اخبار داغ

صباغیان:

قانون اساسی سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرده است

قانون اساسی سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرده است
محمد رضا صباغیان نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی نقش مردم را در اداره جامعه مشخص کرده و سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد رضا صباغیان در نشست مجلس دانش آموزی بافق که در کانون فرهنگی شهید باهنر برگزار شد گفت: قانون اساسی در اصول مختلف از جمله اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ اداره امور مختلف شهرها و کشور را به رای و نظر مردم سپرده است و نقش مردم را در تعیین سرنوشت خودشان با دقت و جزئیات اعلام نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , یزدرسا,

وی ادامه داد: مجلس دانش آموزی بخشی از مردمسالاری است که به برکت قانون اساسی مسئولین را مکلف کرده است تا در این بستر دور هم باشیم و باید با قدردانی از نعمت نگذاریم که این اصول و روش های اداره کشور  کمرنگ و بی اهمیت بشود.

,

صباغیان با بیان اینکه هیچکدام از جوامع نمی توانند به موفقیت برسند مگر آنکه زمینه شنیدن حرفهای مردم و عمل به آرا و نظرات آنها را فراهم کرده باشند خاطرنشان کرد:شوراهای کارگری در فضای کارگاهها و صنایع، شورای دانش آموزی در فضای مدرسه و کلاس، شورای شهر و روستا در فضای جامعه و مجلس شورای اسلامی در سطح کشور همه و همه برای بیان و شنیدن نظرات و سخنان مردم و نمایندگان آنها هست و هر چه این بستر شنیدن حرف مردم بیشتر فراهم شود رشد و توسعه و پیشرفت و خلاقیت افزایش می یابد و بلعکس هرچه تعداد این جلسات کمتر شود زمینه بروز خلاقیتها و ایده های خوب و سازنده از بین خواهد رفت.

,

وی ادامه داد: اصولاً زمینه حکومت ها و افرادی که قدرت در دست می گیرند اینست که هرچه می گویند دیگران بپذیرید و در نهایت اگر اصلاح نشود موجب خودرایی و تک‌صدایی در جامعه می شوند.

,

صباغیان با بیان اینکه اگر در جامعه ای افراد مختلف بتوانند نقد کنند ان جامعه پیشرفت خواهد کرد تصریح کرد: توصیه من به اعضای مجلس شورای دانش آموزی اینست که قانون اساسی کشور را با دقت مطالعه نمایند و این انتخاب را تمرینی برای خدمت کردن بیشتر به شمار بیاورید.

,

محمد رضا صباغیان نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز داشت: شورا و مجلس شورای دانش آموزی بستری را فراهم کرده است که دانش آموز حرف خودش را بزند و برای ورود به جامعه تمرین نماید تا از حق و حقوق خود و دانش آموزان دفاع نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه