اخبار داغ

آخرین تصمیمات ستاد استانی کرونا گلستان؛

از نحوه بازگشایی مدارس تا واکسیناسیون معدنچیان/ پیش بینی زمان موج ششم کرونا

از نحوه بازگشایی مدارس تا واکسیناسیون معدنچیان/ پیش بینی زمان موج ششم کرونا
ستاد کرونا استان گلستان امروز به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون معدنچیان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امروز با ریاست هادی حق شناس، استاندار گلستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در این جلسه عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 665 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 129 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

,

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  از فوت 10 نفر در طول 24 ساعت گذشته براثر کرونا خبر داد.

,

در این جلسه آخرین روند واکسیناسیون کرونا نیز در استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت و براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی تاکنون 750 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این میان 525 هزار گلستانی دز نخست این واکسن را دریافت کردند.

,

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز به نحوه بازگشایی مدراس اشاره کرد و گفت: قطعا در سطح کشور یک برنامه برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته نمی شود و از آنجا که باید فرهنگیان دو دز واکسن کرونا را دریافت کنند احتمالا آغاز سال تحصیلی در ابتدای مهرماه نباشد.

,

وی بازگشایی مدارس را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و افزود: پیش بینی ما این است که مدارسی با کمتر از 100 دانش آموز و کلاس هایی درسی با کمتر از 15 دانش آموز بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهر ماه بازگشایی شوند.

,

براساس گزارش سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از شرایط فعالیت معدنچیان استان تصمیم گرفته شد که روند واکسیناسیون معدنچیان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

,

براساس گزارش فرماندار مینودشت تاکنون 70 درصد معدنچیان این شهرستان واکسینه شدند و همچنین براساس گزارش فرمانداری آزادشهر  در  این شهرستان نیز 25 درصد از معدنچیان توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند.

,

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان نیز در این جلسه از  بهره گیری از ظرفیت تشکل های مدنی در مهار اپیدمی کرونا خبر داد.

,

به گفته احسان مکتبی در سطح استان 250 تشکل مدنی وجود دارد و با محوریت گرگان معاونت سیاسی در تلاش است که با بهره گیری از 40 تشکل مدنی طرحی را برای آموزش و اطلاع رسانی و همچنین کمک به بیماران کرونایی ارائه کنند و در صورت موفقیت این طرح در کل استان اجرا خواهد شد.

,

محمدجواد کبیر نیز در این جلسه به این مسئله تاکید کرد که براساس پیش بینی و نظر ایمونولوژیست  در انتهای آبان و ابتدای آذر موج ششم کرونا به سراغ کشور خواهد آمد.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان معتقد است که سرعت گرفتن روند واکسیناسیون می تواند باعث تعویق افتادن موج ششم کرونا و کوتاه شدن موج همه گیری آن در استان شود.

,

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این جلسه عنوان کرد که واکسن آسترازنکا در بین کادر درمان و پزشکان که در بیش از 6 ماهه گذشته واکسینه شدند بیشتر موثر بوده و این افراد کمتر به کرونا مبتلا شدند.

,

همچنین در این جلسه فرماندار گرگان از کمبود واکسن در گرگان گلایه کرد و گفت: تقریبا روزانه چهار هزار نفر در گلستان نسبت به کرونا واکسینه می شوند و این در حالی است که ما می توانیم روزانه 10 هزار نفر را در گرگان واکسنیه کنیم.

,

در انتهای این جلسه نیز کتاب های تاریخچه حوزه سلامت و پزشکی استان گلستان رونمایی شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه