را نمی‌بینیم که پیمانکاران تغییر پیدا کنند ضمن اینکه تلاش می‌شود در روزهای آینده با تشدید نظارت‌ها رضایت شهروندان را جلب کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه