اخبار داغ

به‌مناسبت روز سینما؛

آیا البرز صاحب پردیس سینمایی می‌شود؟/ اهتمام مسئولین شهری برای تعیین تکلیف قدیمی‌‌ترین سینمای کرج

آیا البرز صاحب پردیس سینمایی می‌شود؟/ اهتمام مسئولین شهری برای تعیین تکلیف قدیمی‌‌ترین سینمای کرج
مسئولین شهری کرج اهتمام ویژه‌ای برای ساخت پردیس سینمایی در کرج نشان داده‌اند ولی تاکنون تمامی این حرف‌ها در حد حرف باقی مانده است باید ببینی آیا بالاخره تکلیف سینما هجرت کرج مشخص می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سینما هجرت سال ۱۳۴۷ توسط سه علاقمند به سینما به نام‎های کمالی، اعتمادی و جمشیدخان افتتاح و نام این سینما "کاج"، از حروف اول اسم این سه موسس مشتق شد. در سال ۱۳۵۹ به نام این سینما به هجرت تغییر کرد؛ سال ۱۳۷۹ سالن نصر بر روی خروجی سینما با ظرفیت ۱۰۲ نفر ساخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
چند سالی از تصویب طرح تخریب سینما هجرت کرج سپری می شود اما با توجه به این که شهرداری هنوز مکان مناسبی را برای احداث سینمای جایگزین در اختیار حوزه هنری قرار نداده تخریب این سینما به تعویق افتاده است.
,
 
,
این سینما با دارا بودن فقط ۷۶۰ صندلی، از علاقمندان خود دعوت می‌کند تا برای دیدن فیلم های روز سینمای کشور به قدیمی ترین سینما کرج بیایند اما سوال اینجاست که آیا این ظرفیت پاسخگوی جمعیت ۳ میلیونی البرز خواهد بود؟
,
 
,
هجرت که مسئولان ذیربط مدعی هستند میزبان فیلم های روز کشور است با قرار گرفتن در مسیر ورودی قدیم کرج و در کنار پل تاریخی شاه عباسی سبب شده تا قریب به اکثریت ساکنین البرز این محل فرهنگی را بشناسند اما تمام مسائل مذکور دردی را از این سینما دوا نمی‌کند.
,
 
,
هجرت برای کرج چراغی است که هر روز کم نورتر می‌ شود و احتمال خاموشی آن نزدیکتر خواهد بود اما چندین سالی است که به واسطه اکران فیلم های جشنواره فجر در کرج به طور نامعلومی این سینما بازسازی می‌ شود در حالی که برای همگان قابل مشاهده نیست.
,
 
,
حوزه هنری البرز اهتمام جدی دارد که سینما هجرت را به مکانی که شهرداری اختصاص می دهد، منتقل کند تا شهروندان البرزی همانند شهرهای بزرگ دیگر صاحب پردیس سینمایی شوند. پیش از این نیز مسئولین شهری نیز موافقت کردند تا سینما هجرت به جهانشهر کرج جنب پارک ایران کوچک منتقل شود و این مکان به قطب فرهنگی استان تبدیل شود.
,
 
,
اما طبق آخرین اظهارات مسئولین حوزه هنری استان البرز؛ شهرداری باید زمینی را به سینما اختصاص دهد تا سینما هجرت به این مکان منتقل شود.
,
 
,
شهردار جدید کرج نیز از این مهم استقبال کرده است اما مسئولین حوزه هنری همچنان چشم انتظار عملی شدن حرف مسئولین شهرداری هستند.
,
 
,
رییس کمسیون فرهنگی شهرکرج ضمن اشاره به فرصت ها و تهدید های فرهنگی و نسبت آن با انقلاب اسلامی گفت:متاسفانه در این سالها نظام سازی درستی در حوزه فرهنگ (در کرج) نشده است آمایش درستی از داشته هایمان نداریم.
,
 
,
حجت الاسلام علیرضا سعیدی ادامه داد: در کنار همه اقدامات اجرایی که باید شکل بگیرد باید سینما هجرت مساله اش حل شود در کنار آن دوستانمان در حوزه فرهنگ به ما کمک فکری و محتوایی دهند.
,
 
,
دکتر عمار ایزد یار از تخصص، تجربه و نگاه فرهنگی حوزه هنری در استان گفت و تاکید کرد: پیش از این عزم جدی نبوده اما ما احساس نیاز می کنیم ما نیازمند سینما هستیم ما مصممیم درآن نقطه(جهانشهر) با کمک حوزه هنری در جوار بوستان ایران کوچک سینما بسازیم و آن منطقه را تبدیل به قطب فرهنگی شهر کنیم.
,
 
,
رییس حوزه هنری البرز گفت:سالهاست پیگیر مساله سینما هجرت هستیم پرسش من این است آیا این شهر و مردم این شهر لایق یک سینمای درجه یک نیستند؟
,
 
,
محمد مهرابی ادامه داد: سرانه فرهنگی شهر بشدت پایین است و شهر نیازمند یک پردیس سینمایی است.
,
 
,
وی افزود: ما می توانیم با همکاری بهمن سبز یک پردیس سینمایی با کیفیت برای کرج بسازیم. سالهاست آمادگی لازم برای ساخت پردیس سینمایی را اعلام کرده ایم اما پاسخ درستی تا کنون دریافت نکرده ایم.
,
 
,
رییس حوزه هنری استان در خاتمه تصریح کرد: بهمن سبز متخصص ساخت سینما در کشور است و زیر مجموعه حوزه هنری است و تا کنون ۱۵۰ سینمای با کیفیت را در کشور ساخته است بنابراین اگر شهرداری زمین سینما را مشخص و به حوزه هنری اعلام کند ما ساخت پردیس سینمایی را شروع می کنیم.
,
 
,
مصطفی سعیدی سیرائی نیز در نشستی با رئیس حوزه هنری استان البرز با تاکید بر آمادگی شهرداری برای واگذاری زمینی مناسب به حوزه هنری جهت ساخت سینما، اظهار داشت: شهرداری کرج  آمادگی تهاتر مجموعه سینما هجرت با زمینی جهت ساخت پردیس سینمایی با موقعیت مکانی مناسب را دارد.
,
 
,
وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اثر سینما و فیلم در رشد فرهنگی جامعه، شهرداری برای افزایش تعداد سینماهای کرج حمایت لازم را خواهد داشت.
,
 
,
به گفته شهردار کرج مجموعه‌های فرهنگی و هنری مثل سینما سرمایه‌های این شهر هستند و افزایش تعداد آنها رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
,
 
,
سعیدی سیرائی در ادامه با تاکید بر اینکه کرج از ضعف فرهنگی در حوزه‌های مختلف رنج می برد، ادامه داد: متاسفانه موازی کاری در این حوزه باعث شده ظرفیت دستگاه‌های مختلف دیده نشود و فعالیت‌های صورت گرفته آن طور که باید و شاید اثرگذار نباشد.
,
 
,
مسئولین شهری کرج اهتمام ویژه ای برای ساخت پردیس سینمایی در کرج نشان داده اند ولی تاکنون تمامی این حرف ها در حد حرف باقی مانده است باید ببینیم که آیا بالاخره تکلیف سینما هجرت کرج مشخص می شود. آیا شهرداری زمینی را برای ساخت پردیس سینمایی در اختیار حوزه هنری قرار می دهد. امید است حرف های مسئولین شهری استان در خصوص قدیمی ترین سینمای کرج عملی شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه