اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

مقابله کرونا با موادمخدر توجیه علمی ندارد/ ابتلا ۱۲۷۰ معتاد در خراسان شمالی به کووید ۱۹

مقابله کرونا با موادمخدر توجیه علمی ندارد/ ابتلا ۱۲۷۰ معتاد در خراسان شمالی به کووید ۱۹
سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه مصرف مخدر برای مقابله با ویروس کرونا هیچ توجیه علمی ندارد، افزود: مردم حق دارند در این شرایط بحرانی نگران سلامتی خود باشند اما نباید به هر شایعه ای توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اینکه بیان می شود، مصرف کنندگان مواد مخدر به کرونا مبتلا نمی شوند، اظهار داشت: متاسفانه شنیده می شود استفاده مواد مخدرهنگام ابتلا به کرونا از فوت بیمار جلوگیری می کند و یا اینکه موجب می شود تا خیلی زود روند بهبودی حاصل شود، در حالی که بیماران مبتلا به کرونا بحث استعمال مواد مخدر را جدی بگیرند زیرا این موضوع صحت ندارد و درست نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: لازم به توجه است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون دراستان خراسان شمالی، ۱۷۰ نفر که معتاد بودند، به کرونا مبتلا شدند و فوت کردند.

,

هاشمی ادامه داد: همچنین یک هزار و 270 نفر از افراد مبتلا شده به کرونا، کسانی بودند که اعتیاد داشتند و در بیمارستان بستری بودند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتیاد می تواند موجب افزایش مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا شود، اظهارکرد: مواد مخدر مسکن های بسیار قوی هستند، درد عضلانی و سرفه ها را کم می کند و از سوی علائم تنفسی همچون تنگی نفس را کاهش می دهد و ظاهرا بیمار خوب می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که از درون ریه ها درگیر بیماری کووید ۱۹ می شود و از آنجاییکه بیمار علائم را متوجه نمی شود، دیر به مراکز درمانی مراجعه می کن و به دلیل اینکه زمان درمان گذشته است، پزشکان نمی توانند برای آن ها کاری کنند.

,

هاشمی با تاکید بر اینکه بنابراین مصرف مخدر برای مقابله با ویروس کرونا هیچ توجیه علمی ندارد، افزود: مردم حق دارند در این شرایط بحرانی نگران سلامتی خود باشند اما نباید به هر شایعه ای توجه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه