اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

اطعام بیش از ۲میلیون نفر از محرومان در محرم/ اختصاص ۱۶ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به خلیل‌آباد

اطعام بیش از ۲میلیون نفر از محرومان در محرم/ اختصاص ۱۶ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به خلیل‌آباد
آسوده با بیان اینکه بیش از ۲میلیون نفر در ماه محرم اطعام شدند گفت: در سال جاری نیز بالغ بر ۱۶/۵ میلیارد تومان به شهرستان در قالب تسهیلات اشتغال اختصاص پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: بحث معین اقتصادی کمیته امداد در شهرستان خلیل آباد در چند سال گذشته مطرح شد و ما به دنبال این بودیم که در شهرستان خلیل آباد مدلی طراحی کنیم که مبتنی بر آن، کمیته امداد به سمت مردمی شدن با محوریت زکات حرکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه نهاد سازی لازم در شهرستان به واسطه معین اقتصادی انجام شد و امروز بیش از 21 مرکز نیکوکاری در مناطق مختلف خلیل آباد با محوریت مساجد، هیئت امنا، امام جماعت و برخی از مسئولان محلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: نتایج این نهادسازی موثر بوده و رضایت مخاطبان را به دنبال داشته و همچنین مراجعات نیازمندان به کمیته امداد کاهش پیدا کرده و توزیع ها عادلانه تر شده است.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مشارکت های مردمی، زکات، همبستگی محلی بین مردم در مراکز نیکوکاری خبر داد و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری از امروز تابلو سردرب آنها تغییر می کند و به سمت مراکز زکات و توانمندسازی سوق پیدا خواهند کرد و این مراکز با محوریت زکات فعالیت می کنند.

,

وی با بیان اینکه کمیته امداد بیش از 25 تا 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در دو سال گذشته در قالب معین اقتصادی به شهرستان خلیل آباد اختصاص داده است، اذعان کرد: در سال جاری نیز بالغ بر 16.5 میلیارد تومان به شهرستان در قالب تسهیلات اشتغال اختصاص پیدا کرده است.

,

آسوده با اشاره به خدمات کمیته امداد در زمان شیوع کرونا، عنوان کرد: کمیته امداد در کنار موضوعات معیشتی که در رزمایش های مختلف در راستای قرارگاه مواسات و همدلی استان، بحث اطعام مهدوی در نیمه شعبان، اطعام علوی در دهه ولایت و اطعام حسینی را در ماه محرم و صفر نیز در دستور کار قرار داد.

,

وی با تاکید بر اینکه توزیع 5 میلیون اطعام در محرم و صفر با کمک خیرین و نیکوکاران و سپاه نیز در دستور کار قرار گرفته است، تشریح کرد: از ابتدای محرم بیش از 2 میلیون و پانصد هزار اطعام در محرم انجام شده و برنامه ریزی لازم هم برای دهه آخر صفر انجام گرفته است.

,

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی کمک های سلامت به مددجویان، تامین کپسول های اکسیژن، کمک های درمانی به خانواده های نیازمند نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد در زمان شیوع ویروس کرونا بر شمرد و تاکید کرد: قرارگاه پشتیبانی و جذب کمک های مردمی و کمک به نیازمندان در سطح استان راه اندازی شد و یک ماه است که فعالیت می کند و بیماران کرونایی نیازمند از بیمارستان ها معرفی و بسته معیشتی و کمک های موردی دریافت می کنند و اگر استحقاق داشته باشند تا چند ماه تحت پوشش قرار می گیرند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه