اخبار داغ

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد:

۵۰ درصد از دعاوی مطروحه در شوراهای حل اختلاف یزد به سازش ختم شد

۵۰ درصد از دعاوی مطروحه در شوراهای حل اختلاف یزد به سازش ختم شد
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری دعاوی منجر به سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد با رشد 27 درصدی نسبت به سال گذشته به 50 درصد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری دعاوی منجر به سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد با رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۰ درصد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
حداد در این رابطه بیان داشت: در راستای وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف مبنی بر اصلاح ذات البین در دستگاه قضایی، بیش از نیمی از پرونده ها در پنج ماهه سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.
,
 
,
این مقام قضایی اظهار داشت: تعداد ۱۶ فقره پرونده مالی و مهم، هرکدام به میزان بیش از ۲ میلیارد ریال جمعاً به میزان ۲۵۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۵۵ ریال در پنج ماهه ابتدایی سال جاری منجر به سازش شد.
,
 
,
وی از اصلاح ذات البین ۴ فقره پرونده قتل خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۲ فقره پرونده قتل  عمد و ۲ فقره پرونده قتل  غیر عمد و همچنین ۲ فقره پرونده با موضوع دیه به  میزان ۷۲.۶ درصد از یک دیه کامل در این مدت منجر به مصالحه  شد.
,
 
,
حداد افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری هم چنین یک فقره پرونده مطالبه مهریه به تعداد  ۱۱۴ عدد تمام  سکه بهارآزادی به سازش ختم شد.
,
 
,
این مقام مسئول ابراز کرد: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف علاوه بر اینکه منجر به صلح و سازش در پرونده ها  می شود ؛ ریشه اختلافات  را از بین می برد و  می تواند در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز موثر  باشد.
,
 
,
وی در رابطه با فعالیت های ارزند ه شوراهای حل اختلاف افزود: با توجه به سیاستهای دستگاه قضایی و فعالیت گسترده شوراهای حل اختلاف، زحمات این مجموعه به منظور پیشبرد اهداف متعالی درراستای توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش قابل تقدیر می باشد.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه