اخبار داغ

۷ سال در انتظار یک پروژه!

سرنوشت مبهم برج‌های دوقلو خرم‌آباد/شهرداری به دنبال سرمایه‌گذار جدید است

سرنوشت مبهم برج‌های دوقلو خرم‌آباد/شهرداری به دنبال سرمایه‌گذار جدید است
برج‌های دوقلو خرم‌آباد که بنا بود تحول بزرگی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر ایجاد کند نه‌تنها در بازه زمانی مقرر پیشرفت قابل‌توجهی نداشت بلکه بعد از گذشت ۷ سال، 35 درصد پیشرفت داشته و شهرداری به دنبال ابطال قرارداد و معرفی سرمایه‌گذار جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سال ۹۳ که کلنگ احداث برج‌های تجاری، مسکونی دوقلو کیو خرم‌آباد بر زمین زده شد قرار بر این شد تا ظرف مدت ۳۶ الی ۴۰ ماه پروژه مذکور با همکاری شهرداری و شرکت معین کوثر افتتاح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

آغاز فعالیت‌های عمرانی و قرار دادن روزشمار ساخت کامل برج‌ها، امیدی در دل مردم شهر زنده کرد که این بار قطعاً کلنگ بر زمین زده‌شده تا ارتفاع ۳۰ طبقه مختص برج‌های دوقلو بالا خواهد رفت؛ اما مدتی سپری نشده بود که تابلو روزشمار پروژه به خوابی عمیق فرورفت و دیگر روشن نشد و روند احداث پروژه در مسیری کند قرار گرفت و این طرح عمرانی به‌عنوان یکی از ۱۲۵ طرح کلیدی استان لرستان که بنا بود تحول بزرگی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر ایجاد کند نه‌تنها در بازه زمانی مقرر پیش رفت قابل‌توجهی نداشت بلکه کلیه فعالیت‌های پروژه برای مدت ۲ سال تعطیل شد.

,

, ,

روال کند پروژه به‌اندازه‌ای بود که اعضای شورای پنجم شهر خرم‌آباد مدیرعامل وقت شرکت معین کوثر به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی طرح را برای ادامه پروژه فاقد اعتبار دانسته و جدای سلب صلاحیت، خواستار پرداخت ضرر و زیان شدند.

,

استاندار لرستان در ابتدای امسال از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پروژه، درخواست کرد تا در زمینه رفع مشکلات برج‌های دوقلو همکاری کنند ازاین‌رو کمیته‌ای متشکل از معاونت عمرانی استانداری و سایر اعضا تشکیل شد تا در بازه زمانی مشخص برای تعیین تکلیف و خروج از وضعیت کنونی اقدام شود و البته بازهم نتیجه‌ای حاصل نشد.

,

, ,

طرح شکایت شهرداری از شرکت معین کوثر

, طرح شکایت شهرداری از شرکت معین کوثر, طرح شکایت شهرداری از شرکت معین کوثر,

جعفرطولابی، فرماندار خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: از سال ۹۳ پروژه برج‌های تجاری مسکونی به‌عنوان طرح مشارکتی بین شهرداری و شرکت معین کوثر وابسته به بنیاد شهید در مساحتی با زیربنا ۱۶۲ هزار مترمربع، شامل دو برج مسکونی ۳۰ طبقه‌ای و یک مجموعه تجاری پیش‌بینی‌شده است.

,

 وی افزود: شرکت معین کوثر با سهم ۷۵ درصدی در مقابل ۲۵ درصد سهم شهرداری، به تحویل پروژه ظرف مدت ۴۰ ماه به‌صورت تکمیل‌شده تعهد داده است اما امروز ۷ سال از این تعهد گذشته است.

,

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: شرکت به تعهدات عمل‌نکرده است ضمن اینکه در قرارداد احساس می‌شود حق‌وحقوق شهرداری رعایت نشده است باوجوداینکه آورده شهرداری ۱۰۰ درصد در اوایل شروع به کار محقق شد اما شرکت و طرف مقابل وظایف خود را انجام نداده است.

,

وی با اشاره به طرح شکایت شهرداری از شرکت معین کوثر تصریح کرد: پروژه در مدت ۲ سال تعطیل بوده اما پرونده شکایت مفتوح و تحت بررسی است؛ شهرداری دنبال فسخ قرارداد و خلعید است و در صورت توانایی ادامه می‌دهد و در غیر این صورت پروژه به شرکت جدید واگذار شود.

,

, ,

پیشرفت ۳۵ درصدی برج های دوقلو

, پیشرفت ۳۵ درصدی برج های دوقلو, پیشرفت ۳۵ درصدی برج های دوقلو,

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد در گفت‌وگو با سفیرافلاک با انتقاد از عملکرد ضعیف و عدم توانایی شرکت معین کوثر در احداث و تحویل پروژه، اظهار داشت: متأسفانه از سال ۹۳ تاکنون پروژه ۳۵ درصد پیش رفت فیزیکی داشته است و ما درصدد ابطال قرارداد هستیم چون در حق شهرداری خرم‌آباد اجحاف شده است.

,

وی افزود: از شرکت مذکور شکایت شده است و ضمن مطالبات قانونی در راستای شناسایی و معرفی سرمایه‌گذار جدید تلاش می‌کنیم.

,

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: متأسفانه شرکت در مسیر ساخت‌وساز از سمت پارک کیو ۱۰۰۰ مترمربع تعرض به معبر کرده است و بر اساس ماده ۱۰۰ دستور تخریب آن داده‌شده است و پروسه از مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

,

به گفته علی صادقی، معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد عدم پیش رفت فیزیکی و روند آهسته ساخت پروژه، تجاوز به معبر و شفاف نبودن چگونگی تعیین سهام شهرداری و شرکت معین کوثر و ضایع شدن حق شهرداری از مشکلات پیش رو احداث برج‌های دوقلو خرم‌آباد بوده است و ضمن مطالبات هر دو طرف شهرداری و خواسته‌های شرکت درنهایت تعیین تکلیف نهایی قرارداد با مراجع قضایی است و شهرداری درصدد است تا ضمن پرداخت هزینه‌های شرکت، ادامه احداث پروژه را از طریق مناقصه قانونی به شرکتی توانمند واگذار کند.

,

, ,

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به مشکلات موجود در روند احداث پروژه و شکایات شهرداری از شرکت مذکور انتظار می‌رود متولیان و مسئولین ذی‌ربط استانی در راستای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این پروژه به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرکز استان اقدام نمایند چراکه امروز یکی از راه‌های رشد اقتصادی یک شهر و نجات آن از فقر، احداث پروژه‌های عمرانی و زیرساختی جذب سرمایه‌گذار و به‌کارگیری نیروی‌های بومی آن مناطق است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه