اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

حفاظت از بافت تاریخی در اولویت اصلی شورای شهر جهانی یزد است

حفاظت از بافت تاریخی در اولویت اصلی شورای شهر جهانی یزد است
رئیس شورای اسلامی شهر جهانی یزد با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های یزد در حوزه گردشگری گفت: حفاظت از بافت تاریخی در اولویت اصلی شورای شهر جهانی یزد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،غلامحسین دشتی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد؛ با اشاره به اینکه نخستین اقدام شورای شهر انتخاب سرپرست بود اظهار داشت: در نخستین قدم برای جلوگیری از معطل ماندن امور شهرداری، سرپرست انتخاب و معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه امور شهرداری بدون هیچ وقفه‌ای الان در حال انجام است گفت: دومین اقدام شورای شهر هم انتخاب شهردار بود که با طرح ریزی برنامه‌ای جامع مشتمل بر 9 حوزه تخصصی و تشکیل کمیته تشخیص و تطبیق سوابق با ضوابط شورای شهر، فرآیند 12 مرحله‌ای را انجام دادیم.

,

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه در این مسیر حدود 41 نامزد اقدام به ارائه رزومه برای شهرداری کردند و اعضای شورای شهر هم از داخل و خارج استان با 13 مورد به گفت‌و‌گو و رایزنی پرداخت.

,

دشتی با بیان اینکه در مرحله اول شرایط 17 نفر با ضوابط و قوانین متناسب دیده شد گفت: در این مرحله تمام این افراد به ارائه برنامه‌های خود در نشست‌های رودررو با اعضای شورای اسلامی شهر پرداختند.

,

وی با بین اینکه در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر یزد به دو گزینه رسیدند که هر دو خوب و توانمند بودند تصریح کرد: پروسه‌ای که برای انتخاب شهردار صورت گرفت، سبب شد که الان شورای شهر یزد به مجموعه‌ای از مشاوران متخصص و توانمند شد که می‌توانند در طول 4 سال پیش روی شورا کمک بسیار خوبی به حساب آید.

,

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه رای صورت گرفته توام با استقلال بود گفت: اختلاف سلیقه قطعاً با توجه به وجود استقلال رای هست اما مهم این است که انتخاب شهردار بر مبنای شناخت دقیق صورت گرفت و بعد از این انتخاب هم همه چیزی در شورا با صمیمیت، همدلی، وحدت و محوریت مردم و جلب رضایت خدای متعال خواهد بود.

,

دشتی با بیان اینکه بودجه امسال توسط شورای قبل بسته شده گفت: آنچه که قانون به ما اجازه می‌دهد برای بهبود مسائل اقدام به جابجایی طرح‌ها می‌کنیم و در سایر موارد اقدام به تدوین بودجه مناسب برای سال آینده می‌کنیم.

,

وی اطلاع‌رسانی درست به مردم را یکی از وظایف اعضای شورا دانست و افزود: به شدت از خودنمایی رسانه‌ای پرهیز داریم و رویه ما ارائه گزارشی است که پشت آن کار، زحمت، تلاش و صداقت است و به شدت از کارهای رسانه‌ای که به دنبال خودنمایی است دوری می‌کنیم.

,

رئیس شورای اسلامی شهر یزد مدیریت مصرف آب را یکی از اولویت‌های بسیار مهم در استان دانست و افزود: در این حوزه شهرداری هم نقش مهمی برعهده دارد و به همین دلیل شورای شهر یکی از اولویت‌های اصلی خود را در حوزه مدیریت مصرف آب قرار داده است.

,

دشتی خدمات شهری، گردشگری، ایجاد تعادل در توزیع امکانات شهر در نقاط مختلف، ضرورت حفظ حریم شهری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی، بازآفرینی بافت فرسوده و حفظ بافت بسیار ارزشمند تاریخی که سرمایه بی‌مانند استان و کشور است را از دیگر اولویت‌هایی دانست که شورای شهر یزد در دستور کار خود قرار داده است.

,

وی ادامه داد: ما روزی که مقلد غرب نبودیم شهری را ساختیم که امروز مورد تحسین تمامی جهانیان است و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اگر به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی خودمان تاکید و توجه کنیم می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیار گسترده دست پیدا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه