اخبار داغ

«منافقین و ترور ۱۷ هزار ایرانی» صفحه سیاه تاریخ ایران که نباید فراموش شود

«منافقین و ترور ۱۷ هزار ایرانی» صفحه سیاه تاریخ ایران که نباید فراموش شود
یکی از مهمترین وقایع بعد از انقلاب، ترورها و کشتار مردم ایران از نخبگان گرفته تا مردم عادی توسط منافقین است. این گروهک تروریستی و ماهیت و اهداف آن را در گفتگو با یکی از پیشگامان انقلاب، دیپلمات و استراتژیست کشورمان مورد بررسی قرار دادیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ هر نقطه‌ای از تاریخ انقلاب را که انتخاب کنیم به ویژه در سال‌های ابتدایی آن، بویی از خیانت منافقین و جنایت و ترورهای ایشان به مشاممان می‌رسد. اما دشمن تلاش می‌کند با بزک کردن این جنایتکاران و خائنان با همراهی جریان نفاق داخلی ایشان را تطهیر کند و افسوس که عده‌ای نیز از مردم ما در دام این حربه‌های روبه صفتانه می‌افتند و سخن ایشان را باور می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

خطری که تاریخ را تهدید می‌کند فراموشی آن است و باید تاریخ را متذکر شد تا این فراموشی دستمایه فریب دوباره قرار نگیرد. در مورد منافقین این آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، براندازان داخلی و مغزهای یخ زده هستند که تلاش می‌کنند جای قاتل و مقتول را عوض کنند.

,

شهریور، ماه خون است. این ماه قبل از انقلاب در 17 شهریور 1357 به دست شاه و بعد از انقلاب بارها به دست منافقین رنگ سرخ خون به خود گرفت همچون 8 شهریور 1360 و یا 14 شهریور همان سال و یا 15 شهریور 1361، 2 شهریور 1363 و یا 1 شهریور 1377.

,

برای پی بردن به ماهیت منافقین و مروری بر عملکرد ایشان با محمد حسن قدیری ابیانه به گفتگو نشستیم. وی از پیشگامان انقلاب و عضو انجمن علمی علوم راهبردی، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا بوده و دارای دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک است.

,

 

,

, ,

وی پنج سال قبل از وقوع انقلاب، در سن ۲۰سالگی با تأسیس انجمن اسلامی دانشجویی در ایتالیا به جریان انقلاب پیوست، در نوفل لوشاتو مدتی امام خمینی -رحمة الله علیه- را همراهی کرد و بعد از انقلاب در سمت‌های مختلف در متن انقلاب حضور داشت.

,

منافقین حدود 17 هزار نفر از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و بزرگسال و مسئول و غیر مسئول از مردم کشورمان را بعد از انقلاب به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند. جنایتی که بیش از آن چه تاکنون به آن پرداخته شده است باید در جامعه به آن توجه می‌شد.

,

گروهک تروریستی که حتی در زمان تجاوز به خاک کشور توسط کشور بیگانه، دست دوستی به سمت دشمن دراز کرد و از هیچ خیانتی و جنایتی در حق مردم ایران کوتاهی نکرد.

,

– صاحب نیوز: چرا منافقین بعد از انقلاب دست به این حجم از ترور در کشور ما زدند؟

, – صاحب نیوز: چرا منافقین بعد از انقلاب دست به این حجم از ترور در کشور ما زدند؟, – صاحب نیوز: چرا منافقین بعد از انقلاب دست به این حجم از ترور در کشور ما زدند؟,

– تحلیل افراد مادی‌گرا چه کمونیست‌ها و چه غیرکمونیست‌ها‌ این است که حکومت باید قدرتمند باشد تا بتواند سرپا بماند. برای همین شاهد بودیم در مبارزاتی که در مقابل رژیم شاهنشاهی داشتند در تحلیل به این نتیجه می‌رسیدند که شاه بسیار قدرتمند است؛ از نظر نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی بسیار مجهز است، به خاطر درآمدهای نفتی بسیار ثروتمند است و علاوه بر آن وابستگی کامل به آمریکا و اروپا دارد که این نیز بر قدرتش می‌افزاید و با این رژیم نمی‌شود مبارزه کرد مگر اینکه به یک قدرت بزرگ دیگری وابسته بود.

,

لذا ما شاهد این بودیم که کسانی که می‌خواستند با شاه مبارزه کنند با این تصور که فقط از طریق وابستگی به یک قدرت بزرگ می‌شود یه مبارزه با قدرت شاه ادامه داد مثل توده‌ای‌ها (حزب توده) سعی می‌کردند وابسته به شوروی باشند یا مثل کمونیست‌های مائوئیست که از نظر داهنی دنباله‌رو چین بودند و به همین لحاظ مبارزه‌ی مستقل از قدرت‌ها را که به خصوص توسط امام و روحانیت انجام می‌شد قرین به پیروزی نمی‌دانستند و فکر می‌کردند که این مبارزات به نتیجه نخواهد رسید.

,

این تحلیل را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم داشتند یعنی سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و سیاست استقلال ایران و مستقل بودن ایران را نه یک نقطه‌ی قوت بلکه نقطه‌ی ضعف تلقی می‌کردند و این طور فکر می‌کردند که ایران به دلیل این که وابسته به شرق و غرب نیست حکومت ضعیفی است و به راحتی می‌شود آن را از پای درآورد.

,

اینجا بود که با تحریک خود آمریکایی‌ها، اسرائیل، انگلیس و دیگران شروع کردند به دامن زدن به تجزیه‌طلبی و فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه. در داخل هم شروع کردند دست به ترورهایی زدند مثل ترور هفت تیر و هشت شهریور با این تصور که اگر تعدادی از سران نظام را ترور کنند نظام سرنگون خواهد شد و این‌ها می‌توانند با این نوع عملیات حکومت را سرنگون کنند و خودشان در رأس حکومت قرار بگیرند.

,

این تصور کمک می‌کرد که آن‌ها دست به فعالیت‌های مسلحانه و بمب‌گذاری و غیره بزنند که خوشبختانه سرانجام هم با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شدند و در همه‌ی ابعاد شکست خوردند.

,

 

,

, ,

– صاحب نیوز: منافقین با بمب گذاری کور، کدام مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران را می‌خواستند از بین ببرند؟

, – صاحب نیوز: منافقین با بمب گذاری کور، کدام مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران را می‌خواستند از بین ببرند؟, – صاحب نیوز: منافقین با بمب گذاری کور، کدام مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران را می‌خواستند از بین ببرند؟,

– بمب‌گذاری‌ها هم کور بود و هم هدف‌گذاری شده بود. مثلا هفت تیر مقرّ حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و خیلی از مقامات ما، وزرا و سران نظام را ترور کردند یا در هشت شهریور رئیس جمهور و نخست وزیر ما را ترور کردند. همچنین قبل از هفت تیر گروه انحرافی فرقان شخص مقام معظم رهبری را ترور کردند و یا شهید مطهری و شهید مفتح را ترور کردند بنابراین همه‌ی ترورهای تروریست‌ها کور نبود ولی یک سری انفجارهایی هم داشتند در محیط‌های عمومی مثل خیابان خیام تهران، خیابان ناصر خسرو تهران و حتی انفجار در حرم مطهر امام رضا -علیه‌السلام- و مانند اینها، یا مثلا شهدای محراب و ائمه جمعه‌ای که آن‌ها را با عملیات انتحاری به شهادت رساندند.

,

در جاهایی عملیات انتحاری انجام می‌دادند و بعضی جاها هم به صورت کور انفجار می‌کردند. مثلاً جایی مغازه‌ای مثلا عکس امام را زده بود یا کسی ریش داشت بدون این که بشناسند این‌ها را ترور می‌کردند. تعداد شهدای ترور توسط منافقین به ۱۷ هزار نفر رسید و ما ترورهایی توسط غیر منافقین هم داشتیم که برخی از این‌ها مزدور و وابسته بودند و بابت این کار پول می‌گرفتند، یک عده هم از نظر ذهنی وابسته بودند یعنی فکر می‌کردند دارند برای آزادی مبارزه می‌کنند در حالی که این‌ها عملا ً در خدمت استکبار بودند و ذهن‌های بیماری که نمی‌توانستند بپذیرند که حکومت اسلامی در ایران شکل بگیرد.

,

– صاحب نیوز: آیا این حجم از تروری که طی چهار دهه انقلاب توسط منافقین در کشور ما انجام شده است در سایر کشورها نیز سابقه داشته است؟

, – صاحب نیوز: آیا این حجم از تروری که طی چهار دهه انقلاب توسط منافقین در کشور ما انجام شده است در سایر کشورها نیز سابقه داشته است؟, – صاحب نیوز: آیا این حجم از تروری که طی چهار دهه انقلاب توسط منافقین در کشور ما انجام شده است در سایر کشورها نیز سابقه داشته است؟,

– از لحاظ تاریخی صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها خیلی جنایت کرده‌اند، خیلی‌ها را ترور کردند انفجار، حمله و بمباران داشتند ولی این که گروهی باشد که چنین ترورهایی در این حد کرده باشد را من سراغ ندارم و این هم به خاطر این است که این‌ها مورد پشتیبانی استکبار بودند. مثلاً آن کیفی که هشتم شهریور برای انفجار در دفتر نخست وزیری داخلش مواد منفجره کار گذاشته شد این نوع کیف‌ها را آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در اختیار این‌ها قرار می‌دادند تا بتوانند چنین کارهایی را انجام بدهند. حتی سفارتخانه‌های کشورهای غربی هم به صورت پنهان حامی این نوع ترورها بودند همان طور که الان هم هستند.

,

ما می‌بینیم منافقین در آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها پایگاه دارند و مورد حمایت هستند. منافقین که در زمان جنگ هم با صدام هم‌پیمان شدند و در زمانی که سرزمین‌های ما مورد تهاجم بود و شهرهای ما نحت بمباران بودند با آن‌ها همکاری کردند. لذا این نوع جنایت و این نوع پشتیبانی بی‌سابقه است.

,

مثلاً منافقین در فرانسه که حضور داشتند نشریه‌ای به نام مجاهد چاپ می‌کردند و در آن نحوه‌ی ساخت بمب، نحوه ترور را آموزش می‌دادند که چطوری بمب بسازید، چطوری تعقیب کنید، چطوری ترور کنید و غیره و همان موقع صندوق پستی داشتند حساب بانکی داشتند کمک جمع‌آوری می‌کردند در حالی که در فرانسه حتی احزاب حاکم هم حق ندارند که در نشریاتشان نحوه‌ی ساخت بمب و ترور و غیره را آموزش بدهند. یعنی این نوع آموزش‌ها محرمانه و مختص نیروهای امنیتی و نظامی بوده ولی منافقین آزادانه این کارها را می‌کردند و میدان هم داشتند برای این نوع فعالیت‌هایشان، چون این کشورها مایل بودند و هستند که به ایران لطمه بزنند؛ بالاخره ایران یک کشور بزرگی است و از نظر وسعت بزرگتر از مجموعه وسعت کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا است، مجموع ذخایر نفت و گاز ایران از مجموع ذخایر نفت و گاز هر کشوری در دنیا بیشتر است؛ معادنش نیز همینطور؛ خیلی چیزها در ایران این گونه است؛ و ۲۲ بهمن 1357 این لقمه چرب در گلویشان گیر کرد و این لقمه چرب از دهان آن‌ها بیرون کشیده شد و همیشه حسرت این را می‌خوردند و می‌خورند که بتوانند وضعیت را دگرگون کنند تا ایران را دوباره زیر سلطه‌ی خودشان بگیرند و منابعش را غارت کنند.

,

– صاحب نیوز: منافقین الان چه خط مشی و سیاستی را دنبال می‌کنند؟

, – صاحب نیوز: منافقین الان چه خط مشی و سیاستی را دنبال می‌کنند؟, – صاحب نیوز: منافقین الان چه خط مشی و سیاستی را دنبال می‌کنند؟,

– منافقین کاملاً خودشان را به سازمان‌های جاسوسی فروخته‌اند و مثلاً یکی از کارهایی که می‌کنند تخلیه‌ی اطلاعاتی است و ارائه‌ی این اطلاعات به سازمان‌های جاسوسی موساد، سیا و غیره است و چرا که کار تخلیه اطلاعاتی که از دست این‌ها برمی‌آید از دست مأمورین بومی سایر کشورها بر نمی‌آید.
نکته دیگر این که خب در آلبانی جمع شدند و جنگ روانی راه می‌اندازند و خیلی از این سایت‌ها و مطالب جعلی که در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌شود را آن‌ها تولید می‌کنند و در این زمینه هم مهارت پیدا کرده‌اند و خیلی‌ها هم در ایران بدون این‌که آگاه باشند این قضیه ریشه‌اش چیست، این شایعات را باور می‌کنند و دامن می‌زنند.

,
,

این‌ها هر جا حضور دارند سعی می‌کنند مسأله آفرینی کنند و هر جا فشاری وارد می شود سعی می‌کنند آن را به اغتشاش تبدیل کنند. به هر حال این‌ها دوره‌های آموزشی‌شان را در اسرائیل، آمریکا، انگلیس، عربستان و کشورهای دیگر دیده‌اند و فعالیت‌هایی هم می‌کنند. گاهی هم اشتباهاتشان برایشان خیلی گران تمام می‌شود مانند عملیات فروغ جاودان که به مرصاد معروف شد و در آن تعداد بسیار زیادی از نیروهایشان تار و مار شدند و سازمان تروریستی مجاهدین خلق یک ضربه اساسی خورد.

,

 

,

, ,

-صاحب نیوز: شبهاتی در مورد اعدام منافقین در سال‌های اولیه انقلاب و در دوران دفاع مقدس وجود دارد که سعی می‌شود از ایشان چهره‌ای مظلوم بسازد، در مورد این مسأله هم توضیح بفرمایید.

, -صاحب نیوز: شبهاتی در مورد اعدام منافقین در سال‌های اولیه انقلاب و در دوران دفاع مقدس وجود دارد که سعی می‌شود از ایشان چهره‌ای مظلوم بسازد، در مورد این مسأله هم توضیح بفرمایید., -صاحب نیوز: شبهاتی در مورد اعدام منافقین در سال‌های اولیه انقلاب و در دوران دفاع مقدس وجود دارد که سعی می‌شود از ایشان چهره‌ای مظلوم بسازد، در مورد این مسأله هم توضیح بفرمایید.,

– بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و اعلام آتش‌بس، منافقین از پایگاه خود در عراق عملیات فروغ جاودان را در مرزهای غربی کشور رقم زدند. در این عملیات منافقین هماهنگ کرده بودند در هر شهری که تصرف کردند منافقین زندانی را آزاد کنند و اداره آن شهر را به دست این منافقین زندانی بدهند و قتل عامی در آن شهر صورت بگیرد و قبل از عملیات هم موفق شده بودند با ایشان ارتباط بگیرند و با آن‌ها هماهنگ کرده بودند. لذا قرار بود این زندانیان هم به منافقین بپیوندند و به قول خودشان تا تهران بیایند و دیدیم هم که در شهرهایی که تصرف کردند همین اتفاق افتاد و چه جنایاتی که انجام ندادند!

,

اما مسأله این است که در هر کشوری اگر کسانی در داخل با دشمنی که به خاک آن کشور تجاوز کرده و می‌خواهد علیه مردم آن کشور جنایتی مرتکب شود همکاری کند حکمشان اعدام است حتی در کشورهایی که حکم اعدام ندارند. در همه کشورها همکاری و کمک به اشغالگر و متجاوز در زمان جنگ حکم اعدام دارد و در این مواقع بلافاصله دادگاه نظامی تشکیل شده، حکم اعدام را صادر کرده و آن را اجرا می‌کند.

,

اما در کشور ما مشکلی که در زمان جنگ وجود داشت این بود که تحت عنوان «رأفت اسلامی» منافقین را اعدام نمی‌کردند و این‌ها را فقط به زندان می‌انداختند. الان هم می‌بینیم خیلی از مواقع دم از رأفت اسلامی زده می‌شود در حالی که یک جاهایی هم جای قاطعیت اسلامی است. و این که تحت عنوان رأفت اسلامی جنایتکاران را به سزای عملشان نرسانیم مشکل ایجاد می‌شود و به عنوان مثال می‌بینیم کسی را به جرم تجاوز دستگیر می‌کنند بعد جزء سوابق او می‌گویند قبلاً این به چندین نفر تجاوز کرده، بارها دزدی کرده و زندان بوده و بعد از مدتی ازاد شده و غیره، خب اگر این سوابق را داشته دیگر چرا آزاد شده است که بعد بیاید دوباره مرتکب جرم بشود.

,

در زمان جنگ و در سال‌های اول انقلاب هم منافقینی که همکاری می‌کردند را زندانی می‌کردند در حالی که باید این‌ها را در اولین فرصت اعدام می‌کردند و آقای منتظری هم تا زمانی که قائم مقام بود در این زمینه نقش زیادی داشت و باعث آزادی تعدادی از این‌ها شد که تحت عنوان توّاب آزاد شدند و تعدادی از ایشان بعدها در مرصاد کشته شدند و یا مثلاً کسانی که شهید علی صیاد شیرازی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح را به شهادت رساندند، عده‌ای از همین توابین بودند که در ظاهر توبه کرده و از زندان آزاد شدند اما در واقع همان تفکرات منافقین را داشتند.

,

کمک این منافقین به صدام باعث جلوگیری از خیلی از موفقیت‌های رزمندگان اسلام شد و شکست‌هایی را برای کشور ما رقم زد. مثلاً منافقین به جبهه‌ها می‌رفتند و قبل از عملیات به نیروهای بعثی گرا می‌دادند و عملیات را لو می‌دادند که در نهایت به شهادت بسیاری از جوانان این کشور منجر می‌شد.

,

در عملیات مرصاد زمانی که آشکار شد که قرار بود منافقین به زندان افتاده با سازمان مجاهدین در جنایت علیه مردم کشور ما همکاری کنند امام خمینی -رحمة الله علیه- حکمی دادند مبنی بر این که کسانی از منافقین که در زندان‌ها بر مواضعشان مانده‌اند حکمشان اعدام است. حکمی که باید خیلی قبلتر از این‌ها در مورد این‌ها اجرا می‌شد. لذا گروه‌هایی به زندانها می‌فتند تا ببینند چه کسانی بر موضع خودشان مانده‌اند و بعضی از این‌ها این قدر منحرف بودند که در آن شرایط زندانی بودن نیز می‌گفتند ما اگر همین الان آزاد شویم اسلحه به دست می‌گیریم و علیه نظام می‌جنگیم که حکم این‌ها اعدام بود و همان جا هم صادر و اجرا می‌شد.

,

لذا باید دست حضرت امام را ببوسیم که همچین حکمی صادر کردند وگرنه این‌ها بعدها آزاد می‌شدند و تعداد شهدای ترور ما از این 17 هزار نفر نیز بیشتر می‌شد که به قول معروف «ترحم بر پلنگ تیز دندان، جفا کاری بود بر گوسفندان» وقتی یک منافق منحرف آزاد می‌شود به جنایتش ادامه می‌دهد و این جنایت را برای خودش افتخار می‌داند.

,

این باید برای ما درس عبرتی شود که ما تحت تأثیر تبلیغات جهانی دم از رأفت اسلامی نزنیم زیرا اسلام هم رأفت دارد و هم قاطعیت. یک جا باید قاطعیت اسلام را به کار گرفت و یک جا رأفت را. در مورد کسانی که به دنبال تجزیه کشور هستند، اسلحه به دست می‌گیرند و دست به ترور می‌زنند این جا دیگر رأفت معنی نداشته و باید با قاطعیت با آن‌ها برخورد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه