اخبار داغ

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی:

فاصله بین دریافت دوز اول و دوم واکسن، تاثیر آن را کاهش می دهد/ اکثر فوتی ها ناشی از مراجعه دیرهنگام به بیمارستان ها هستند

فاصله بین دریافت دوز اول و دوم واکسن، تاثیر آن را کاهش می دهد/ اکثر فوتی ها ناشی از مراجعه دیرهنگام به بیمارستان ها هستند
علی بیگ زاده گفت: براساس اعلام کادر درمانی اگر بین زمان تعیین شده تزریق واکسن در دوز اول و دوم فاصله ایجاد شود، قطعا تاثیر واکسن کمتر خواهد شد، بنابراین باید واکسیناسیون در موعد معین شده انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، علی بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: به دنبال برگزاری کمیته علمی در راستای بررسی های فرآیند مبارزه با کرونا جلسه ای با حضور مدیران استانداری، متخصصان بیمارستان ها و روسای دانشگاهی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: یکی از عمده مشکل مطرح شده در این جلسه در رابطه با افرادی بودند که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و برای دریافت دوز دوم مراجعه نکردند که این آمار در شهرهای مختلف متقاوت بوده است.

,

بیگ زاده اضافه کرد: براساس اعلام کادر درمانی حاضر در جلسه، اگر بین زمان تعیین شده تزریق واکسن در دوز اول و دوم فاصله ایجاد شود، قطعا تاثیر واکسن کمتر خواهد شد و باید به گونه ای شود که واکسیناسیون در موعد های معین شده انجام شود.

,

این مقام مسئول افزود: براین اساس مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را به فرمانداران شهرستانها، اعلام کند که این مجموعه تمهیداتی در جهت دریافت دوز دوم انجام دهند.

,

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر، باور غلط ممانعت مواد مخدر از ابتلا به کرونا در جامعه است ، گفت: این در حالی است پزشکانی که درگیر درمان هستند، اعلام کردند تعدادی از فوتی ها افراد معتاد بودند و این باور غلطی است  که در جامعه رواج پیدا کرده است.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه تغییر باور از استفاده از  مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی است، گفت: استفاده از مواد مخدر نه تنها نمی تواند مانع ابتلا فرد به کرونا شود بلکه فرد را درگیر اعتیاد نیز خواهد کرد.

,

بیگ زاده یادآور شد: در کمیته علمی مطرح شد که متاسفانه اکثر فوتی ها  در 24 ساعت اول مراجعه فرد به بیمارستان ها اتفاق می افتد که این نکته گویای این است که افراد با درصد بالای درگیری ریه به بیمارستان مراجعه می کنند و منجر به فوت می شود.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه