اخبار داغ

استاد موسیقی:

هنرمندان حرف خود را با هنر بیان می کنند/ مسئولین حتی احوال هنرمند را نیز نمی پرسند

هنرمندان حرف خود را با هنر بیان می کنند/ مسئولین حتی احوال هنرمند را نیز نمی پرسند
علیرضا عبدوس با اشاره به اخلاق هنرمندان در جامعه گفت: هنرمندان حرف خود را با هنر بیان می کنند و این لطافت رفتار نیز برگرفته از همین موضوع است اما واقعیت این است که مسئولین مربوطه حتی احوالی از هنرمند نیز نمی پرسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عبدوس، هنرمند و استاد موسیقی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به مسیر طی شده خود در حوزه هنر و موسقی گفت: من در یک خانواده هنرمند رشد کردم و به واسطه پدرم که استاد موسیقی بود در مسیر هنر و موسیقی قرار گرفتم و من و برادرم از کودکی در این حوزه فعالیت کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,  ,

عبدوس با بیان اینکه دوران تحصیل تاثیر زیادی در شکل گیری آینده هنری من داشت خاطر نشان کرد: از دوران تحصیل و مدرسه در گروه های سرود عضو بودم و سعی می کردم خود را به عنوان یک تک خوان حرفه ای نشان دهم و همیشه موفق بودم که این فعالیت که بخشی از هنر نیز محسوب می شود زمینه ساز ورود من به عرصه هنر و موسیقی شد.

,

این هنرمند و استاد موسیقی درباره نگاه خود به هنر و موسیقی توضیح داد: برای یک هنرمند و موزیسین، هنر و موسیقی همه چیز است و وقتی از نیاز بدن به آب و غذا صحبت می شود میتوان هنر و موسیقی را غذای روح معرفی کرد که شخصیت هنری هر فردی را در جامعه به وجود می آورد.

,

وی افزود: هنر و موسیقی در عمق وجود هر فرد و در سلول های وی رخنه می کند و شخصیت هنری افراد را شکل میدهد و هرچه عمیق تر در عرصه هنر فعالیت شود در تمام بخش های زندگی، اخلاق، منش و جایگاه هر فرد در جامعه تاثیر مثبت می گذارد.

,

عبدوس با اشاره به تاثیر ذهنی هنر و موسیقی در کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این موضوع در برخی کشور های خارجی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد اما واقعیت این است که هرکس در عرصه هنر و موسیقی فعالیت می کند با توجه به نیاز جدی فرد به دقت و تمرکز بر روی هنر و نوت ها از ضریب هوشی بالاتری برخوردار است.

,

این هنرمند و استاد موسیقی با اشاره به تغییر نگاه هنرمند واقعی نسبت به برخی آثار موجود در جامعه عنوان کرد: هنرمند و موزیسین واقعی با فعالیت در این عرصه ها و یادگیری واقعیت و ماهیت صحیح هنر سراغ آثار غیرهنری و آهنگ های بی محتوایی که امروز در جامعه موجود است و نام هنرمند و هنر را زیر سوال می برد، نمی رود.

,

وی با بیان اینکه نگاه جامعه نسبت به هنر و موسیقی تغییر محسوسی داشته است اظهار کرد: نگاه جامعه نسبت به عرصه هنر و موسیقی تغییر زیادی داشته و جایگاه نسبی هنرمند در جامعه تثبیت شده و خانواده ها اولویت جدی برای هنر و موسیقی برای فرزندان در نظر می گیرند اما دیدگاه مسئولین به هنر مخصوصا به موسیقی تغییر تاثیرگذاری نداشته و محدودیت ها باعث کاهش پیشرفت در این عرصه خواهد شد.

,

عبدوس ادامه داد: تا زمانی که نگاه مسئولین به هنر و موسیقی محدود باشد و تغییر محسوسی نداشته باشد جایگاه واقعی هنرمند در جامعه تثبیت نمی شود زیرا تا زمانی که رسانه ها جایگاه هنر و موسیقی را تبیین نکنند وضعیت مانند گذشته خواهد ماند.

,

این هنرمند و استاد موسیقی با اشاره به مقایسه هنر و موسیقی در ایران و جهان تاکید کرد: ظرفیت، استعداد و نبوغ هنر و موسیقی که در ایران است در هیچ جای این دنیا پیدا نمی شود و این نشان دهنده این است که مشکل عدم پیشرفت ایران در حوزه هنر و موسیقی مربوط به استعداد ها نیست بلکه به محدودیت ها، ضعف در امکانات و عدم توجه مسئولین مربوط می شود چرا که افرادی در کشور هستند که با تلاش بسیار و با استفاده از امکانات خارجی در عرصه بین الملل فعالیت می کنند.

,

وی درباره نگاه اقتصادی به هنر بیان کرد: من معتقد هستم که فعالیت در هر عرصه ای اگر به صورت حرفه ای و پرتلاش باشد نتیجه اقتصادی خوبی هم خواهد داشت چرا که هنرمندان زیادی در عرصه های مختلف هنر به شهرت رسیده و زندگی اقتصادی بسیار مطلوبی دارند.

,

عبدوس در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص آسیب های کرونا به عرصه هنر و موسیقی تشریح کرد: کرونا در همه عرصه ها آسیب های جدی داشته و هنرمندان ضربه های سنگینی متحمل شدند اما شخص بنده که در حوزه آموزش موسیقی فعالیت دارم به لطف تکنولوژی و فضای مجازی شرایط خوبی داشتم و کرونا تاثیر خیلی منفی و سختی بر روی کار من نداشته است.

,

هنرمندان، نیازمند نگاه ویژه مسئولین

, هنرمندان، نیازمند نگاه ویژه مسئولین, هنرمندان، نیازمند نگاه ویژه مسئولین,

این هنرمند و استاد موسیقی با اشاره به جایگاه سمنان در کشور در عرصه هنر و موسیقی خاطر نشان کرد: به طور کلی با توجه به جمعیت، سمنان در شرایط مناسبی قرار دارد و در عرصه های رقابت های کشوری و شهرت نیز افراد مختلفی از سمنان پیشرفت های مناسبی را داشته و حرفی برای گفتن دارند.

,

عبدوس در پایان درد و دل های هنرمندان را بیان کرد و افزود: مهمترین درد و دل هنرمندان کمتر دیده شدن و عدم توجه جدی به این عرصه است زیرا هیچکس با سختی های این حوزه آشنا نیست و به همین علت همراهی تاثیرگذار صورت نمی گیرد در صورتی که بسیاری از مسئولین وظیفه همراهی و حمایت از هنرمند را دارند اما شخص من که بیش از 17 سال در عرصه هنر و موسیقی فعالیت کردم حتی یکبار یک مسئول مربوط با عرصه هنر را ندیدم که حتی جویای احوال من باشد.

,

وی با بیان اینکه هنر و موسیقی تبدیل به حرفه ای گران قیمت شده است تصریح کرد: هنر و موسیقی در ابتدا نیازمند تهیه برخی وسایل و ساز ها و یا تجهیزات خاصی است که با توجه به افزایش قیمت ها تغییر بسیار زیادی داشته به طوری که هر فرد اگر در حوزه موسیقی فعالیت کند برای خرید یک ساز حرفه ای مبلغی در حدود 200 میلیون تومان باید هزینه کند.

,

این هنرمند و استاد موسیقی ادامه داد: همانطور که مشاغل مختلف در مقاطع مختلف نیاز به ارائه تسهیلات و حمایت های مالی دارند حوزه هنر و موسقی نیز همین شرایط را داراست و مسئولین باید کمی بیشتر به فکر هنر و هنرمند باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه