اخبار داغ

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی مطرح کرد:

تکمیل واکسیناسیون افراد اعزامی از خراسان شمالی به اربعین/ مشکل انشعاب آب مدارس روستایی رفع شود

تکمیل واکسیناسیون افراد اعزامی از خراسان شمالی به اربعین/ مشکل انشعاب آب مدارس روستایی رفع شود
طاهر رستمی با اشاره به اینکه براساس سهمیه ابلاغی از کشور خراسان شمالی 150 نفر را در لیست اعزام ها دارد، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با علوم پزشکی استان این افراد واکسن را دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، طاهر رستمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در سال جاری از بین 9 موکب فعال خراسان شمالی تنها دو موکب و در مجموع سهمیه افراد اعزامی به اربعین 1400 از این استان 150 نفر اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه اعزام عمومی اربعین تاکنون ابلاغ نشده است، ادامه داد: براساس قوانین اعلام شده، افراد اعزامی باید  تزریق دو دوز واکسن را انجام دهند و فاقد هر گونه بیماری زمینه ای و خاص باشند، که براین اساس لیست این افراد به دانشگاه ابلاغ و واکسیناسیون آنها صورت گرفته است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صورت تصمیم به بازگشایی مدارس استان کمبودات و مشکلاتی وجود دارد، گفت: در شرایطی که تصمیم به بازگشایی گرفته شود باید تدابیر ویژه ای در خصوص حمل و نقل و رعایت فاصله گذاری ها در سرویس ها اتخاذ شود، همچنین شیفت بندی و برگزاری کلاس های حضوری باتوجه به ظرفیت مدارس و فضای آموزشی و تعداد دانش آموزان با رعایت موارد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از مدارس روستایی استان انشعاب آب شرب وجود ندارد که درصورت بازگشایی مدارس باید مشکل انشعاب مدارس فاقد آب بهداشتی رفع شود و براین اساس لیستی آماده و به شرکت آب و فاضلاب ارسال شده است.

,

رستمی همچنین ادامه داد:  در رابطه با واکسیناسیون مقرر شده است که با توجه به اختصاص سهمیه واکسن در هفته های آینده و واکسن مازاد در جهت کاهش سن واکسیناسیون اقدام شود و مراکز واکسیناسیون استان با تشخیص علوم پزشکی ها افزایش پیدا کنند.

,

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع ویروس آنفولانزا آمادگی همه جانبه لازم جهت پیشگیری وقوع پیک 6 صورت گیرد.

,

وی در انتهای یادآور شد: مجموع اعتبار ملی که در سال 99 به دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی تخصیص پیدا کرده شامل 130 میلیارد تومان و اعتبار سال جاری تاکنون 10 میلیارد تومان بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه