اخبار داغ

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

توقع ایران از اجلاس بغداد بیشتر بود

توقع ایران از اجلاس بغداد بیشتر بود
محمدحسن آصفری گفت: توقع ایران از اجلاس بغداد بیش از آنچه بود که دولت عراق اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره اجلاس بغداد اظهار داشت: اجلاس بغداد می‌توانست سرآغاز فصل نوین در روابط منطقه‌ای و کمک به صلح و ثبات منطقه باشد اما متأسفانه به‌دلیل برخی کم‌کاری‌های دولت عراق اثرگذاری این اجلاس با مشکل مواجه شد. به‌عبارت دیگر توقع مجلس شورای اسلامی و دولت ایران از دولت عراق این بود که اجلاس بغداد را ابتدا تنها با حضور کشورهای هسایه برگزار کند، نه این‌که کشورهای بیگانه مانند فرانسه در آن حضور داشته باشند. نیازی نبود که مکرون در اجلاس بغداد حضور داشته باشد. مگر فرانسه نقشی در صلح و ثبات منطقه دارد؟ ، این کشور که از حامیان تروریسم و تشدید بحران در منطقه به‌شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با بیان این‌که فرانسه نمی‌تواند پرچم مبارزه با تروریسم را در دست داشته باشد، گفت: این کشور حتی به تعهدات خود در برجام پایبند نماند یا برای بی‌ثبات‌سازی کشور لبنان دست به هر توطئه‌ای می‌زند و از سعد حریری حمایت می‌کند؛ بنابراین نباید هرگز فرانسه را در کنار حامیان صلح قرار داد، بلکه این کشور غربی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه به‌شمار می‌رود.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد اگر برخی کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی و امارات و نیز کشورهای فرامنطقه مانند فرانسه، آمریکا و انگلیس؛ حمایت و تجهیز تروریست‌ها یا دولت‌های حامی تروریست را رها کنند قطعا منطقه خاورمیانه به امن‌ترین نقطه جهان تبدیل خواهد شد. این منطقه مهد ادیان الهی است که تمامی پیامبران این ادیان بر صلح تأکید داشته‌اند، اما وقتی عناصر مخرب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به لایه‌های روابط امنیتی و سیاسی نفوذ پیدا می‌کنند، حذف و خودبرتربینی جای تعامل همکاری را می‌گیرد.

,

ریشه بحران‌های خاورمیانه منشأ ایدئولوژیک دارد

, ریشه بحران‌های خاورمیانه منشأ ایدئولوژیک دارد, ریشه بحران‌های خاورمیانه منشأ ایدئولوژیک دارد,

آصفری معتقد است که جنس بحران در خاورمیانه با جنس بحران در اروپا یا شرق آسیا کاملاً متفاوت است؛ زیرا بحران‌های خاورمیانه جنبه ایدئولوژیک دارند و بیشتر جنگ‌ها به‌خاطر ایدئولوژی آغاز می‌شوند.

,

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی به‌عدم حضور بشار اسد در اجلاس عراق اشاره کرد و گفت: دولت عراق نباید تحت فشار فرانسه و مخالفان سوریه از دعوت بشار اسد سر باز می‌زد. اگر واقعاً اجلاس بغداد یک اجلاس منطقه‌ای است باید همه کشورهای منطقه در آن حضور می‌یافتند به‌ویژه این‌که سوریه یکی از محورهای تنش و بحران در منطقه به حساب می‌آید و بدون حضور این کشور نمی‌توان به بحران‌های کنونی پایان داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه